$$$$ بوي ياس$$$$


آموزش و تکنیک مطالعه سریع

Training-and-Technique-Quick-Study

با بکار بستن نکات زیر مهارت تند خوانی را در خود تقویت کنید:

۱- مکثــها و توقفهای چشمان خود را حین مطالعه سطور کــاهش دهید. این همان تمرکزهای لحظه ای بروی حروف و واژه ها اسـت. مـا هنگام خواندن هر یک از سطرهای یک مـتـن چشمان خود را بصورت جهشی بسمت جلو حرکت می دهیم اکنون هر میزان که ما این کثـها و جهشــها را کـاهش دهیـم سـرعـت خـوانــدنمان نیز افزایش می یابد.
تـــعداد این توقفها معمولا در افراد کند خوان به ۷ بار در هر سطر میرسد اما شما میتوانید این تعداد مکث را به ۳ بار در هر سطر کاهش دهید.

نکته : هنگام مطالعه چشمان خود را در طول سطور حرکت دهید و نه سر خود را.
نکته :  برای کاهش مکث ها و توقفها میبایست حوزه دید خود را افزایش دهید. برای این منظور شما باید سعی کنید تا تصاویر واقع در گوشه چشمان خود را بدون اینکه بطور مستقیم به آنها نگاه کنید،ببینید.
نکته : اجازه ندهید حین مطالعه دیدتان دچار سرگردانی گردد.

۲- واژه ها را گروه بندی کنید. ما دیگر آموخته ایم که چگونه حروف را با یکدیگر ترکیب کرده و کلمات را خوانده و درک کنیم. اکنون باید بیاموزیم که دسته ای از کلمات را با یکدیگر ترکیب کرده و یک جمله را در آن واحد بخوانیم. و در قدم بعدی باید بیاموزیم که چگونه جملات را دسته بندی کرده و مفهوم کلی یک پاراگراف را استخراج کنیم.

نکته :  ثابت شده که دسته بندی واژه ها قوه ادراک و فهم را افزایش میدهد. بطور کلی مفهوم را آسانتر میتوان از یک دسته واژه استخراج کرد تا از کلمات منفرد و حتی حروف تک.

۳- هیچگاه به عقب باز نگردید. اغلب افراد عادت کرده اند هنگام مطالعه به عقب بازگشته و واژه ها و یا قسمتهایی از متن را که بدرستی متوجه نشده اند را بازخوانی کنند. این کار فقط از سرعت خواندن شما میکاهد. شما میتوانید با مطالعه تکمیلی قسمتهایی که بدرستی متوجه نشده اید را درک کنید. شاید با خودتان بگویید که این باز خوانی مجدد هم زمانبر است. اما باز گشت مکرر به عقب برای بازخوانی قسمتهای درک نشده به مراتب وقت گیر تر از مطالعه مجدد یک مطلب به روش تند خوانی ست.

۴- هدفمند مطالعه کنید. هدف خود را از مطالعه هر مطلبی از پیش تعیین کنید. که چه نوع اطلاعاتی را میخواهید کسب کنید. این کار سبب میگردد تا شما اطلاعات غیر ضروری و حاشیه ای را در فرایند مطالعه حذف کنید.

۵- فقط کلمات و مفاهیم کلیدی را مطالعه کنید. ما برای نگاشتن مطالب ناگزیریم پاره ای دستورات نوشتاری و ساختار صحیح جملات را رعایت کنیم. اما هنگام خواندن نه.۴۰ تا ۶۰ درصد کل یک متن از واژه ها و حروف بی اهمیت و غیر ضروری (البته برای درک آن) تشکیل یافته است. مانند حروف ربط مانند”و” و “یا”. بیاموزید تنها اسمها و افعال را بخوانید. نکات و مفاهیم اصلی یک پاراگراف را یافته و آن را در ذهن بسپارید و جزئیات خارج از موضوع اصلی را حذف کنید.

۶- با صدای بلند مطالعه نکنید. سرعت ادا کردن و صحبت کردن بسیار کمتر از ظرفیت یادگیری و مطالعه شماست. در فرایند مطالعه میبایست فقط چشمها و مغز درگیر باشند. سرعت قوه بینایی شما بسیار بیشتر از سرعت تکلم شماست. بنابراین از تلفظ حروف و واژه ها حین مطالعه خودداری کنید. اما مسئله اصوات به همین جا ختم نیمشود. ما حین خواندن در ذهن خود نیز اصوات مرتبط با حروف و واژه ها را بیان میکنیم. این همان ندای درون شماست زمانی که به اصطلاح در دلتان مطلبی را میخوانید. یعنی ما پس از دیدن یک کلمه صبر میکنیم تا صدای مرتبط با آن کلمه (تلفظ) در ذهنمان کامل شود سپس به سراغ کلمه بعدی میرویم. این عادت نیز سرعت مطالعه شما را کاهش میدهد. به یاد داشته باشید که حذف کامل این صداها در مغز و ذهن غیر ممکن است اما میتوان آنها را به حداقل رساند.

۷- در محیط مطالعه خود هر عاملی که موجب پرت شدن حواس شما میگردد را حذف کنید.

۸- هر میزان که شما با واژگان و اصطلاحات یک زبان آشنا تر و مانوس تر باشید درک بهتری نیز از متون نگاشته شده به آن زبان خواهید داشت. بنابراین تا میتوانید واژه و اصطلاح جدید بیاموزید.

۹- تمرین کنید، تمرین کنید. تا میتوانید تند خوانی را تمرین کنید. تند خوانی نیز همچون سایر مهارتها نیاز به ممارست دارد.

۱۰- تمرکز خود را حین مطالعه حفظ کنید. بدین مفهوم که در حین خواندن مطلبی در آن واحد به چیز دیگریفکر نکنید

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فقط گناهکاران کلیک کنند!!

(برای  جلوگیری از ترافیک)

 

تمام سعی شیطان این است تا با ایجاد وسوسه و یأس موجبات دوری بندگان صالح را از خداوند متعال، مهربان و بخشنده فراهم نموده و آنها را چنان غرق در گناه و معصیت نماید که از رحمت و هدایت خداوند دور شوند.

توبه حقیقی استعانت از لطف و عنایتی است که خداوند نسبت به توبه کنندگان دارد؛ زیرا توبه واقعی همه مبغوضیت های گناه و عقوبات اخروی و آثار منفی آن را در پیشگاه خداوند از بین می برد.

گناه و معصیت، مانند لجن زار متعفنی است که انسان، هر چه بیشتر در آن فرو می رود، خود را به نابودی نزدیک می کند، اما توبه و تصمیم جدی انسان به ترک گناه حرکت به سوی نجات و خود یک پیروزی بزرگ است که درهای رحمت الهی را به روی انسان می گشاید.

کسی که به این مرحله (توبه) رسیده به پیروزی بزرگی دست یافته است، و باید سعی کند انگیزه خود را برای مبارزه با گناه، قوی تر نماید، و برای همیشه این حالت را در خود حفظ کند.

نکته بسیار مهم در این راه، استعانت از لطف و عنایتی است که خداوند نسبت به توبه کنندگان دارد؛ زیرا توبه واقعی همه مبغوضیت های گناه و عقوبات اخروی و آثار منفی آن را در پیشگاه خداوند از بین می برد، همانطوری که خداوند فرموده است: «اى بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‏اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را مى ‏آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است : قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ .»(سوره زمر، آیه ۵۳)

البته تمام سعی شیطان این است تا با ایجاد وسوسه و یأس موجبات دوری بندگان صالح را از خداوند متعال، مهربان و بخشنده فراهم نموده و آنها را چنان غرق در گناه و معصیت نماید که از رحمت و هدایت خداوند دور شوند.

در حالی که خداوند همه بندگانش حتی گناه کاران و ظالمان را نیز دوست دارد و خواهان هدایت و سعادت آنان است. البته از اعمال و کارهای ناشایست آنان بیزار است. به همین جهت بهترین و عزیزترین بندگان خود یعنی انبیاء و ائمه (علیهم السلام) را برای راهنمایی هدایت آنان فرستاده و به همین دلیل است که در این زمان یکی از عزیزترین اولیاء خود یعنی حضرت مهدی (عج) را زنده و در حال غیبت نگه داشته تا بتواند فارغ از مکر و توطئه دشمنان از طریق نایبان و نمایندگان خود ، آنان را در یافتن مسیر هدایت یاری رساند.

پس هیچ گناهکاری در هیچ شرایطی هر چند گناهان او زیاد باشد حق ندارد از رحمت پرودگار مأیوس باشد ؛ چرا که یأس از رحمت خداوند، سوء ظن به او و بزرگ ترین گناه است.

امید به رحمت پروردگار و ندامت و پشیمانی از گناهان و در نهایت توبه واقعی و خالصانه گامی مهم به سوی محبوب خدا شدن و راهی است هموار به سوی هدایت، که شیطان از آن نگران و ناراحت است.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 25 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بدون شرح

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 25 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بدون شرح!

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 25 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تار و تور و تیر خدا!

خدا اگر به کسی علاقه مند باشد او را تحت فشار قرار می دهد . لذا تمام انبیاء تحت فشار بوده اند.

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 25 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 معجزه زندگی دیگران باش...

 

معجزه زندگی دیگران باش....

بیقرار باش برای شادی ساختن در زندگی انسان ها...

دست های خدا باش برای برآوردن رویای انسان دیگری جز خودت...

خنثی نباش!
بی تفاوت نباش!

اگر دیدی کسی گره ای دارد و تو راهش را می دانی سکوت نکن!

اگر دستت به جایی می رسید دریغ نکن...

معجزه زندگی دیگران باش

این قانون کائنات است !!!

معجزه زندگی دیگران که باشی بی شک کسی معجزه زندگی تو خواهد شد...!!

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 25 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سلام
سلام بر خون خدا.
سلام بر رحمه‌الله الواسعه.
سلام بر نور چشم رسول اکرم صلي الله عليه وآله وسلم.
سلام بر فرزند شهید امیر المومنین (عليه السلام) و بی‌بی فاطمه زهرا ‌(سلام الله عليها).
سلام بر شافع روز جزا.
سلام بر آنکه ملائک در عزایش می‌گریند.
سلام بر کسى که بیعتش را شکستند.
سلام بر آقایى که حامى دیگران بود و خود بی‌یاور ماند.
سلام بر محاسن خضاب شده‏‌اش.
سلام بر چهره به خاک و خون آلوده‏‌اش.
سلام بر دندان کوبیده‏ مولا با چوب خیزران و چوب‌دستی عبیدالله ملعون.
سلام بر سر مقدسی که بر فراز نیزه عدوان زده شد.
سلام بر تشنگى کشیده در کنار نهر آب
سلام بر حسین (عليه السلام) و فرزندان فرزانه و اصحاب عزیزش
و سلام بر دشت تفتیده عشق!
سلام بر میدان عشق‌بازی یاران عاشق دلباخته کوى معشوق
سلام بر تو اى کربلا
سلام بر تو اى دشت پربلا
سلام مرا با گلوى بغض فروخورده‌ات و چشمان مواج از دریاچه اشک دل‌تنگی‌ات و با جگر سوخته‏‌ات و قلب پاره‌پاره‌ات پاسخ‌گو.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 25 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پيامي از طرف خدا

1 پیام نخوانده دارید.!!!!

اللهم صل علي محمد و آل  محمد

يا ايها الناس قد جاءكم الرسول بالحق من ربكم فامنوا خيرا لكم وان تكفروا فان لله ما في السماوات والارض وكان الله عليما حكيما

اي مردم! پيامبري كه انتظارش را مي‌كشيديد،حق را از جانب پروردگارتان آورد؛ به او

ايمان بياوريد كه براي شما بهتر است! و اگر كافر شويد،به خدا زياني نمي رسد، زيرا

آنچه در آسمانها و زمين است از آن خداست، و خداوند، دانا و حكيم است.

(النساء /170)

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 25 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

راههای آزمایش دوست

در روایات ما چند معیار برای تشخیص حقیقی بودن اعمال و رفتار دوست بیان شده است که به تعدادی از آنها اشاره می‎کنیم:

حساسیت نسبت به نماز اول وقت؛

امانتداری؛

مضایقه نکردن از داراییهای خود و دوست را شریک مالی خود دانستن؛

سه بار عصبانی کردن او (اگر در اوج عصبانیت از حدود دوستی تجاوز نکرد، شایستهی دوستی است)؛

میزان همراهی با دوست هنگام بروز سختیها و مشکلات.

نکته‎ای که در این قسمت شایان ذکر می‌باشد، این است که این آزمایش در مراحل اولیه‎ انتخاب دوست باید انجام شود تا انسان از دارابودن شرایط دوستی به اطمینان برسد و این‌گونه نیست که انسان همیشه و در همه‎ حالات و موقعیتها در صدد آزمایش دوستش باشد. بنابراین وقتی به اطمینان دست یافت، دیگر نیازی به آزمودن دوست نیست.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 25 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

داستان غم انگیز

معلم عصبی دفتر رو روی میز کوبید و داد زد: سارا... دخترک خودش را جمع و جور کرد، سرش رو پایین انداخت و خودش رو تا جلوی میز معلم کشید و با صدای لرزان گفت: بله خانوم؟ معلم که از عصبانیت شقیقه هایش می زد، تو چشمای سیاه و مظلوم دخترک خیره شد و داد زد : چند بار بگم مشقاتو تمیز بنویس و دفترت رو سیاه و پاره نکن؟ ها؟! فردا مادرت رو میاری مدرسه میخوام در مورد بچه بی امضباطش باهاش صحبت کنم! دخترک چونه لرزونش رو جمع کرد... بغضش رو به زحمت قورت داد و اروم گفت: خانوم...ماردم مریضه... اماّ بابام گفته اخر ماه بهش حقوق میدن... اونوقت میشه مامانمو بستری کنیم که دیگه از گلوش خون نیاد...اونوقت میشه برای خواهرم شیر خشک بخریم که شب تا صبح گریه نکنه...اونوقت...اونوقت قول داده اگه پولی موند برای من هم یه دفتر بخره که من دفترای داداشم رو پاک نکم و توش بنویسم...اونوقت قول میدم مشقامو...معلم صندلیش رو به سمت تخته چرخوند و گفت بشین سارا...و اشک چشمانش جاری شد.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 25 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

وسیع باش


دلتنگ که شدی
منتظر نباش کسی دل گرفته ات را باز کند
بلند شو و قدمی بردار
دل کسی را شاد کن
دلت خود به خود باز می شود
قوی باش
و پیش از آنکه کسی را دوست داشته باشی
خودت را دوست داشته باش
تا همچنان باشی
در لحظه هایی که کسی برای تو نیست
صبور باش
زمان خیلی چیزها را حل خواهد کرد
گاهی مساله های به ظاهر بزرگ و پبچیده
توانایی و هوش زیادی نمی خواهد
کمی زمان می خواهد تا آرام تر شوی
و مساله را کوچک تر و ساده تر ببینی
و عاشق باش
برای آنکه دوستش داری دعا کن
بدون آنکه دلیلی برای دوست داشتنت بیابی
ببین چه احساس رضایتی پیدا خواهی کرد...!!!

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 25 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 22 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 22 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پیوسته به یاد داشته باشید...

 

 روح ازلی که همه ی ما از آن آمده ایم، قادر به خلق

 

    هر چیزی می باشد.

 

معجزه را نفس بکش، زیرا توسط نیرویی هدایت

 

   می شوی نادیده و نا مکشوف، نیروی که هر چیز

 

   و هر کس را در این گیتی اداره می کند.

 

او باعث تپش قلب ما، گوارش غذا، گردش خون،

 

   رشد مو، ترمیم زخم ها و کوفتگی در ما می شود.

 

نیروی که مستقل از عقاید و افکار ما به کار خود

 

    مشغول است.

 

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 22 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هنگامی که برنامه ی زندگی مان را به گونه ای طراحی

 

   می کنیم که هدف نهایی آن آرامش و سادگی باشد،

 

   همان آرامش و سادگی که سرچشمه ی همه ی ما است،

 

خداوند هر آنچه نیاز داشته باشیم را بر سر راهمان

 

    قرار می دهد.

 

 

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 22 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 
 
زندگی ما به هر شکلی که هست....
 
 
از سوی خداوند طرح ریزی و جاری گشته و
 
 
   حضور ما در این دنیا ...
 
 
  همانا به انجام رساندن مقصود اولوهیت است.
 
                                                              ( آئچلیوس)
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 22 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 22 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 
 
بارالها!
 
به ما بیاموز که دل آدمی عصاره وجود اوست....
 
    
              حرمت دلهارا از یاد نبریم....
 
 
به ما بیاموز که دوست داشتن را فراموش نکنیم
 
  
            و آنانکه دوستمان دارند را از خاطر نبریم.
 
 
به ما بیاموز که به ناحق کردن حق دیگری عادت نکنیم.
 
 
به ما بیاموز همانی باشیم که قولش را به تو دادیم.....
 
           
 
                                 " یک انسان "
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 22 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خدای من همان خدایی است که نه می رنجم از نبودش....

 

    نه غم از دست دادنش را دارم....نه غصه اینکه روزی تنهایم

 

    بگذارد را می خورم.

 

او را در کنارم دارم و ترس را از وجودم پاک می کند.

 

او مرا عاشقانه در آغوش گرفته و از مسیر مشکلات

 

   و سختی ها عبور می دهد.

 

او همیشه به من لبخند می زند و تمام نیروها و

 

   انرژی هایش را با خنده اش در وجودم جاری می سازد.

 

                           من نباشم... او هست.

 

                                 او نباشد... من نیستم.

 

 

 

  

                خدایم را "عاشقانه" دوست دارم.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 22 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 
الهی!
 
 
این دل شکسته را جز دستهای مهربان تو درمانی نیست!
 
 
این دست بسته را جز از ابر احسان تو بارانی نیست!
 
 
این قامت خمیده جز به شوق دیدار تو راست نمی شود!
 
 
این تنهای غریب جز در خانه تو هر آنچه خواست نمی شود.
 
 
یاریگرم باش....
 
 
                                  ای زیبای عاشق زیبایی....
 
 
                                     ای دلربای زیبا آفرین.....
 
 
                                   ای دریای بی منتهای بخشش....
 
 
ایام سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم(ص)،
 
 
    شهادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام رضا(ع)
 
 
             را به شما دوستان عزیزم تسلیت می گویم.
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 22 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پرنده .....طنین اذان....صدای باد....بوی خدا.....

 

   حضور ستاره مغرب....

 

همه و همه لحظه قشنگی را بوجود آورده بودند.

 

برای نیایش....برای طلب....برای نبودن.....نخواستن....

 

خدا پیش شرط نیایش نیست!

 

خدا بعد از نیایش پدیدار می شود!

 

در نیایش خدا را می بینی و به وجود او پی می بری!

 

طلب کن....!

 

هر آنچه را که می خواهی! بی پاسخ بر نخواهی گشت!

 

مطمئن باش....

روی پرده ی کعبه این آیه حک شده است....

 

و من هنوز و تا همیشه به همین یک آیه دلخوشم.

 

       بندگانم را آگاه کن که من "بخشنده ی مهربانم".

 

وقت دعا خجالت نکش!

 

نگو من گناهکارم و صدایم را نمی شنود!

 

آن که بالاست بیشتر از کسی که تو فکر می کنی

 

    هوایت را دارد!

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: 22 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , ssb.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com