$$$$ بوي ياس$$$$


 یک رژیم غذایی عالی برای خوش اخ 

خوردن غذای سالم و به روش سالم در خلق و خوی ما تاثیر مثبت دارد. غذاهای سالم به ما انرژی كافی می‌دهند و رابطه مستقیمی بین نوع غذا خوردن و خلق و خوی افراد وجود دارد. شما می‌توانید با خوردن و نوشیدن درست از خلقی خوش بهره‌مند شوید. در اینجا نكاتی را درباره ارتباط خلق و خو با غذا و شیوه درست غذا خوردن برای داشتن حالی بهتر می‌خوانید:
 

صبحانه

صبحانه خوردن تمركز شما را افزایش می‌دهد و سطح انرژی‌ را بالا می‌برد. سطح گلوكز خون‌ خود را با خوردن صبحانه‌ای پر از كربوهیدرات بالا نگه دارید تا سرحال باشید. ولی از كربوهیدرات‌های فرآوری شده مثل نان سفید یا شكر سفید پرهیز كنید. اینها قندخون را به سرعت بالا می‌برند و می‌توانند افت و خیزهای ناگهانی در میزان قندخون را سبب شوند.
كربوهیدرات‌های مناسب سطح گلوكز خون را به طور پیوسته و آهسته بالا می‌برند و این برای كاركرد مغز بسیار مفید است. غلات منبع غنی ویتامین B هستند كه در مكانیسم تولید انرژی موثراند. بهترین گزینه برای صبحانه غلات كامل صبحانه و نان تهیه شده از غلات كامل است.
برای اینكه صبحانه‌تان عالی شود، یك ماده غذایی حاوی پروتئین كه چربی كمتری دارد را هم به صبحانه‌ خود اضافه كنید.
ماست، پنیر یا شیر كم چرب گزینه‌های خوبی هستند. مراقب میزان چربی و گوشت مصرفی‌ باشید.

میان‌وعده پیش از ظهر

هر چند ساعت یك بار غذا خوردن به بدن كمك می‌كند، از مواد غذایی بهتر استفاده كنید، متابولیسم را بالا می‌برد و سطح گلوكز خون را ثابت نگه می‌دارد، فشار بر روی دستگاه هضم غذا را كاهش می‌دهد و حس گرسنگی را تسكین می‌دهد كه به معنای آن است كه امكان پرخوری شما در وعده ناهار كمتر خواهد شد. اگر به عنوان میان وعده غذاهای حاوی كربوهیدرات می‌خورید، از میوه‌ها و نان تهیه شده از غلات كامل استفاده كنید. میو‌ه‌ها و سبزی‌ها ویتامین‌ها و فیبر لازم را به بدن می‌رسانند. به طور مثال، هویج خام خوراكی مناسبی برای میان‌وعده پیش از ظهر است. بكوشید هر روز دست كم 5 وعده میوه و سبزی بخورید. برای اینكه انرژی فراوانی در طول روز داشته باشید، از خوردن مواد غذایی كه حاوی قندهای ساده‌اند، پرهیز كنید. شیرینی و شكلات و نوشیدنی‌های گازدار حاوی این نوع قندها هستند و سطح گلوكز خون را به ناگهان بالا می‌برند. ماست كم‌چرب، پنیر كم چرب و گوشت كم چربی را می‌توانید به عنوان میان‌وعده پیش از ناهار میل كنید.

ناهارناهار را سبك صرف كنید. چرا كه یك ناهار سنگین و پر از كربوهیدرات مقدار ترشح سروتونین را در مغز افزایش می‌دهد و باعث خواب آلودگی می‌شود. در عوض از غذاهایی بخورید كه حاوی پروتئین بوده و چربی كمی دارند. پروتئین‌ها با بالا بردن سطح ترشح یك نوع ماده شیمیایی در مغز به نام كاتكول‌آمین، سطح انرژی بدن را بالا می‌برند. خوردن گوشت كم چرب، ماهی و مرغ یا توفو برای ناهار بسیار خوب است.
 

میان وعده بعد از ظهر

چیزی بخورید كه شما را تا زمان شام سیر نگه دارد. مقدار اندكی چربی در این وعده مفید است. كره بادام زمینی طبیعی و بیسكویت بی‌شكر غذاهایی مناسب برای وعده بعد از ظهر هستند.
 
پیش از اینكه ورزش كنیدكربوهیدرات‌ها سریع هضم و جذب شده و سطح انرژی شما را بالا می‌برند. در این زمان اصلا چربی نخورید و پروتئین را برای تثبیت سطح انرژی، مصرف كنید.

شام
پروتئین‌هایی كه چربی كمی دارند را برای وعده شام نگه دارید. 75 درصد از غذایی كه می‌خورید را باید میوه‌ها، سبزیجات و غلات تشكیل دهند و 25 درصد باقیمانده، سهم لبنیات و گوشت است.
پیش از خواب
خوردن مواد غذایی حاوی كربوهیدرات پیش از خواب میزان ترشح سروتونین را در مغز افزایش می‌دهد و شما می‌توانید خوب بخوابید. ولی، كم بخورید. خوردن غذای فراوان پیش از خواب می‌تواند خواب را بر هم زند
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اگر چه اکنون در اقصی نقاط دنیا دانشمندان و محققان بسیاری مشغول به بررسی و مطالعه در ابعاد گوناگون زندگی آنان هستند ولی هنوز رازهای زیادی بر آنها پوشیده مانده است که مهمترین و در عین حال شگفت‌انگیزترین آنها را می‌توان زبان حیوانات دانست که این امر حتی موجب پدید آمدن شاخه‌ای جدید، در علم «رفتاری حیوانات» به نام «صداشناسی زیستی» شده است.

 دانشی که سعی دارد به نشانه‌های صوتی حیوانات پی ببرد و در این راه به نتایج قابل توجه‌ای نیز دست یافته است. این که حیوانات هم می‌توانند «با هم تکلم کنند، به گفتگو بپردازند، شورا تشکیل دهند، مشاوره کنند، کلام‌های عاشقانه بگویند، جشن بگیرند یا در موقع عزا و ناراحتی، نوحه‌سرایی کنند.» و شاید قابل تأمل باشد که بدانید اگر چه حیوانات پای‌بند قلمرو، خانواده، نژاد و غرایز خود هستند ولی جز در مواردی استثنایی که برای خود تعریفی خاص دارند، تمامی مشکلات و احتیاجات روزانه خود را از طریق کلام برطرف می‌کنند و هرگز از وسایل دفاعی خود برای همنوعشان استفاده نمی‌کنند. ‏

مهمترین عاملی که‌اندازه قلمرو را تعیین می‌کند این است که‌اندازه قلمرو باید چنان باشد که نر و ماده‌ای که در آن زندگی می‌کنند در هر فاصله‌ای از یکدیگر بتوانند بدون زحمت، صداهای یکدیگر را درک کنند. البته‌ اندازه این قلمروها در پرندگان بسیار متفاوت است، مثلاً قلمرو این طور تعیین می‌شود که اگر پرنده‌ای در آشیانه ایستاده باشد، بتواند دیگری را در آن جا نوک بزند.

مرغ شاهدانه خوار قطعه زمینی را برای خود نگه می‌دارد که بین 10 تا 250 متر مربع است، مساحتی را که بلبل در اختیار می‌گیرد، خیلی زیاد و از 1200 تا 2000 متر مربع است.

 

براساس پژوهش‌های «پروفسور کنراد لورنس» درباره غازها، تعیین محدود به شکل منظم‌تری صورت می‌گیرد بدین‌ترتیب غازها وقتی محل سکونت خود را یافتند، هفت مرتبه پشت سر هم قارقار می‌گویند و معنی آن این است که مزاحم ما نشوید، ما اینجا خوراکی داریم و وضع خوب است. اگر شش مرتبه قارقار کنند معنی آن این است که باید سرعت کمتر شود و اگر فقط سه مرتبه صدا کنند یعنی دقت کنید، آهسته‌تر پیش رویم. ‏

انتخاب همسر و تشکیل خانواده
ارتباطات ما بین حیوانات و با جهان پیرامونشان به غیر از گونه‌های معدودی از حیوانات که از طریقی غیرکلامی و با نشانه‌هایی مانند ایجاد رایحه، نور، برق و غیره صورت می‌گیرد، اغلب به صورت ادای صوت و از طریق تارهای صوتی انجام می‌پذیرد. ایجاد صوت در پرندگان هنگام جفت‌گیری برای تشکیل خانواده شاید یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین جلوه‌های عالم خلقت باشد. با وجودی که‌اندام صوتی در پرندگان نر و ماده تفاوتی ندارند ولی آواز خواندن اغلب مخصوص پرندگان نر است.

اگرچه آوازهای عاشقانه گونه‌های مختلف پرندگان متفاوت است اما همه آنها یک معنی را می‌رسانند «من تنها و مجردم، قلمرویی در اختیار و به دنبال همسری می‌گردم.» مثلاً «سبز قبای نر» می‌تواند در یک روز، این اطلاعیه را 2340 بار تکرار کند و آن قدر این کار را ادامه خواهد داد تا پرنده‌ای ماده آواز او را دریابد و برای تشکیل خانواده به سویش بشتابد یا مثلاً مرغ مگس‌خوار در طلب زوج خود روزانه نزدیک به 3600‌ ترانه می‌خواند، این پرندگان وقتی همسر خود را پیدا می‌کنند، تعداد‌ترانه‌های خود را به یک سوم در روز تقلیل می‌دهند.

پروفسور «گلوک» از دانشگاه شیکاگو معتقد است که خوک‌های آبی برای خود الفبای مخصوصی دارند که مانند الفبای زبان انسان‌ها با ترکیب آن می‌توانند به راحتی با هم صحبت کنند.
«دکتر هوبر» از آلمان نیز بعد از پژوهش‌های وسیعی در زمینه زبان ملخ‌ها و جیرجیرک‌ها این طور می‌گوید: «بعضی از ملخ‌ها با پاهایشان صحبت می‌کنند بعضی دیگر نیز بال‌های جلو خود را به هم می‌مالند یا این که فک‌ها را به هم می‌سایند.

به هر صورت صداهایی که ملخ‌ها ایجاد می‌کنند بنا به قواعد بسیار منظمی به جملات و کلماتی میان آنها تبدیل می‌شود. حیوان می‌تواند با تغییر تعداد دندانه‌هایی که بر بالش می‌ساید صداهای مختلفی ایجاد کند.» او معتقد است، ملخ‌ها بسیار نژاد پرست هستند و جفت خود را در میان هم نوع خود انتخاب می‌کنند، به طوری که ملخ نر و ماده در میان علفزارها آواز سر می‌دهند و هر نری آواز نوع خود را می‌خواند گویی که می‌گوید: «من ماده‌ای از نژاد خود می‌خواهم.» «لورنس» پژوهشگری است که سال‌های متمادی درباره پرندگان پژوهش کرده است. او داستان عاشقانه بسیار جالبی را از زغن‌ها )حیوان شکاریاب، کوچک‌تر از کلاغ) حکایت می‌کند.

زمانی که سردسته زغن‌ها برای خود معشوقه‌ای را برمی گزیند با صدای «زیک زیگ» به او اظهار عشق می‌کند، از میان تمامی زغن‌های ماده آن که زغن نر به او نظر دارد، موضوع را می‌فهمد و زغن ماده به زبان چشم موضوع را به او می‌فهماند و به طور مرتب با حرارت به او نگاه می‌کند، در تمامی این مدت زغن ماده به هر سو نگاه می‌کند و فقط به عاشق خود نظر نمی‌اندازد. فقط گاهی در مدتی کمتر از یک ثانیه زیرچشمی به او نگاه می‌کند و بدین وسیله او را مطمئن می‌سازد.

 خبر نامزدی سردسته زغن‌ها با یک زغن ماده به سرعت پخش می‌شود و تمامی پرندگان از این موضوع مطلع و به آن احترام می‌گذارند. موضوع انتخاب همسر در اردک‌ها متفاوت از بقیه پرندگان است. آنها تشریفات خاصی برای یافتن جفت خود دارند و زبان آنها برای جلب جنس ماده زبان رقص و حرکات موزون است.

تمامی اردک‌های نر در فضای محدودی جمع می‌شوند و ماده‌ها هم دور آنها حلقه می‌زنند و به آنها نگاه می‌کنند، آن گاه نرها شروع به رقص دسته جمعی بسیار منظمی می‌کنند، این رقص بسیار شباهت به رقص باله دارد و عجیب آن است که اگر یکی از اردک‌های نر در رقص خود یک حرکت اشتباهی کند یا قدم اشتباهی بردارد اردک‌های ماده تقاضای او را نمی‌پذیرند.

اما در رابطه با حشرات باید گفت بسیاری از حشرات با زبان بسیار عجیبی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، آنها به وسیله انتشار بوهای مخصوصی از فاصله‌های بسیار دور علامت می‌دهند، حیوان ماده از قسمت‌های عقب بدن، ماده معطری را‌ترشح می‌کند و فاصله‌ای که حشره نر بو را احساس می‌کند باور نکردنی است، انسان فقط از فاصله چند متری بو را احساس می‌کند ولی این حشرات از فاصله چند کیلومتری بوی ماده خود را درک می‌کنند.

دانشمندان برای این که بفهمند حشرات از چه فاصله‌ای بو را احساس می‌کنند از قطارهایی که درحال حرکت بودند کرم‌های نر را به فاصله‌های منظمی رها کردند. پس از گذشت یازده کیلومتر بسیاری از کرم‌ها راه محل سکونت ماده‌ها را پیدا کردند.‏

مشاوره برای رهایی از خطر
خوک‌های آبی همان قدر که بسیار هوشمند و زیرک هستند، حراف نیز هستند و صداهای دسته جمعی آنها برای کارشناسان نیروی دریایی ایجاد دردسرهای بزرگی می‌کند زیرا موجب اختلالات و اشتباهاتی در دستگاه‌های گیرنده صوت و لوازم دفاعی زیردریایی‌ها می‌شود. از این رو دانشمندی با نام دکتر «لیلی» در آمریکا به اتفاق همکارانش در صدد برآمدند تا دست به آزمایش‌هایی بزنند و علت این پرحرفی و سر و صدای زیاد این حیوانات را دریابند.

آنها در ساحل اقیانوس آرام در عرض دهانه مردابی 15 نشانه را به فاصله سه تا بیست متر از یکدیگر جای داده و در نزدیکی آن محل دو میکروفن همراه ضبط صوتی قرار دادند. بعد از ظهر همان روز پنج خوک دریایی در پانصد متری آن محل ظاهر گشتند، ضبط صوت صداهای آنها را ضبط کرد و معلوم شد که حیوانات تشخیص داده‌اند که بر سر راهشان چیزهای مشکوکی قرار دارد.

آنها سرعت حرکت خود را کم کردند و وقتی که به فاصله 400 متری (نزدیک دهانه مرداب) رسیدند گروه به هم فشرده‌ای تشکیل دادند. آن گاه یکی از آنها از گروه جدا شد و با احتیاط از یک نشانه به نشانه دیگر رفت سپس به سوی هم‌قطاران خود بازگشت، در این موقع کنسرتی از سوت‌های گوشخراش حیوانات مانند طوفانی در دریا بلند شد. بعد از این «مشاوره» پیش قراول دیگری برای تحقیق درباره اشیایی که موجب سوءظن آنها شده بود اعزام شد.

پس از بازگشت گشتی دوم سوت‌های دیگری به گوش رسید و پس از این در جلسه آرامش برقرار شد. آن گاه خوک‌ها در حالی که سوت می‌کشیدند پیش رفتند و به محض این که موانع را رد کردند و تصمیم گرفتند که به راهشان ادامه دهند سکوت کردند و ناپدید شدند. البته کسی نتوانست جزئیات گفتگوی آنها را دریابد ولی تیم تحقیق بر این عقیده شد که آنها برای شناخت چگونگی خطر مشاوره کردند و مذاکرات آنها درباره این مطلب بوده است: «آیا این نشانه‌ها با تورهای ماهی گیری انسان‌ها شباهتی دارد یا خطر دیگری را در بردارد.» ‏

اما مارماهی با زبانی دیگر برای اعلام خطر و ‌ترساندن دشمن اقدام می‌کند و آن هم ایجاد ارتعاش در سراسر بدن است. این نوع ماهی در بدن خود نیروی برق تولید می‌کند.
قابل توجه است که بدانید رومی‌های قدیم در زمان «نرون» با شوک برق این حیوان بعضی از بیماری‌ها را معالجه می‌کردند، بیمارانی را که گرفتار بیماری‌های روحی یا سردرد یا نقرس بودند، داخل استخری می‌کردند که تعدادی ماهی برق‌دار در آن وجود داشت تا شفا یابند.

بد نیست بدانید که زاغ با فریاد به دشمن حمله می‌کند، اگر بچه‌هایشان بترسند و علامت بدهند، پدر و مادرشان به سرعت و بلافاصله برمی‌گردند و با مشاهده دشمن بدون توجه به نیروی جسمی خود، به آن حمله و تمامی جنگل را با فریادهای خود خبر می‌کنند. در حیوانات بزرگ‌تر و کامل‌تر نیز غریزه علاقه پدر و مادر به فرزند کامل‌تر دیده می‌شود.
گوریل‌ها برای حمایت از فرزندان خود نعره‌های جنون‌آمیز سر می‌دهند و به سر و سینه خود می‌کوبند.

همچنین دانشمندان آمریکایی در یکی از باغ‌وحش‌های نیویورک آزمایشی را درباره زبان میمون‌ها در زمان خطر به عمل آوردند و متوجه شدند، هنگامی که ابرهای طوفان‌زا در هوا ظاهر می‌شود، میمون‌های پیشکسوت با صداهایی اعلام خطر و به سرعت بچه‌ها را به جای امنی راهنمایی می‌کنند. ‏

اعلام تسلیم، عجز و درماندگی
حیوانات علامت دیگری هم دارند که در بسیاری از آنها مشترک است و اغلب انسان‌ها هم آن را درمی یابند، این علامت فریادهای درماندگی است و این زمانی رخ می‌دهد که یا در سوگ همنوع خود می‌نشینند مانند کلاغ‌ها و میمون‌ها، یا در موقع جنگ و دعوا حالت تسلیم به خود می‌گیرند، ولی یکی از جالب‌ترین حالت‌ها در میان خروس‌ها دیده می‌شود.

در جنگ خروس‌های بالغ، دو حیوان تا موقعی می‌جنگند که یکی از آنها احساس ضعف و فرار اختیار کند، اگر او پشت به گوشه دیواری داشته باشد و نتواند فرار کند سر خود را در جعبه یا سطل یا سوراخی فرو می‌برد و اعتراف به تسلیم می‌کند!

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اعداد شگفت‌انگیزی که جهان بر پایه آنها شکل گرفته

اعداد شگفت‌انگیزی که جهان بر پایه آنها شکل گرفته و به حیات خود ادامه می‌دهد!

جهان بر پایه‌ی شش عدد بنا نهاده شده است که اگر هر کدام از این اعداد حتی به مقدار بسیار ناچیز متفاوت بودند، اکنون هیچ جهان وجود نداشته و بشری هم موجودیت نداشت.

لرد مارتین ریس ستاره‌شناس سلطنتی انگلستان و استاد دانشگاه کمبریج، در کتاب خود (تنها ۶ عدد) آورده است که تنظیم دقیق جهان به گونه‌ای‌ که حیات در آن امکان‌پذیر باشد، تصادفی نیست.

مسئله این است که تصادفات بسیار زیادی رخ داده‌اند تا جهان در چنین شرایط کنونی قرار گرفته و حیات امکان‌پذیر شده است. مارتین ریس با تحقیقات و مطالعات بسیار تلاش کرده است تا با مقداردهی به برخی از این مفاهیم، دلایل خود را تحکم بخشد.

او ادعا می‌کند که جهان تحت حکومت و کنترل شش عدد است. اعدادی که هر کدام از آنها قابل اندازه‌گیری بوده و مقدار دقیقی دارند.

از نظر او این ۶  عدد باید به گونه‌ای خاص و دقیق باشند تا شرایط حیات را فراهم کنند. در غیر این‌صورت، یعنی تنها با کمترین کم و کاستی در آنها منجر به جهان‌های عاری از حیات خواهد شد.

تنها ۶ عدد

او در کتاب خود این اعداد را اینگونه معرفی می‌کند:

عدد اپسیلون:

این عدد برابر با ۰۰۰۷/ است. اپسیلون مقدار نسبی هیدروژنی است که در انفجار بزرگ از طریق هم جوشی به هلیوم تبدیل می‌شود. اگر این عدد به جای ۰۰۰۷/، عدد ۰۰۰۶/ بود، باعث تضعیف نیروی هسته‌ای شده و به این ترتیب پروتون‌ها و نوترون‌ها به یکدیگر وابسته نمی‌شدند.

دوتریوم که (دارای یک پروتون و یک نوترون) است، نمی‌توانست شکل بگیرد. بنابراین عناصر سنگین تر هرگز در ستاره‌ها بوجود نمی‌امدند.

همچنین، اتم‌های بدن ما هرگز شکل نگرفته و کل جهان به هیدروژن تبدیل می‌شد. جالبه نه؟! حال، اگر ابسیلون برابر ۰۰۰۸/ بود، آنگاه هم‌جوشی چنان سریع صورت می گرفت که هیچ هیدروژنی از انفجار بزرگ باقی نمی‌ماند و امروزه ستاره‌ای وجود نداشت که به سیارات انرژی بدهد.

عدد N :

عدد N برابر است با ۱۰ به توان ۳۶ که با قدرت نیروی الکتریکی تقسیم بر قدرت گرانش برابر است. این عدد نشان می‌دهد گرانش تا چه حد ضعیف است. اگر عدد N از این کمتر بود آن گاه ستارگان نمی‌توانستند متراکم شده و دماهای زیاد برای هم‌جوشی ایجاد کنند. بنابراین ستارگان دیگر نمی‌درخشیدند و سیارات درون سیاهی سردی فرو می‌رفتند.

اما اگر گرانش حتی ذره‌ای قوی‌تر بود، ستارگان بسیار سریع گرم شده و سوخت خود را چنان سریع می سوزاندند که حیات هرگز فرصت آغاز پیدا نکند.

عدد امگا:

این عدد چگالی نسبی جهان است. اگر امگا از این رقمی که هست، کوچک‌تر بود، جهان بسیار سریع منبسط و سرد می‌شد. ولی اگر امگا خیلی بزرگ‌تر از این رقم بود، جهان قبل از اینکه فرصت حیات پیدا کند از هم فرو می پاشید.

عدد لاندا:

لاندا عدد ثابت کیهانی است که سرعت جهان را تعیین می‌کند. اگر این عدد تنها به مقدار کمی بزرگ‌تر بود با نیروی ضد گرانشی که ایجاد می کرد و جهان از هم می پاشید. یعنی با سرعت تمام به حالت انجماد بزرگ فرو می‌رفت که در نتیجه حیات را غیر ممکن می‌کرد.

اما اگر اینعدد ثابت کیهانی عددی منفی و کتر از این رقم بود، جهان به شدت متراکم شده و قبل از اینکه حیات شکل بگیرد دچار فروپاشی بزرگ می‌شد.

عدد Q:

این عدد، دامنه‌ی اختلالات موج در تابش ریز موج پس زمینه است که برابر با ۱۰ به توان ۵- است. اگر این عدد کمی کوچک‌تر از این بود، آنگاه جهان به شدت یکنواخت شده و توده‌ی بیجانی از گاز و غبار که هرگز به شکل کهکشان‌ها و ستاره‌های امروزی در نمی آمد.

در این صورت جهان یکنواخت، بی‌معنی و عاری از حیات می‌شد. حال، اگراین عدد بزرگتر از این مقدار بود، آنگاه در تاریخ جهان ماده زودتر به شکل ساختارهای بزرگ ابرکهکشانی متراکم  تبدیل می‌شد.

عدد D :

این عدد، تعداد ابعاد فضا است. اگر فضا یک بعدی باشد، احتمالا حیات نمی‌تواند وجود داشته باشد. زیرا در این صورت محنویات جهان چیز قابل توجهی نخواهد بود.

ذرات بدون هیچ برهم‌کنشی از کنار یکدیگر عبور می‌کردند. بنابراین می‌توان گفت؛ جهان‌هایی که در یک بعد وجود دارند، نمی‌توانند حیات داشته باشند.

فضاهای دو بعدی نیز با این مشکل مواجه هستند و شکل‌های مختلف حیات در این فضا، نهایتا متلاشی یا تجزیه می‌شوند. از نظر علم زیست شناسی نیز هوش نمی‌تواند در کمتر از سه بعد وجود داشته باشد.

در فضای چهار بعدی، مشکل دیگری وجود دارد، سیاره‌ها دیگر در مدار خود به دور خورشید  قرار نخواهند گرفت. قانون جذر معکوس نیوتون با قانون مکعب معکوس جایگزین  خواهد شد و به بیان دیگر، عدد سه در ابعاد فضایی عددی ویژه است. یعنی دقیقا در فضای سه بعدی می‌توان به جستجوی حیات پرداخت.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

از منـفی به مثـبت در بیـست حرکـت ...

پیشنهاداتی که فاز زندگی شما را دگرگون خواهد کرد

alt

در طول یک هفته، چند بار می شنوید اطرفیان، از آدم های دور و نزدیک به خوشحالی به شما می گویند: "از شما انرژی مثبت می گیرند". اگر کمتر از ۴ بار در هفته این جمله را می شنوید باید نسخه رفتاری تان را عوض کنید چون شخصیت شما شبیه جغد کارتون چوبین است با آن جمله معروفش: "یه خبر بد!" این نگاه منفی اول در زندگی خودتان تاثیر می گذارد ... و بعد در زندگی اطرافیانتان. اگر می بینید چند صباحی است چرخ زندگی به نفع شما نمی چرخد، نسخه پیشنهادی ما را رعایت کنید و فاز زندگی تان را از منفی به مثبت تغییر بدهید.

1. لبخندتان را از دیگران دریغ نکنید. در طول یک روز بارها با آدم های مختلف چشم در چشم می شوید؛ آدم هایی که هیچ نقشی در زندگی شما ندارند. در این لحظه هایی که عمرشان کمتر از یک ثانیه است، به جای نشان دادن چهره ای درهم و اخمو، لبخند بزنید. مبادله پایاپای لبخند که هیچ هزینه مالی و جانی ای ندارد، حس خوشایندی به وجود می آورد؛ چه در خودتان و چه در دیگران.

2. به قوانین ساده شهروندی احترام بگذارید. مثلا بیرون گذاشتن زباله ها در ساعت ۹ شب یا زباله نریختن در کوچه و خیابان. هیچ کس تردیدی ندارد. شهر تمیز جای بهتری برای زندگی کردن است و شما می توانید آدم مثبتی باشید وقتی شهرتان را یک قدم به شهر تمیز نزدیک می کنید. اگر هر روز صبح به جای دیدن سطل زباله ای که زباله از سر و روی آن بالا می رود، یک سطل خالی ببینید که بوی زباله مانده آن تا فرسنگ ها نمی رود، قطعا روز بهتری خواهید داشت که خودتان آن را ساخته اید.

3. در برنامه های خیریه مشارکت کنید. برنامه های هایی مثل جشنواره های غذا که توسط خیریه های مختلف در طول سال برگزار می شود، فضایی پر از انرژی مثبت است. در خیریه ها مشارکت کنید تا شما هم یکی از آدم های مثبت این قصه باشید. هزینه یک شب رستوران و گردش خود را به مشارکت در چنین برنامه هایی اختصاص بدهید.

4. سعی کنید همیشه و همه جا آراسته باشید. یادتان باشد آراسته بودن به معنی پوشیدن لباس های گران قیمت نیست. فقط کافی است شلخته پوشیدن را کنار بگذارید. خوشبختانه این روزها در رسانه های مختلف از اینترنت تا مجلات، راهنماهای آسان برای خوش پوشی با حداقل هزینه منتشر می شود. این پیشنهادها را بخوانید و در زندگی استفاده کنید. آراستگی شما، سیمای شهر را زیبا می کند.

5. در استفاده از واژه های مهربانی خسیس نباشید. به شکل منطقی جمله "خسته نباشید" شما، کمکی در رفع خستگی دیگران نمی کند ولی به شکل روانی، تاثیر مستقیمی دارد و از طرف دیگر، انرژی مثبت شما را به اطرافیان منتقل می کند. البته درباره جمله "خسته نباشید" ۲ دیدگاه مختلف وجود دارد؛ یکی کسانی که معتقدند این جمله بار منفی دارد و حس خستگی را القا می کند. به نظر این افراد بهتر است جملاتی مانند "شاد باشید"، "خدا قوت" را جایگزین "خسته نباشید" بکنید. گروه دیگری از افراد می گویند، بستگی دارد "خسته نباشید" را با چه لحنی بگویید؛ اگر بی حال و خالی از انرژی باشید، بار منفی خواهد داشت ولی مثبت بودن شما، تعیین کننده حس و حال این جمله است.

6. خوشبو باشید. دقت در نظافت شخصی شما را به آدمی مثبت تبدیل می کند که افراد در معاشرت با او آزار نمی بینند بلکه از این هم معاشرتی لذت هم می برند. پوشیدن لباس های تمیز، استفاده از عطر و ادکلن کار سختی نیست؛ کافی است به عادت رفتاری شما تبدیل شود.

7. زنگ تلفنتان را کم کنید؛ چه تلفن همراه و چه تلفن ثابت در خانه و محل کار. صدای زنگ اغلب با برهم زدن آرامش و تمرکز دیگران همراه است؛ پس آدم مثبتی باشید و با صدای زنگ مردم آزاری نکنید. همچنین می توانید از یک ملودی آرامش بخش برای زنگ تلفن های خود استفاده کنید.

8. دکمه غر را خاموش کنید. معطل ماندن در مطب پزشکان، نوبت بانک، صف خرید و... برای هیچ کس مطلوب نیست. غر زدن و گیر دادن به ترک دیوار هم کمک چندانی به شما نمی کند به جز انتشار انرژی منفی در محیط؛ پس به جای غر زدن با خودتان یک مجله و کتاب همراه ببرید و از این فرصت برای خواندن استفاده کنید.

9. از نایلون و کیسه های پلاستکی تا حد امکان کمتر استفاده کنید. ارزانی و فراوانی کیسه های پلاستیکی به معنی مثبت و مفید بودن آنها نیست. هر نایلون، ۴۰۰ سال طول می کشد که تجزیه و تحلیل شود و به طبیعت برگردد؛ با این حساب استفاده از آن صدمات جبران ناپذیری به طبیعت می زند ولی شما می توانید در گروه دشمنان محیط زیست نباشید.

10. در برنامه های داوطلبانه شرکت کنید. می توانید پرونده ای برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان تشکیل دهید و خود را در فهرست افراد داوطلب برای کمک قرار بدهید، در برنامه های گروهی مثل روز بدون نایلون و... شرکت کنید. چنین برنامه های سازنده ای نیازمند همراهی آدم های مثبتی مانند شماست.

11. اولین افرادی که می توانند نشانه های مثبت بودن شما را دریافت کنند، همسایه های شما هستند؛ آن هم با رعایت اصول ساده ای که زندگی در یک ساختمان را شیرین می کند. خداحافظی های شبانه پایان مهمانی را داخل خانه انجام بدهید و با احترام به آرامش دیگران، آدم مثبتی باشید. کنار دکوراسیون داخلی به فضاهای عمومی هم فکر کنید؛ اضافه کردن گل، تابلوی نقاشی و... به فضاهای عمومی ساختمانی انرژی مثبت شما را به دیگران انتقال می دهد.

12. سلام کنید. در اولین سال های زندگی، پدر و مادر تلاش مجدانه ای می کنند تا سلام کردن را به عنوان معیار باادبی و بااخلاقی به بچه ها یاد بدهند. با بزرگ شدن، این معیار تغییر نمی کند؛ پس هر کجا که وارد می شوید حتی اگر در شرح وظایف شما نیست، سلام کنید. باور کنید سلامتی می آورد.

13. روزی که مهران مدیری در سی دی های سریال قهوه تلخ ملتمسانه خواست کپی نکنید، منظورش فقط این سریال نبود. او از فرهنگی به نام احترام به مولف حرف می زد. صرف هزینه برای خرید سی دی موسیقی، فیلم و... ارج گذاشتن به زحمت دست اندرکاران تولید است. با این کار مثبت شما هزینه این تولید خلاقانه به دست تولیدکننده می رسد و جریان ساخت چنین محصولاتی ادامه پیدا می کند.

14. بوق را محور رانندگی نکنید. برای رانندگی در خیابان، ابزار دیگری به جز بوق مثل فرمان، کلاج و ترمز در اختیار شما هست. سعی کنید به جای صدای سرسام آور و آزاردهنده بوق ماشین از این وسایل استفاده کنید. ترافیک به اندازه کافی تلخ و آزاردهنده هست، با بوق مداوم سوهان روح دیگران نباشید. اگر به هر دلیل تحت فشار عصبی هستید، بوق زدن و فحاشی کردن در خیابان راه حل خوبی نیست و فقط باعث انتقال و انتشار حال بد شما در جامعه می شود. در این مواقع قدم بزنید چون در آرام شدن به شما کمک می کند.

15. مسوولان نهادهای اجتماعی توصیه می کنند به بچه های متکدی در خیابان کمک نکنید چون این پول به افرادی می رسد که از این بچه ها سوءاستفاده می کنند. این نظریه اشتباه نیست ولی به این معنی نیست که باید با این بچه ها تند و زننده برخورد کنید. با لبخند و مهربانی به آنها بگویید قصد کمک ندارید.

16. خوش قول باشید. آدم هایی که با شما قرار می گذارند، چه قرارهای کاری و چه شخصی، دردسرها و مشغله های خودشان را دارند، به وقتی که برای شما می گذارند، احترام بگذارید و سر ساعت در محل قرار خود باشید. لازمه این کار، داشتن برنامه ریزی برای روزها و ساعت هایتان است که این هم از ویژگی های افراد مثبت است. اگر برنامه دقیقی برای یک روز خود داشته باشید که مسائلی مثل ترافیک، پیدا کردن جای پارک و دیگر مشکلات شهر بزرگ در آن پیش بینی شده باشد، آرامش بیشتری را در زندگی تجربه می کنید و راحت تر می توانید آدم مثبتی باشید.

17. در شهری که تعداد ماشین ها بیشتر از ظرفیت خیابان هاست و تازه چند سالی است شهرسازان به فکر افتاده اند برای حل این مشکل پارکینگ های طبقاتی بسازند، پیدا کردن جای پارک در مناطق تجاری شهر کار سختی است و کوچه ها و پس کوچه های این نواحی را تحت تاثیر قرار می دهد؛ اگر روزی در این مناطق دنبال جای پارک می گشتید، حواستان باشد به قیمت راحت شدن از این دردسر، رفت و آمد یک خانه را مسدود نکنید. شما که راننده اید خوب می دانید یک ماشین برای داخل و خارج شدن از پارکینگ بیشتر از اندازه در به فضایی برای چرخش نیاز دارد؛ این فضا را اشغال نکنید.

18. با آرایشگاهتان قهر نکنید. این پیشنهاد فقط مخصوص خانم ها نیست. آقایان هم باید به همین اندازه برای داشتن ظاهر آراسته تلاش کنند و وقت بگذارند. مو و صورت آشفته آقایان به مراتب بیشتر از خانم ها که از مانتو و روسری استفاده می کنند، نمایان می شود.

19. با ادب و احترام صحبت کنید. این کار احترام متقابل دیگران را برمی انگیزد. شاید برای این کار به تمرین نیاز داشته باشید تا حتی در موقعیت های ناخوشایند، با حفظ ادب صحبت کنید. این رفتار شما دیگران را متقاعد به رفتار مشابه می کند اما اگر نشد، به جای رفتار متقابل محیط را ترک کنید.

20. رفتار و کارهای مثبتی که بلدید و یاد گرفته اید را به دیگران هم یاد بدهید ولی نه از راه نصیحت، چون مدت هاست نصیحت کردن صرف، کارکرد سازنده خودش را از دست داده است. مثلا هنگام خرید در مغازه، کیسه پارچه ای خودتان را استفاده کنید و دلیل آن را توضیح بدهید. درباره آثار تخریبی پلاستیک در محیط زیست صحبت کنید. بی شک بعد از رفتن شما چند نفری به فکر فرو می روند یا از دوستتان بخواهید در یک برنامه داوطلبانه با شما همراه شود.
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عکس های بامزه از حیوانات

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , ssb.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com