$$$$ بوي ياس$$$$


 

میوه‌ای مرموز و مقوی

میوه‌ای مرموز و مقوی
گریپ‌فروت، میوه مفیدی برای متعادل ساختن وزن بدن شمرده می‌شود و مقدار زیاد فیبر گیاهی‌اش، گرسنگی را فرو می‌نشاند.

 

1 - می‌گویند این میوه فشار خون را پایین می‌آورد و اگر قرص فشار مصرف می‌كنید مصرف این میوه تاثیر آن را 10 برابر می‌كند. پس در این خصوص محتاط باشید.

2 - گریپ‌ فروت سرشار از ویتامین « ث » و پتاسیم است. این میوه منبعی غنی ازفولات، آهن، كلسیم و سایر مواد معدنی می‌باشد. 

3 - انواع سرخ و صورتی آن انباشته از كاروتن است كه سبب ایجاد ویتامین آمی‌شود. 

4 - فیبر گیاهی فراوان وكالری كم آن را از میوه‌های رژیمی قرار داده است.

5 - این میوه خواص ضد سرطان دارد و از بیماری‌های قلبی نیز پیشگیری می‌كند. 

6 - یك گریپ‌فروت بیش از نیمی از ویتامین «ث» مورد نیاز بدن در یك روز را تامین می‌كند. 

7 - كلسیم و آهن از دیگر ریز مغذی‌ های این میوه است. 

8 - با آمیختن آب گریپ‌ فروت سرخ یا صورتی با سفید، مزه شیرین حاصل می‌شود.

9 - اگر آب پرتقال یا گریپ فروت را با هم درآمیزیم، نوشابه نیروبخشی پدید می‌آید كه نیاز به شیرین كردن ندارد. 

10 - گریپ‌فروت، میوه مفیدی برای متعادل ساختن وزن بدن شمرده می‌شود و مقدار زیاد فیبر گیاهی‌اش، گرسنگی را فرو می‌نشاند.

11 - گریپ‌ فروت‌های سرخ و صورتی، خطر بزرگ شدن پروستات را تقلیل می‌دهد. 

12 - مصرف هفته‌ای 10 وعده مواد غذایی سرشار از لیكوپن كه در این میوه موجود است، سبب كاهش 50 درصد سرطان پروستات می‌شود.

13 - گروهی از مبتلایان به آماس مفصل رماتیسمی و شماری دیگر از مبتلایان به اختلالات التهابی دریافته‌اند كه گویی مصرف هر روزه گریپ‌ فروت نشانه‌های مریضی‌شان را تقلیل می‌دهد.

14 - گریپ‌فروت صورتی با ترشی نشاط‌ آور، پر آبی و كالری جزیی موجب گشته است كه به صبحانه‌ای مورد علاقه و یكی از مواد خاص سالاد درآید. 

15 - گریپ‌فروت‌های گرد، صاف و سنگین را بردارید. گریپ‌فروت‌هایی كه پوست‌شان زبر بوده یا پفی و نرم یا یك طرفشان نوك تیز است، نامرغوب هستند. گریپ‌فروت‌های براق كه دو طرفشان اندكی صاف باشد، مرغوب‌ترند.

16 - میوه گریپ‌ فروت، اشتها را تقویت می‌كند، عمل هضم را آسان می‌كند و جریان شیره معده و ترشح كیسه صفرا را سرعت می‌بخشد. 

17 - اگر گریپ‌فروت را صبح ناشتا بخورند، خواص ادرارآور آن زیاد می‌شود و سموم را از بدن خارج می‌كند. 

18 - گریپ‌ فروت، خون را تصفیه می‌كند و كلیه و كبد را پاك می‌سازد. 

19 - گریپ‌ فروت، برای كسانی كه عفونت‌های ریوی و تب‌خیز دارند، مفید است.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

سوءهاضمه را چگونه درمان کنیم؟

سوءهاضمه را چگونه درمان کنیم؟
سوء‌هاضمه شامل اختلال‌هایی است كه در هضم غذا ایجاد می‌شود و با خوردن برخی غذاها به وجود می‌آید...

  در حالت عادی، غذا طی حداكثر 3-2 ساعت هضم و از معده خارج می‌شود اما در افرادی كه سوءهاضمه دارند این فرایند دچار مشكل‌ می‌شود یعنی درد دارند یا معده‌شان بیش از حد اسید یا صفرا ترشح می‌کند یا اینكه غذا بیش از زمان قابل‌قبول در معده می‌ماند و فرد دچار سنگینی سردل یا علایم نفخ می‌شود. با توصیه‌های زیر به جنگ سوء‌هاضمه بروید:

اگر با مصرف غذاهای خاص دچار سوءهاضمه می‌شوید، این غذاها را شناسایی و در برنامه غذایی خود، آنها را محدود کنید.

بیش از حد چربی نخورید چون چربی‌ها به مدت طولانی در معده می‌مانند و هضم‌شان طول می‌کشد.

اگر به دلیل اختلال‌هایی در سیستم هضم، در مصرف فیبر مشکل دارید ممکن است دچار سنیگنی سردل ‌شوید. در این شرایط باكتری‌های دستگاه گوارشتان افزایش می‌یابد و دچار نفخ می‌شوید. پس بهتر است فیبر كمتری مصرف كنید. فیبر ماده‌ای است كه برای بدن قابل‌هضم و جذب نیست اما خواص مهمی دارد از جمله اینكه حجم موادغذایی داخل معده را افزایش می‌دهد و در ایجاد حس سیری و پیشگیری از یبوست موثر است.

اگر دچار سوزش سردل می‌شوید، دلیل آن ریفلاكس اسید یا صفراست. برای پیشگیری از این مشکل بهتر است از مصرف غذاهایی كه محرك ترشح اسید هستند، مثل فلفل و ترشی خودداری كنید.

جویدن آدامس، به‌خصوص آدامس بدون قند، با افزایش ترشح بزاق به كاهش علایم ریفلاكس كمك می‌كند.

اگر دچار كمبود آنزیم لاكتاز روده‌ای باشید، ممکن است با خوردن لبنیات و به‌خصوص شیر دچار نفخ، اسهال و دل‌درد ‌شوید. در این شرایط باید یا شیر کم لاكتوز مصرف كنید یا آنزیم لاكتاز روده‌ای كه به صورت قرص موجود است، با شیر بخورید.

اگر ترشح اسید معده‌تان كم است، می‌توانید با خوردن غذاهای محرك ترشح اسید معده مثل ترشی یا فلفل به هضم بهتر غذا كمك كنید.

منبع : Salamat.ir
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

معجزه آبلیمو

معجزه آبلیمو
آب لیمو ترش برای بدن، ذهن و روح بسیار مفید است به همین دلیل آبلیمو بخورید.

 معالجه آنژین با لیمو ـ برای شستشوی حلق و حنجره از لیمو كمك بگیرید، كمی آبلیمو و آب مقطر را مخلوط كرده و هر یك ساعت یك بار آن را قرقره كنید.به جای آب اكسیژنه برای شستشوی زخم و خراش‌های سطحی پوست ـ می‌توانید آب لیمو را بگیرید و دو برابر به آن آب بیفزایید و با آن زخم‌ها و خراش‌های سطحی پوست را بشویید.

 در تمامی مواردی كه اختلال هاضمه به وجود می‌آید از قبیل دل به هم خوردگی و نفخ شكم، معالجه با لیمو تجویز شده است. در این مورد دو عدد لیمو را با پوست و هسته برش بزنید و آن را در یك لیتر آب داغ، یك تا دو ساعت خیس كنید، بعد فشرده و آب آن را با قند یا شكر شیرین كرده و هر روز یك لیوان بنوشید.برای درمان و خونریزی لثه‌ها از لیمو استفاده كنید. یك قطعه پنبه را در لیوانی كه محتوی آب لیمو است فرو كرده و روزی دو بار (صبح و شب) آن را به لثه‌های خود بمالید و با انگشتان خود ماساژ دهید، ولی مواظب باشید آب لیمو به دندان‌های شما نرسد.

در معالجه میگرن و سردرد نیز لیمو مسكن است. وقتی میگرن و سردرد دارید، در یك فنجان قهوه یا چای غلیظ یك برش لیمو بیندازید و بنوشید. مصرف آن موجب تسكین درد و میگرن می‌شود.استفاده از لیمو ترش سرگیجه را رفع می‌كند. همچنین اگر لیمو با كمی عسل خورده شود، باعث آرامش شده و دل شوره را برطرف می‌كند.گذاشتن یخ و لیمو روی زبان سكسكه را درمان می‌كند. در نهایت اینكه تب و گریپ را هم می‌توان با لیمو درمان یا مهار كرد.

درخشان كننده چشم‌ها، تسكین دهنده گلو درد، نیرو بخش و تب بر، تسكین دهنده درد، پاك كننده پوست (چرب)، ضد شوره و برطرف كننده خارش پوست سر، ضد سرماخوردگی، یك حالت دهنده خوب برای موها، تقویت‌كننده حافظه، آرامش دهنده روح از دیگر خواص لیمو است.همچنین كسانی كه می‌خواهند خود را لاغر كنند، اگر صبح ناشتا آب لیموترش را با یك لیوان آب مخلوط كنند و مقدار كمی عسل به آن اضافه نمایند و آن را بنوشند تا ظهر گرسنه نخواهند شد و به این ترتیب از شر چربی‌های اضافی راحت خواهند شد.اگر در صورت شما لكه و جوش قرمز رنگ وجود دارد، درمان آن با آب لیمو و نمك است.برای جلوگیری از خونریزی بینی كافی است كه یك تكه پنبه را آغشته به آب لیمو كرده و در سوراخ بینی بگذارید، خون دماغ را برطرف خواهد كرد.

منبع : salamatnews.com
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 دانشمندان هندی گیاه ضد پیری کشف کردند

دانشمندان شهر دارمسالا، ایالت هیماچال پرداش هندوستان یک گیاه سبز از ارتفاعات هیمالیا کشف کرده اند که آنزیمی تولید می کند که می‌توان از آن به عنوان عامل ضد پیری استفاده کرد. دانشمندان موسسه فناوری منابع زیستی و همیالیا این گیاه را با نام Potentilla Atrosanguinea از ارتفاعات هیمالیا نزدیک گردنه هیماچال پرداش کشف کرده اند که سوپر اکسید دیسموتاس، آنزیم مورد نیاز برای پاک کردن Super Oxide Radical را در سلولهای گیاهی و حیوانی تولید می کند و مانند یک عامل ضد پیری عمل می کند.

دکتر پارامویر سنگ آهوجا مدیر این موسسه اظهار داشت: این آنزیم می تواند در محصولات پزشکی و دارویی، آرایشی، غذایی و گیاهی به کار برود. وی یادآور شد که دانشمندان این موسسه به ریاست دکتر سانجی کوما روی یک دهه و نیم روی این پروژه کار کردند و در نهایت موفق شدند که ژن این آنزیم را ایزوله کرده و از طریق یک فرآیند آن را تخمیر کنند. دانشمندان این گونه از گیاه را در هیمالیا و در ارتفاع 4500 متری کشف کرده اند و تحقیقات را روی آن آغاز کردند چرا که به رغم سرمای شدید این منطقه و حتی دمای بالا و نور شدید این گیاه همچنان رشد می کند.

دکتر سانجی کومار محقق ارشد بخش بیوتکنولوژی این موسسه اظهار داشت: این آنزیم در تمام گیاهان، حیوانات و انسانها وجود دارد اما این گیاه ارتباط قوی میان این آنزیم و مسمومیت با اکسیژن ناشی از استرس اکسیدیته در ارگانیزم زنده ایجاد می کند.

وی اظهار داشت که دانشمندان استفاده از این آنزیم را برای ارتقا عمر میوه ها مورد آزمایش قرار داده اند و نتایج مثبتی گرفته اند. اکنون این آزمایشها روی سیستمهای حیوانی انجام می شود تا نتیجه ضد پیری آن مشاهده شود این آنزیم می تواند به طول عمر سلولهای اندامی نیز کمک کند یا خیر.

این گیاه همچنین می تواند برای درمان آسم، روماتوئید آرتروز، درمان بافتهای زخمی یا سوخته و قرنیه به کار رود. براساس اظهارات دکتر سانجی از این گیاه می توان در تولید انواع کرمها، لوسیونها، شامپوها و همچنین در فرآیندهای ذخیره سازی مواد غذایی فرآوری نشده و حفاظت از گیاهان در برابر شرایطی چون خشکی و گرمای شدید بهره گرفت.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

خواص درمانی انار

خواص درمانی انار
انار، میوه‌ای منحصر به فرد و با قدرت دارویی فراوان است. با مصرف آب و حتی در مواردی دانه و پوست این میوه می‌توان شاهد آثار مثبت آن برای بدن بود.

انار خلاصه خوبی‌هاست

 استفاده دارویی از این میوه به گذشته‌های دور برمی‌گردد به طوری که در همه اقوام، انار نماد حیات، طول عمر، سلامت و جاودانگی بوده است...

 در طب آیورودا، از انار به عنوان خون‌ساز، ضدآفت، ضدزخم، ضداسهال و ضدانگل استفاده می‌شده و در طب سنتی این میوه را یک ضدسرفه، ملین، صفراآور، خون‌ساز و تقویت‌كننده کبد و کلیه می‌شناسند. انار میوه‌ای مغذی است و این خواص به وجود ترکیبات پلی‌فنلی با خواص آنتی‌اکسیدانی مربوط می‌شود. جالب است بدانید که نه تنها انار و آب آن، بلکه عصاره‌های تهیه شده از پوست آن نیز سرشار از این ترکیب‌های آنتی‌اکسیدانی است. پوستر این هفته، شما را با 7 خاصیت از خواص درمانی این میوه آشنا می‌كند.

انار ضدكلسترول است: نوشیدن آب انار به كاهش سطح كلسترول بد و افزایش سطح كلسترول خوب كمك می‌كند و این به دلیل آنتی‌اكسیدان‌‌های فراوانی است كه در انار وجود دارد. عادت به خوردن آب این میوه از تشكیل پلاك‌‌هایی كه باعث گرفتگی عروق می‌شوند، جلوگیری می‌كند و حتی باعث شكستن پلاك‌‌های تشكیل شده می‌شود.

انار ضدفشارخون است: بررسی‌‌ها نشان داده‌اند آنتی‌اكسیدان‌‌های فراوانی كه در انار و آب این میوه وجود دارد، باعث می‌شود تا سطح فشارخون به میزان قابل‌ملاحظه‌ای كاهش پیدا كند. به این ترتیب، مصرف روزانه 45 گرم انار هیچ عارضه جانبی‌ای ندارد و می‌تواند فشارخون سیستولی را تا 5 درصد كاهش دهد.

انار ضدسرطان پروستات است: مطالعه روی موش‌ها نشان داده انار باعث توقف سرطان پروستات می‌شود. به علاوه، در بررسی‌ای كه در سال 2008 انجام شده است، دیده شده آب انار نه‌تنها اندازه تومورهای سرطانی را كوچك می‌كند، بلكه مانع رشد سلول‌‌های جدید خونی می‌شود كه به رشد سلول‌‌های سرطانی كمك می‌كنند. البته این خاصیت در مورد سرطان پستان و ریه نیز به اثبات رسیده است.

انار ضدآلزایمر است: بررسی‌‌ها روی موش نشان داده‌اند كه مصرف آب انار، سرعت پیشرفت آلزایمر را كند می‌كند بنابراین كسانی كه مستعد این بیماری هستند، بهتر است آب انار را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند.

انار ضدپیری است:‌ آنتی‌اكسیدان‌‌های فراوانی كه در انار وجود دارد (تركیب‌های فنولیك و ویتامینC) باعث خنثی‌شدن رادیكال‌‌های آزاد در پوست می‌شوند و به این ترتیب روند پیری را به تاخیر می‌اندازند، بنابراین عادت به خوردن این میوه باعث حفظ شادابی پوست نیز خواهد شد.

انار ضداسهال است: انار از میوه‌‌هایی است كه خوردن آن به كسانی كه از اسهال رنج می‌برند، توصیه می‌شود البته زیاده‌روی در مصرف این میوه می‌تواند باعث یبوست شود.

انار ضدچاقی است: انار سرشار از تركیب‌هایی به نام فیتونوترینت‌‌ها و ویتامین C است اما كالری بسیار كمی دارد؛‌ با خوردن نصف لیوان انار، 80 كیلوكالری انرژی دریافت می‌شود بدون اینكه چربی وارد بدن شود بنابراین اگر اضافه وزن دارید، می‌توانید سهمی از میوه روزانه‌تان را به انار اختصاص دهید.

منبع : Salamat.ir

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

بعد از غذا 8 کار نکنید

بعد از غذا 8 کار نکنید
یادم است بچه که بودیم مادر همیشه می‌گفت تا هنوز سفره پهن است، دراز نکشید. غذایتان را که خوردید، آرام بنشینید و کمی استراحت کنید. بازی و بدو بدو بعد از غذا ممنوع است و...
 متخصصان هم انجام برخی از این كارها را بعد از غذا خوردن برای دستگاه گوارش مضر می‌دانند و می‌گویند حتی می‌توانند سرطان‌زا باشند. شاید دانستن این موضوع كه چرا این كارها اشتباه هستند و نباید بلافاصله بعد از صرف غذا به آنها پرداخت، تا حدی باعث شود از انجامشان صرف‌نظر كنیم.

 1. نوشیدن چای داغ

چای از هر نوعی كه باشد (سیاه، سفید و سبز)، محتوی موادی به نام تانن است. تركیب‌های تانن اگر به فاصله كمتر از نیم ساعت بعد از مصرف غذا خورده شوند، به آهن موادغذایی می‌چسبند و مانع جذب آنها می‌شوند به همین دلیل تا یك ساعت بعد از صرف غذا، چای ننوشید.

2. حمام کردن

یكی از باورهای عموم مردم این است كه بعد از غذا نباید حمام كرد زیرا احتمال بی‌هوش شدن و از حال رفتن در حمام بالاست. این حرف تا حدی اساس علمی دارد ولی در مورد همه صدق نمی‌كند. افراد مسن و كسانی كه بیماری‌های قلبی پیشرفته دارند یا سرخرگ‌های اصلی خونرسان به مغز و شریان‌های گردن در آنها تنگ است، بهتر است حداقل تا 30 دقیقه بعد از خوردن غذای سنگین به حمام نروند زیرا بعد از خوردن غذای نسبتا سنگین، خون به سمت دستگاه گوارش منتقل می‌شود و خونرسانی به مغز كاهش می‌یابد.

3. نوشیدن آب یخ

می‌گویند نوشیدن آب یخ بعد از غذا باعث سرطان معده می‌شود ولی این حرف پایه علمی چندان صحیحی ندارد و تنها مشكلی كه با نوشیدن آب یخ بروز می‌كند، دل‌درد یا انقباض عضلات روده است. افراد دچار نشانگان روده‌ تحریك‌پذیر، بیشتر دچار این مشكل می‌شوند و بهتر است آب خیلی سرد ننوشند. نکته دیگر اینکه آب نوشیدن بعد از صرف غذا، باعث رقیق شدن شیره معده می‌شود و می‌تواند در هضم و شكسته شدن ذرات درشت‌تر غذا به ذرات ریزتر اختلال ایجاد كند بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل از غذا یا نیم ساعت بعد از اتمام غذا، آب ننوشید.

4. سیگار كشیدن

برخی سیگاری‌ها به محض اینكه غذایشان تمام می‌شود، سیگارشان را روشن‌ می‌كنند. در متون پزشكی آمده سیگار چه بعد از غذا و چه قبل از آن خطرناك است و خطر مصرف آن بعد از غذا برخلاف تصور عموم مردم بیشتر نیست. حدود 100 ماده سرطان‌زا در سیگار وجود دارد و كشیدن آن به‌طور كلی زیانبار است. نتایج تحقیقات نشان داده دود سیگار می‌تواند محیط معده را اسیدی كند و این موضوع روی عملكرد معده تاثیر منفی می‌‌گذارد و مانع هضم صحیح غذا می‌شود. از سوی دیگر، كشیدن سیگار بعد از غذا، به‌خصوص در افراد مبتلا به نشانگان روده تحریك‌پذیر، درد و علایم شكمی را به دنبال خواهد داشت.

5. دراز كشیدن

دراز کشیدن بعد از خوردن غذا و با معده پر ممكن است باعث شود مقداری غذا از معده به مری بازگردد و ریفلاكس ایجاد شود. در ماه رمضان چون مردم بعد از خوردن سحری می‌خوابند، این موضوع بسیار شایع‌تر است.

6. ورزش

ورزش ممكن است به قلب افراد دچار مشكل‌های قلبی- عروقی، فشار وارد کند. مصرف غذای سنگین و ورزش بلافاصله بعد از آن، این فشار را چند برابر می‌كند. اگر غذای سبكی خورده‌اید، حداقل 3-2 ساعت و در صورت صرف غذای سنگین حداقل 4-3 ساعت باید از انجام ورزش و فعالیت بدنی خودداری کنید.

7. برقراری روابط زناشویی

بیماران قلبی بیشتر باید در این مورد توجه كنند. ارتباط زناشویی نوعی استرس برای سیستم
قلبی‌–‌عروقی محسوب می‌شود. در مواردی نادر مشاهده شده فرد هنگام این عمل دچار سكته قلبی شده است. افراد دچار بیماری‌های پیشرفته قلبی یا كسانی كه اخیرا دچار سكته قلبی شده‌اند، بهتر است تا ساعاتی پس از صرف غذا، از برقراری رابطه زناشویی خودداری كنند. مصرف غذاهای سنگین نیز استرسی برای قلب است و خوردن چنین غذایی و روابط زناشویی در افراد دچار بیماری پیشرفته قلبی، خطر عوارض قلبی را به دنبال خواهدداشت.

8. بلند کردن جسم سنگین

افرادی كه با معده پر، جسم سنگینی بلند می‌كنند در واقع نوعی فعالیت بدنی انجام داده‌اند كه می‌تواند به قلب فشار بیاورد. از سوی دیگر، این كار باعث افزایش فشار داخل شكم می‌شود و ایجاد ریفلاكس می‌كند. به همین دلیل بهتر است یکی دو ساعت بعد از صرف غذا از انجام این كار خودداری كرد.

منبع : Salamat.ir
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 چـهار گام برای افزایـش اعتـماد به نفـس

شاید شما هم در زندگی شرایطی را تجربه کرده اید که خود کم بینی و احترام به نفس پایین، مشکلات ناخواسته ای را برایتان بوجود آورده است. عزت نفس و داشتن احساس خوب نسبت به خود، از جمله مواردی اند که بسیاری افراد در زندگی خود در آرزوی رسیدن به آن هستند.
اگر احساس می کنید دارای عزت نفس پایین هستید و این موضوع روی تمام جوانب زندگی شما تاثیر منفی گذاشته است؛ اگر فکر می کنید ارتباطات، کار و یا حتی سلامتی شما تحت الشعاع این عزت نفس پایین قرار گرفته است؛ حتی اگر این احساس خود کم بینی از دوران کودکی در شما شکل گرفته و همواره همراه شما بوده است؛ با بکارگیری چهار قدم موثری که در ادامه ایمیل آورده می شود می توانید عزت نفس را در خود تقویت نموده و به تدریج احساس بهتری نسبت به خود پیدا کنید.

قدم اول : موقعیت ها و شرایط مشکل ساز را شناسایی کنید
در مورد موقعیت هایی که به نظر می رسد احترام به نفس شما را پایین می آورند، فکر کنید. این موقعیت ها معمولا عبارتند از :
1. یک ارائه در محل کار
2. یک بحران در منزل یا محل کار
3. یک چالش با کسی که ارتباط نزدیک با شما دارد مانند همسر و یا همکار
4. یک تغییر در جریان زندگی مانند از دست دادن شغل و یا فرار فرزند از خانه

قدم دوم : از افکار و اعتقادات خود در رابطه با این موقعیت ها آگاه شوید
هنگامی که شرایط و موقعیت های مشکل ساز را شناسایی نمودید، به تفکر خود در رابطه با آنها دقت کنید. ببینید در این شرایط به خود چه می گویید؟ تفسیر شما از این موقعیت ها چیست؟ تفکر شما در این شرایط ممکن است مثبت، منفی و یا خنثی باشد. ممکن است شما در این شرایط منطقی عمل کنید و یا بر پایه یکسری واقعیت ها و دلایل و اعتقادات اشتباه فکر نمایید؛ و یا بالعکس.

قدم سوم : افکار منفی و نادرست خود را به چالش بکشید
برداشت اولیه شما از یک موقعیت ممکن است تنها راه نگاه به آن شرایط خاص نباشد، بنابراین باید در صحت افکارتان تامل بیشتری نمایید. از خود بپرسید: آیا نگاهم با منطق و واقعیت سازگار هست؟
البته گاهی اوقات تشخیص بی دقتی ها در تفکر مشکل است. بیشتر افراد یک تفکر دیرینه و ثابت درباره خود و زندگی شان دارند. این اعتقادات دیرینه از نظر آنها می تواند نرمال و کاملا منطبق بر واقعیت تلقی گردد؛ در حالی که بیشتر آنها ممکن است تنها یک ایده یا احساس باشند. در این میان بعضی الگوهای فکری نیز در ذهن افراد ممکن است باعث تضعیف عزت نفس گردد که باید به آنها دقت کرد. این الگوها عبارتند از :

1. تفکر همه یا هیچ

در این حالت شما همه چیز را خوبِ مطلق یا بدِ مطلق می بینید. مثلا به خود می گویید: "اگر من در این کار موفق نشوم، کاملاً شکست خورده ام!" عادت به چنین تفکری صحیح نیست. بهتر است همه جوانب یک پیروزی و یا شکست را در نظر داشت.

2. نیمه خالی لیوان
با این الگوی فکری شما تنها جنبه های منفی یک موقعیت را می بینید و تنها بر روی آنها متمرکز می شوید که این باعث می شود نگاه شما به یک شخص یا موقعیت کاملا از مسیر درست منحرف شود. به عنوان مثال به خود می گویید: "چون من در ارائه آن گزارش اشتباه کردم، حالا همه فکر می کنند که من برای این کار مناسب نیستم." بدبینی بدترین آفت عزت نفس است.

3. تبدیل دستاوردهای مثبت به منفی
در این حالت شما با کوچک شمردن تجربه های مثبت و دستاوردهای مفید خود، آنها را انکار می کنید. به عنوان مثال به خود می گویید: "فقط به این خاطر که امتحان آسانی بود، توانستم موفق باشم!" در اینگونه مواقع شما احترام به نفس را در خود می کُشید.

4. نتیجه گیری منفی بدون داشتن دلایل کافی

شما ممکن است گاهی اوقات بدون داشتن مدارک و شواهد کافی در یک شرایط خاص یک نتیجه گیری منفی کنید. مثلا به خود می گویید: "دوست من هنوز جواب ایمیلم را نداده؛ پس حتما هنوز هم از من ناراحت است!" در صورتی که ممکن است دوست شما در چند روز گذشته موفق به مرور ایمیل هایش نشده باشد. شاید بهتر است به جای توسل به افکار منفی، کمی صبورتر باشید.

5. اشتباه گرفتن احساسات با واقعیت ها

در این حالت شما احساسات یا عقاید خود را با واقعیت ها اشتباه می گیرید. مثلا به خود می گویید: "من احساس می کنم شکست خورده ام پس حتما همینطور است!"

6. دست کم گرفتن خود

با این الگوی فکری خود را کمتر از آنچه که هستید دیده و ارزش های خود را دست کم می گیرید. این ممکن است مثلا ناشی از چندین بار اشتباه کردن در یک موقعیت خاص باشد. به عنوان مثال به خود می گویید: "لیاقت من بیش از این نیست!" بهتر است اندکی تجدید نظر کنید.

قدم چهارم : افکار و عقاید خود را تعدیل کنید

هم اکنون زمان آن است که افکار منفی و نادرست را با افکار سازنده و دقیق جایگزین کنید. برای این کار می توانید از استراتژی های زیر کمک بگیرید:

1. از عبارات امید بخش استفاده کنید

نسبت به خود با مهربانی رفتار کنید و همواره خود را تشویق نمایید. یادتان باشد که اگر بخواهید به بدبینی خود نسبت به یک موقعیت خاص میدان دهید، ممکن است به واقعیت بپیوندد. به عنوان مثال اگر دائم به این فکر کنید که ارائه شما بخوبی برگزار نخواهد شد، ممکن است واقعا همین اتفاق بیفتد. سعی کنید جملات امیدبخش به خود بگویید. مثلا به خود بگویید: "با اینکه موقعیت سختی است، اما من از پس آن بر می آیم."

2. خود را ببخشید

همواره به یاد داشته باشید که همه انسان ها ممکن است در زندگی خود اشتباه کنند. این اشتباهات هیچگاه همیشگی و مختص فرد خاصی نیست. اگر دچار اشتباه شدید به خود بگوئید: "درست است که من اشتباه کردم اما این اشتباه دلیل بر بد بودن من نیست."

3. از عبارات باید و نباید اجتناب کنید

اگر ذهن شما پر از جملات باید و نباید باشد، ممکن است منجر به این شود که انتظارات و توقعات غیرمنطقی از خود و دیگران داشته باشید. آزاد کردن ذهن از این عبارات باعث می شود انتظارات منطقی تر و نزدیک تر به واقعیت، از خود و دیگران داشته باشیم.

4. بر روی جنبه های مثبت زندگی خود متمرکز شوید

توانایی های خود را در برخورد با موقعیت های چالش برانگیز در زندگی به یاد آورید و همواره به موفقیت ها و قسمت های خوب زندگی خود فکر کنید.

5. با افکار پریشان کننده جور دیگر برخورد کنید

بجای اینکه با افکار منفی، منفی برخورد کنید، از آنها کمک بگیرید تا به الگوهای جدید و سالم تری در زندگی خود دست یابید. از خود بپرسید: "برای بهتر کردن شرایط چگونه باید عمل کرد؟"

6. خود را تشویق کنید

بخاطر هر نکته مثبتی که در یک موقعیت خاص می بینید، خود را تشویق کنید. به عنوان مثال به خود بگویید: "گرچه بنظر می رسد ارائه من عالی نبوده اما حضار با طرح پرسش، تا پایان جلسه مطالب را دنبال کردند. این نشون میده که موفق عمل کرده ام و به هدفم رسیده ام."

این قدم ها ممکن است در نگاه اول دشوار بنظر برسند. اما با تمرین بتدریج آسان تر خواهند شد. هنگامی که شما شروع به شناسایی افکار و عقاید تخریب کننده احترام به نفس در خود کنید، قادر خواهید بود عملا آنها را تشخیص داده و در جهت مبارزه با آنها گام بردارید. بدین ترتیب موفق به دریافتن ارزشهای خود به عنوان یک انسان می شوید. هنگامی که عزت نفس در شما تقویت شود، اعتماد به نفس شما نیز افزایش یافته و به تدریج احساس بهتری نسبت به خود و زندگی خود پیدا خواهید کرد.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 هنرنمایی روی انگشتان دست (تصاویر)

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 دیدنی های امروز

سرگردانی مسافران فرودگاه مونیخ در پی اعتصاب کارکنان شرکت هوایی لوفت هانزا

فرودگاه مونیخ
اتاق کار خبرنگاران در اجلاس اپک در ولادی وستک روسیه
اجلاس اپک
مسابقات پارا المپیک لندن
پارا المپیک

پارا المپیک
مجسمه " آویلدا " اثر یک هنرمند اسپانیایی در ساحل بوتافوگو سائوپائولو برزیل نصب شده است
مجسمه  آویلدا
صف طویل خرید بلیت قطار در ایستگاه راه آهن شهر چوشک کره جنوبی
صف خرید بلیت
ویرانی یک خانه در اثر حمله هوایی سوریه به شهر اعزاز در حومه حلب
سوریه
تنها راه دسترسی دو روستای صعب العبور در چین به یکدیگر از طریق همین مسیر هوایی کابلی است 
چین
درست کردن بزرگ ترین چیزبرگر دنیا در مینه سوتا آمریکا
بزرگ ترین چیزبرگر دنیا
نصب درخت نخل 6 متری تمام شکلاتی در یکی از میادین شهر ورشو لهستان
نخل شکلاتی
شستشو و آماده کردن یک فیل برای شرکت در فستیوال خیابانی در کلمبو سریلانکا
سریلانکا
کلیسای الزنار در شهر حمص سوریه
کلیسای الزنار
بدون شرح!
بدون شرح

بدون شرح
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 کاریـکاتورهای جـالب، دیـدنی و مفهـومی
































































نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 


دیدنی های امروز

آبشار زیبای "لیتلانسفوس" در ایسلند
آبشار لیتلانسفوس
 تامی داکوورث نامزد انتخابات کنگره و یکی از زخمی های جنگ عراق در جایگاه سخنرانی کنگره ملی حزب دموکرات در شارلوت کارولینای شمالی
 تامی داکوورث 

 کنگره ملی حزب دموکرات آمریکا
حزب دموکرات آمریکا 

 نئو نازی های آلمان روی قبرهای یک گورستان یهودی ها در این کشور آرم نازی ها را کشیده اند
آرم نازی 

 یک دستفروش سریلانکایی در زیر باران شهر کلمبو در حال کشیدن گاری خود در خیابان
 شهر کلمبو 

 گردهمایی حامیان حزب جماعت اسلامی در لاهور پاکستان
حامیان حزب جماعت اسلامی 

 آتش سوزی جنگل های پرتغال
 آتش سوزی جنگل های پرتقال

 مسابقات پارالمپیک لندن
پارالمپیک لندن

پارالمپیک لندن 

 درگیری حامیان حزب مخالف بهاراتیا جاناتا با پلیس هند در دهلی
پلیس هند در دهلی

پلیس هند در دهلی 

 یک زن روس در حال دانه دادن به کبوترها در میدانی در شهر ولادی وستک
شهر ولادی وستک 

 ادامه تظاهرات ضد دولتی در بحرین
تظاهرات ضد دولتی در بحرین
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

داستانک؛ به حساب خود برسید...

 پسر کوچکی وارد مغازه ای شد، جعبه نوشابه را به سمت تلفن هل داد. روی جعبه رفت تا دستش به دکمه های تلفن برسد و شروع کرد به گرفتن شماره. مغازه دار متوجه پسر بود و به مکالماتش گوش می داد.


پسرک پرسید: خانم، می توانم خواهش کنم کوتاه کردن چمن های حیاط خانه تان را به من بسپارید؟

زن پاسخ داد: کسی هست که این کار را برایم انجام می دهد.

پسرک گفت: خانم، من این کار را با نصف قیمتی که به او می دهید، انجام خواهم داد.

زن در جوابش گفت که از کار این فرد کاملا راضی است.

پسرک بیشتر اصرار کرد و پیشنهاد داد: خانم، من پیاده رو و جدول جلوی خانه را هم برای تان جارو می کنم. در این صورت شما در یکشنبه زیباترین چمن را در کل شهر خواهید داشت. مجددا زن پاسخش منفی بود. پسرک در حالی که لبخندی بر لب داشت، گوشی را گذاشت. 

مغازه دار که به صحبت های او گوش داده بود به سمتش رفت و گفت: پسر، از رفتارت خوشم آمد؛ به خاطر اینکه روحیه خاص و خوبی داری دوست دارم کاری به تو بدهم. پسر جوان جواب داد: نه ممنون، من فقط داشتم عملکردم را می سنجیدم. من همان کسی هستم که برای این خانم کار می کند
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

آهنگ غمگین گوش میکنم مامانم میگه چته؟ چی شده؟ کی گذاشته رفته؟ چرا تو خودتی؟
آخ بمیری که بچمو اینطوری کردی!
آهنگ شاد گوش میکنم میگه خبرمرگش برگشت؟ الان باهاته؟ کیه طرف؟ چه شکلیه؟ دوسش داری؟ چند بار دیدیش؟

********

اين امتحان زندگي
بزرگترين عيبش اينه که : اگر چيزي ام بلد نباشي
تا آخرجلسه بايد بشيني ....

********

دوستم میگه: هر شب که اخبار شبانگاهی قیمت سکه رو اعلام میکنه زنم میپره بالا و با خوشحالی دست میزنه
بعد لم میده رو مبل و با لبخند نیگام میکنه ؟!؟!
کسی میدونه چرا؟

********

رفتم جيگركي يارو برگشته ميگه نونم ميخاي؟
ميگم قبلنا سوال نميكردي، ميذاشتي، ميگه نه الان وضع فرق كرده نون جدا، دونه ای ۵۰۰ تومن!
خوب شد بازم کرایه سیخ و ازم نگرفت

********

بعد پتجاه سال هنوز نتونستن آب پاش ماشین رو یه جوری درست کنن
که ۵ تا ماشین بغلی و عقبی و جلویی رو آب پاشی نکنه!
شیشه پاک کن ماشین رو که میزنی باس از همه اتوبان معذرت خواهی کنی
فراموش نشه که تکنولوژی ما در پراید نهفته است

من یه بار آب پاش رو زدم دیدم صدای داد و هوار میاد.
یه موتوری اومد کنارم سه تا پسر بودن بیچاره ها دوش گرفته بودن!
گفت آقا حداقل یه حوله بده صورتمونو خشک کنیم!

********

آدم حـسـاب كـردن بـعـضـیـــــا خـیـانـت بـه عـالـم و بـشـریـتـه

********

ما همون نسلی هستیم که وقتی بمیریم هم، باید از اون دنیا به مامانمون زنگ بزنیم بگیم "رسیدیم"!!

********

پسر داییم تو کنکور ۱۰۰تا مونده به آخر شده
بعد داییم شیرینی پخش کرده
به داییم میگم چرا خوشحالی حالا؟
گفت آخه فک نمیکردم ۱۰۰نفر از این خنگ تر باشن !

********
 
مشکلات از جایی شروع شد که
به هر کی گفتیم نوکرتیم فکر کرد واقعاً اربابه !

 
********

همیشه پدرها به پسرشون به عنوان یه فرصت دوباره نگاه می کنن
برای جبران کارایی که خودشون نتونستن بکنن !

 
********

یه قانونی هست که میگه :
شما هیچوقت به چیز غیر ضروری احتیاج پیدا نمیکنید
مگر اینکه اونو داده باشین به یه نفر دیگه .. :|

********

خدایا یعنی میشه یه روز یه کیبوردی اختراع بشه
که خودش بفهمه کی باید فارسی تایپ کنه کی انگلیسی؟
حروم شد نسلمون از بس به جای گوگل زدیم لخخلمث !

 
********

به دوستم مسیج دادم : تولـــدت مبـــارک
جواب داده : پیامک ها جای خالی شما را پر نمیکنند ...!
من :|
مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال =)))))
همـراه اول ~~> :|

 
********

یکی از آشناها تلوزیون ال سی دی خریده بود
بهش گفتم مبارک باشه ال سی دیه یا ال ای دی ؟
گفت برو بابا ال جیه الجـــــــــــــــــی !

 
********

امروز فهمیدم چرا دیوار چین جز عجایب هفتگانه ست
آخه تنها محصول چین هست که بیشتر از ۳ روز دووم آورده !

 
********

از این بوگیرهای توالت که اسانس کاپوچینو و یا قهوه داره اصلا نخرید
چون وقتی که میرید کافی شاپ تا براتون قهوه و یا نسکافه میارن، خاطرات زنده می شه!

 
********

مامانم سیم کارتشو در آورده میگه فک کنم داره میسوزه
نیگا رنگشم داره عوض میشه!!!! :|

 
********

خــــــــدایا ! ! !
یا خیــلی برگردون عقبــــ یا بــزن بره جــلو!
اینــجای فیلم زنــدگیم خیــــــلی خش داره …
 
********

دوست بابام, بچه ی ۲ سالشُ صدا میکنه "حاج سیّد مَـــهدی” …
۲۲ ساله هستم, منزل "مـَـــــرتیکه” صدام می زنن!!! :دی

 
********

زیر آوار آخرین حرفت، جا مانده ام
لعــــــــــــــــــنتی
نمی دانی *خداحافظت * چند ریشتر بود !!!

 
********

کثیف بودنِ بعضی آدم ها اذیتم نمیکنه !
اما بعضیا خیلی پاکن؛
این که قراره اینا گیره اون کثیفا بیُفتن, اعصابم رو خورد میکنه…!

 
********

من آخرشم نفهمیدم ما مردا ”هممون مثل همیم” یا "یکی از یکی بدتریم”!! :)

 
********

مامانم اومده میگه : به نظرت ناهار چی بخوریم ؟
میگم : سبزی پلو ماهی
میگه : گمشو بابا میخوام استانبولی درست کنم!! :|
خب مادر من اینکه میگی "به نظرت” دقیقاً منظورت چیه ؟؟ :|

 
********

المپیک تموم شد ، دانلود افتتاحیه اش هنوز برا من تموم نشده!

 
********
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 دیدنی های امروزب;ازی جوانان در ساحل شهر ایپانما برزیل 


برزیل
ف;ستیوال قرون وسطی در آلمان 
فستیوال قرون وسطی
س;یل در شهر باژونگ چین 
سیل در چین
س;قوط یک هواپیمای مدل شوروی سابق در نمایش هوایی در آیوا آمریکا 
سقوط هواپیما
ن;ماز خواندن اعضای گارد امنیتی حماس در غزه 
غزه
م;سابقات سالانه دو در لجنزار در جنگل های کارولینای جنوبی 
جنگل های کارولینا
د;ستگیری هواپیماربایی که به دروغ ادعا می کرد داخل هواپیما بمب کار گذاشته است (فرودگاه شنزن چین) 
هواپیماربا
پ;ایان تعطیلات تابستانی و آغاز فعالیت مدارس در چین 

چین
ک;شته شدن یک فیل در اثر تصادف با قطار در پانباری هند 
هند
ز;خمی های یک قایق غرق شده با 150 مسافر قاچاق که عازم استرالیا بود 
مسافر قاچاق
ب;الا رفتن کارگران معترض ایتالیایی از دیوار وزارت اقتصاد در رم 
رم
س;خنرانی کلینت ایستوود هنرپیشه معروف هالیوود در گردهمایی حزبی جمهوریخواهان. ایستوود در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا از رامنی حمایت کرده است 
کلینت ایستوود
م;راسم تشییع جنازه معدنکاران آفریقای جنوبی که در تیراندازی پلیس این کشور کشته شده اند
ی;ک پیرزن فلسطینی سربازان اسراییلی را با کفش می زند 
پیرزن فلسطینی
پ;نجره یک نانوایی در شهر جنگ زده حلب سوریه 
سوریه
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

اس ام اس های عاشقانه - شهریور ماه 91

 اس ام اس های عاشقانه - شهریور ماه 91 (2)


 

 

دیوانه نیستم !

فقط ، فقط طوری "خاص" که دیگران نمیتوانند ، تو را "دوست" دارم

.

.

.

چه باشه چه نباشه ، محبت سر جاشه / چه داری چه نداری ، تو عزیز روزگاری . . .

.

.

.

برای پیش تو بودن "بلیط" لازم نیست

مرور قصه ی دل کافی ست . . .

.

.

.

درست زمانی که سرت جای دیگری گرم است ؛ دل من همینجا یخ میزند !

چه فاصله زیادی است از سر تو تا دل من . . .

.

.

.

خاطره ها را رشوه میدهم به روزهایم تا از بی تو بودن صدایشان در نیاید !

.

.

.

خدایا این "قسمت" رو کجا فرستادی که هر وقت نوبت من میشه ، میگن "نیست" ؟

.

.

.

نمیپرسی تو حالی از دل غمگین و بیمارم / ولی من هر کجا باشم ، خیالت را به سر دارم .

.

.

.

از لحظه ای که چشم باز میکنم

کار شروع میشود

نظارت و برسی کیفیت تک تک اعضای بدن

قلب ... چشم ... گوش ...

مبادا ذره ای

از عاشق تو بودن منحرف شده باشند . . . !

.

.

.

همه دردم این بود

عشقش بودم وقتایی که عشقش نبود . . . !

.

.

.

سهم "من" از "تو" عشق نیست ، ذوق نیست ، اشتیاق نیست

همان دلتنگی بی پایانی ست که روزها دیوانه ام می کند !

.

.

.

نزدیکی در فاصله نیست ، در اندیشه است و تو اکنون مهمان اندیشه ی منی . . .

.

.

.

یوسف و زلیخا را بی خیال !

من

در آغوش همین پیراهن یادگاری

هزار سال جوان تر میشوم . . . !

.

.

.

پنداشتی که چون ز تو بگسستم / دیگر مرا خیال تو در سر نیست

اما چه گویمت که جز این آتش / بر جان من شراره ی دیگر نیست . . .

.

.

.

برایت مینویسم دوستت دارم

میدانم که نمیدانی

ولی میدانم که میخوانی آرزویم این است که نخوانده بدانی . . .

.

.

.

با توام بی حضور تو ، بی منی با حضور من

می بینی تا کجا وفادار ماندم تا دل نازک پروانه نشکند ؟

همه ی سهم من از خود دلی بود که به تو دادم . . .

.

.

.

نشسته ام ، کجا ؟ کنار همان چاهی که تو برایم کندی

عمق نامردی ات را اندازه می گیرم !

.

.

.

ذهنم فلج می شـــــود... وقتی می خوانمت

و تو حتی نمیگویی

جـــــــــانم . . .

.

.

.

با تو زیر بارانم ، چتر برای چه ؟ خیال که خیس نمی شود !

.

.

.

پایان سریال دروغ هایت بود آخرین لبخندت

و چه ساده بودم من که تا تیتراژ پایانی به پای تو نشستم . . .

.

.

.

دوستی ها کمرنگ ، بی کسی ها پیداست / راست گفتی سهراب ، آدم اینجا تنهاست . . .

.

.

.

چه رسم تلخی ست

تو ، بی خبر از من و تمام من ، درگیر تو !

.

.

.

دیشب که باران آمد ... میخواستم سراغت را بگیرم ...

اما خوب میدانستم این بار هم که پیدایت کنم ، باز زیر چتر دیگرانی . . .

.

.

.

دیکتاتور

تویی و آغوشت !

که هر بار

مرا تسلیم می کند . . . !

.

.

.

روی کفنم بنویسید

موریانه ها

زهرمارتان

این تن که می خورید

حسرت شیرین بود

که خاک به آغوش کشید !

.

.

.

مستانه هایم شروع می شود

آن گاه که گیسوهایت را در شراب، جلا می دهی

.

.

.

آنقدر میوه های سمپاشی شده به خوردمان دادند

که این روزها

با حرف هایمان هم ، آدم می کشیم . . .

.

.

.

تراشکـــــــار ماهـــــــری شده ام بس کـــــــه تـــــــو نیـــــــامدی

و من بـــــــرای دلــــــــم بهانـــــــه تراشیدم . . . !

.

.

.

باد آورده را باد می برد

اما

تو که با پای خودت آمده بودی . . .

.

.

.

ای همیشه جاودانه در میان لحظه هایم

غصه معنایی ندارد تا تو می خندی برایم . . .

.

.

.

بی هیچ صدائی می آیند

زمانی که نمی دانی

در دلت یک مزرعه آرزو می کارند و...

بی هیج نشانی از دلت می گریزند

تا تمام چیزی که به یاد می آوری

حسرتی باشد به درازای زندگی

چه قدر بی رحمند رویاهـا . . .

.

.

.

خنده ام میگیرد

وقتی پس از مدت ها بی خبری

بی آنکه سراغی از این دل آواره بگیری

میگویی : دلم برایت تنگ است

یا مرا به بازی گرفته ای

یا معنی واژه هایت را خوب نمیدانی

دلتنگی ارزانی خودت . . .

.

.

.

خدا ما رو برای هم نمی ‏خواست / فقط می ‏خواست همو فهمیده باشیم

بدونیم نیمه ما ، مال ما نیست / فقط خواست نیمه ‏مون و دیده باشیم

تموم لحظه‏ های این تب تلخ / خدا از حسرت ما با خبر بود

خودش ما رو برای هم نمی ‏خواست / خودت دیدی دعامون بی ‏اثر بود . . .

.

.

.

دلم می خواهد نامت را صدا کنم

یک طور دیگر

جوری که هیچ کس صدایت نکرده باشد

یک طور که هیچ کس را صدا نکرده باشم

دلم می خواهد نامت را صدا کنم

یک طور که دلت قرص شود که من هستم

یک طور که دلم قرص شود که با بودن من ، تو هم هستی

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 جمـلاتي الـهام بخـش براي زنـدگي















































































نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

اس ام اس و جک های خنده دار - شهریور ماه 91

همیشه یادت باشه ، اگه گدا دیدی

 

هیچوقت تو دلت نگو راست میگه یا دروغ...بدم یا ندم...آدم خوبیه یا بدیه

چشماتو ببند و کمکش کن تا وقتی رفتی گدایی پیش خدا

خدام تو دلش این سوالا رو از خودش نپرسه

چشماشو ببنده و بهت بده

.

.

.

عزیزم علاوه براینکه جات خالی نیست

سر اینکه کی جات بیاد دعواست :) )

.

.

.

رفیق : این همسرته ؟

پسر : نه

رفیق : پس کیه ؟

پسر : زندگیمه !

.

.

.

اگر دنیــــــا برعکس بود آدما عاشق نمی شدند

عاشقا آدم می شدند

.

.

.

به منشی شرکتمون میگم برو تو پروگرام فایل

میگه کامپیوترو روشن کنم ؟ :|

گفتم نه , چند تا سوراخ پشت کیس گذاشتن

از اونجا سعی کن به حول و قوه الهی وارد بشی :) )

.

.

.

استاد فیزیک ۲ ما یه استاد جا افتاده و تقریبا مسنی بود...

به ندرت شوخی میکرد ولی همه دوسش داشتن.

یه بار سرکلاس وسط درسش یه چیزی رو استباه گفت بنده خدا...

تا آخرای کلاس یه پسر بی مزه هی داشت نچ نچ میکرد می رفت رو مخ همه...

این شد که استاد موجه ما یهو برگشت با خونسردی تمام گفت:

کیه داره باباشو صدا میکنه؟؟؟ :) )

.

.

.

یه سوالی هست مدت هاست ذهن ِ منو مشغول کرده ..

من میخوام ببینم اونی که داشت زبان فارسی رو اختراع میکرد

اون روز اول ...

چی شد که تصمیم گرفت قورباغه ق اولش«ق» باشه غ دومش«غ» ؟

.

.

.

خدایا این همه چاله انداختی توی زندگی ما

خب یه دونشو مینداختی رو لوپمون !

.

.

.

دماغتون رو بگیرید و سعی کنید برای ۵ ثانیه بگید «ممممممممم»

بعله یه همچین کارایی بلدم من !

.

.

.

بخاطر میخی نعلی افتاد.بخاطر نعلی اسبی افتاد

بخاطر اسبی سواری افتاد.بخاطر سواری جنگی شکست خورد

بخاطر شکستی مملکتی نابود شد

و همه اینها بخاطر کسی بود که میخ را خوب نکوبیده بود...!!!

.

.

.

تو کز محنت دیگران بی غمی

لذت زندگی رو تو داری میبری واقعا !

.

.

.

اگه یه موقعی تو یه موقعیتی گیر کردین که یکی می خواست بکشتتون زودی بگین :

>بکش ! بکش راحتم کن معطل چی هسسی؟ د یالا لعنتی !

تو همه فیلما امتحان خودشو پس داده.

البته در مورد سیلی پدر کاملا بی نتیجه بوده !

.

.

.

معلوم نیست این درس عبرت چند واحده لامصب!

تموم نمیشه...

.

.

.

اگه کسی بهت گفت دوستت دارم

آروم بغلش کن ، نازش کن ، سرشو بذار روی شونت و یواش در گوشش بگو :

اونجایی که تو درس میخوندی ما مدیر مدرسه بودیم !

.

.

.

نصف عمرم در انتظار پر شدن تاکسی گذشت !

.

.

.

نفرین نمیکنم ...

خدا ازت بگذره ...

بعدم دنده عقب بیاد از روت رد شه قشنگ له شی!!!!

.

.

.

یه تاکسی شخصی اومد مسافر بزنه بد تاکسی خطیه نزاشت

اومد بزور یارو رو برد تو ماشین خودش بد یه کم جلوتر تصادف کرد |:

کلـــــــید‌ اســــــــرار =))))

.

.

.

همه حرووف الفبای انگلیسی رو اینطوری یاد گرفتن یا فقط من اینطوری ام؟

A B C D E F G H I J K elemeno P Q R S T U V W X Y Z

.

.

.

تو خارج حتی گداهاشونم خارجی حرف میزنن ..... :|

ما کجائیم و اونا کجا.... :دی

.

.

.

مامان و بابام نشسته بودن داشتن چایی میخوردن،به مامانم گفتم :

خوب حال میکنیدا پسر به این ماهی دارید

چند لحظه سکوت کردن و بهم خیره شدن

بابام یه آخی کشید و با افسوس به مامانم گفت : چاییتو بخور....

من :|

.

.

.

از وختی بابام LCD خریده

یکی از معضلات زندگی مامانم اینه که چطوری گلدون و روش جا بده :|

.

.

.

ﻣﯿﮕﻦ ﺗﻮ ﺑﻬﺸﺖ ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻏﻬﺎ

ﺗﺎ ﺁﺩﻡ ﻣﺠﺮﺩ ﯾﺎ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻣﯿﺒﯿﻨﻦ

ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﻣﯿﭙﺮﻥ ﺗﻮ ﻣﺎﻫﯿﺘﺎﺑﻪ !

.

.

.

یــه وقتایـــی یــه کسایـی رو تـــــو زندگیــمـون راه میدیم

که نــنــه بـابـاشون تــــو خــونـــه بـــه زور راشـــون میــــدادن....

.

.

.

اون گوشه از قلبم که مال هیچکس نیست:

بیست تومن پیش ، ماهیانه چهارصد و پنجاه هزار تومن اجاره

.

.

.

آقای محترم....به عشقت از سر مهربونی نگو توله سگ...!

خانم محترم..به عشقت از سر مهربونی نگو کره خر...!

هم توله سگ یه روز بزرگ میشه پاچه میگیره....!

هم کره خر بالاخره یه روز خر میشه جفتک میندازه...!)

.

.

.

یادتونه وقتی بچه بودیم تخته پاک کن رو خیس میکردیم

و میکشیدیم رو تخته به خیال اینکه تمیز شده؟؟؟

بعد که خشک میشد میفهمیدیم چه گندی زدیم

الانم همین حسو نسبت به زندگی دارم !

.

.

.

یه دسته هستن که عین کلاغ منتظرن تلفنت تموم بشه تا سریع بپرسن کی بود؟

اینا قابل تحمل

اما اون دسته ای که وسط مکالمه ات هی می پرسن کیه کیه رو باید حلق آویز کرد!

.

.

.

فکر کنم خدا وقتی داشت دماغ ما ایرانیا رو می آفرید

دکمه Caps Lock رو فشار داده بود...

.

.

.

من نمی دونم اون استادی که ترم قبل از درسش افتادم

این ترم دوباره با چه رویی می خواد بیاد سر کلاس !؟

.

.

.

بگو دوچرخه..........سیبیل بابات میچرخه

بگو فرانسه...........بابات قد آدامسه

بگو خاک انداز.............خودتو جلو بی انداز

بگو متکا................بخور از این کتک ها

بگو چاقو................برو بچه دماغو

بگو اشرف........ دلم برات قش رفت.

از تفریحات سالم ما دهه شصتی ها :|

.

.

.

رفتم تو کوه داد زدم .. یعنی از من خوشگل ترم هست !؟

صدا اومد هست هست هست ... هیچی دیگه برگشتم خونه!

.

.

.

رفتم اصلاح کامل .. گفت : ۳ تومن.

یه بار گفتم قسمتای جلو موهامو دست نزن .. گفت : ۳ تومن

یه بار دیگه گفتم فقط موهای رو گوشم رو کوتاه کن .. گفت : ۳ تومن

هوس کردم برم یه نصف تیغ ازش بخرم، ببینم قیمت چنده؟ :|

.

.

.

یارو سوال پرسیده اگه ۲۴ ساعت گناه آزاد باشه چه گناهی میکنین؟

جوابای ملت کلن شخصیت منو برد زیر سوال چون همش فعالیتای روزمره ی منه

:|

.

.

.

یه بیماری هم وجود داره به اسم: ریسکایل‌بینِ خالی!

شخصِ بیمار هیچ‌وقت ریسکایل‌بین پی‌سی‌ش نباید پُر باشه و دائماً خالی‌ش می‌کنه

.

.

.

اگه قراره با دمپایی ابریِ خیس تو دهنِ کسی‌زده بشه

اون کسی‌نباید باشه جز پسری که با صدای بچگونه حرف میزنه..! :|

.

.

.

اینقدر بدم میاد از اینایی که باهاشون چت میکنی

وقتی چت تموم میشه میخوان برن بخوابن

میگن خب دیگه شب بخیر، زرت یهو آف میشن!!

آیا نباید صبر کرد تا جواب شب بخیر را شنید!؟

آیا طرف مقابل ساقه ی کرفس است!؟

.

.

.

یه سری ها هستن که نگرانشون میشی پرسو جو میکنی حالشونو میپرسی...

فکر میکنن خبریه و جواب نمیدن.....

این یه سری بدونن همیشه اینجوری نمیمونه....!

.

.

.

اساسا اگه اونی که از روبرو میاد آشنا باشه و مشغول ور رفتن با موبایلش

ینی قبل اینکه تو ببینیش دیدتت ، و این از ثابت شده های راه پیچشه !

.

.

.

میگما

اینکه بآلش نبآید خنکیِ خودشُ از دست بده به کنآر، حجمش هم نبآید بخآبه.

.

.

.

در عجبم اون زمان با یه فلاپی که ۱/۴۴ مگابایت بیشتر حجم نداشت

چی رو جا به جا میکردیم دقیقا؟! :|

.

.

.

عاشق اون صحنه ایم که چن نفر با هم میریم رستوران میخوایم حساب کنیم !!
یکی زیپ کیفش وا نمیشه !
یکی داره دنباله کیفش میگرده !
یکی دکمش گیر کرده !
یکی دستش تو جیبش تو همین لحظه جا نمیشه !!
اون یکی گوشیش زنگ میخوره !
اون یکی کیفش تو ماشین جا مونده !
ینی یه همچین آدمهایی هستیم ما !

.

.

.

چند تا مورد هست میگم قشنگ با حس بهش فکر کنین

۱ - کشیدن دندون رو چوب بستنی

۲ - ناخون کشیدن رو موزایک

۳ - جویدن کانوا

۴ - کشیدن ناخون رو تخته سیا .

۵ - کشیده شدن سفت بیل رو آسفالت زیر ماسه .

۶ - کشیدن سکه رو مزاییک .

۷-کشیدن دو تا یونولیت به هم.

۸-کشیدن چنگال رو فلز

۹-کشیدن دندون ها بهم

۱۰-کشیدن ناخن رو دیوار

هرچی فحش هم بدی خودتی!

.

.

.

کنار ما یه دفتر بیمه هستش ، دختره اومده میگه کولر ما باد داغ میزنه نمیدونم چشه خراب شده :|
اول فک کردم فشار آب ضعیفه آب نداره ، بعد از کلی مهندسی متوجه شدم کلید پمپ کولر رو نزده :|
میگم شما درس خوندی !؟ میگه لیسانس دارم ! یه نگاه عاقل اندر سفیه کردم بهش و محل رو ترک کردم ...

.

.

.

ماهیمون هی میخواست یه چیزی بهم بگه . تادهنشو وا می کرد آب می رفت تو دهنش نمی تونست بگه . دست کردم تو آکواریوم درش آوردم . شروع کرد از خوشالی بالا پایین پریدن . دلم نیومد دوباره بندازمش اون تو . اینقده بالا پایین پرید خسه شد خوابید . دیدم بهترین موقع تا خوابه دوباره بندازمش تو آب. ولی الان چند ساعته بیدار نشده . یعنی فکرکنم بیدار شده دیده انداختمش اون تو قهر کرده خودشو زده به خواب...

.

.

.

اون دخترایی که وقتی یه روز نمیبینیشون اعصاب واست نمیمونه !

اون دخترایی که شب پشت تلفن دوتایی خوابتون میبره!

اون دخترایی که باهاشون میری شمال و دیگه دلت نمیخواد برگردی!

اونایی که بهت زنگ میزنن قـــــــــــــند تو دلت آب میشه!

همونایی که وقتی کنارت نشستن بهت اس ام اس میدن دوست دارم !

اونایی که قربون صدقه می رن دلت ضعف می ره !

همونایی که وقتی از دور می بیننت قند تو دلشون آب می شه

و یه لبخند میاد گوشه لبشون !

این دخترا اصلا به دنیا نیومدن تا حالا D;

هیچ گونه ای از این آدما مشاهده نشده که بخواد منقرض هم شده باشه :) ) D:

گفتم که در جریان باشید داداشای گلم :) )))

.

.

.

امروز گوشی عممو رو بدون این که بفهمه برداشتم و اسمم رو از "اسم خودم" به " ۲۰۰۰۹۰۲۲ " تغییر دادم. بعد با گوشی خودم این پیامک رو براش فرستادم:
" مشترک گرامی، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما، به عرض میرساند شما در قرعه کشی همراه اول به مناسبت عید سعید فطر، برنده یک دستگاه خودروی mazda 3 شده اید. ضمن عرض تبریک لطفا جهت دریافت جایزه عدد (یه عدد ده رقمی)
را به همین شماره بفرستید.
هیچکس تنها نیست. همراه اول "
بنده خدا از ظهر تا حالا بالای بیست بار اون کد(عدد ده رقمی) رو داره برام میفرسته و من هر دفعه بهش جواب میدم:
..." مشترک گرامی کد ارسالی شما صحیح نمیباشد.لطفا مجددا ارسال فرمائید"
الان اسمس داده : برو گمشو همراه اول
منم اسمس دادم: مشترک گرامی حالا که فحش میدهید مزدا که سهل است دسته بیل هم بهتون نمیدیم

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 باهوش‌ ترین فرد جهان کیست؟ (+عکس)

ضریب هوشی انسان های نابغه بین ۱۵۵ تا ۲۰۰ است ولی سایدس در این زمینه رکورد باهوش ترین های دنیا را شکسته است. برای نمونه بد نیست بدانید که ضریب هوشی گالیله را ۱۸۰ تخمین می زنند و ضریب هوشی بیل گیتس بنیان گذار شرکت نرم افزاری مایکروسافت نیز ۱۶۰ است.
  برنا - از آنجا که ضریب هوشی انسان های معمولی بین ۸۵ تا ۱۱۵ است، فردی که ضریب هوشی ۲۵۰ داشته باشد، قطعا نابغه محسوب می شود. 
 
ویلیام جیم سایدیس، باهوش ترین فرد تاریخ بود که توانست در یک سالگی بنویسد، در ۵ سالگی به ۵ زبان رایج دنیا صحبت کند و در ۱۱ سالگی استاد دانشگاه هاروارد شود. 

سایدیس در سال ۱۸۹۸ در آمریکا به دنیا آمد و در سن ۴۶ سالگی نیز از دنیا رفت. 
 
او توانایی خارق العاده ای در یادگیری ریاضیات و زبان داشت. اولین بار به خاطر رشد مغزی زود هنگام نامش بر سر زبان ها افتاد و بعدها به خاطر تمرکز بر روی ذهنش به شهرت رسید اما در نهایت خود را از انظار عمومی دور کرد و از ریاضیات هم دلزده شد ریاضیات نیز عقب کشید و با چندین نام مستعار مطلب می نوشت. از دیگر ویژگی ها او این است که می توانست در ۱۸ ماهگی نیویورک تایمز بخواند و در ۸ سالگی به ۸ زبان صحبت کند. جالب اینکه بعدها خودش زبان دیگری را به وجود آورد که نامش را VENDERGOOD گذاشت. 
 
ناگفته نماند، ضریب هوشی انسان های نابغه بین ۱۵۵ تا ۲۰۰ است ولی سایدس در این زمینه رکورد باهوش ترین های دنیا را شکسته است. برای نمونه بد نیست بدانید که ضریب هوشی گالیله را ۱۸۰ تخمین می زنند و ضریب هوشی بیل گیتس بنیان گذار شرکت نرم افزاری مایکروسافت نیز ۱۶۰ است.
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 دیدنی های امروز

یک پدر افغان در کنار فرزند خردسالش که در جریان یک حمله انتحاری در قندهار زخمی شده است

یک پدر افغان در کنار فرزند خردسالش
سیل در شهر مدان اندونزی
سیل در شهر مدان اندونزی
 در این عکس گویی روسای جمهور مصر و چین را به زور در کنار یکدیگر قرار داده اند!
روسای جمهور مصر و چین
 " دارلین فلین "  زن آمریکایی ساکن  کالیفرنیا آمریکا بزرگ ترین کلکسیونر کفش در دنیا است . وی 16400 جفت کفش دارد
دارلین فلین

دارلین فلین
 جشنواره گوجه در والنسیا اسپانیا
جشنواره گوجه در والنسیا اسپانیا
 استراحت دو نوجوان اسپانیایی روی بلوک های سیمانی
استراحت دو نوجوان اسپانیایی روی بلوک های سیمانی
 بازی دو کودک ژاپنی در حوض آب نمایی در توکیو
بازی دو کودک ژاپنی در حوض آب نمایی در توکیو
 تمرینات بدنی جالب سربازان ارتش چین
تمرینات بدنی جالب سربازان ارتش چین
 زیر دریایی انگلیسی پس از 29 روز به سواحل فجیره امارات رسید
زیر دریایی انگلیسی
 واکنش اوباما به گرما و آفتاب در سخنرانی خود در دانشگاه ایالتی آیوا
واکنش اوباما به گرما و آفتاب
 تظاهرات دانشجویی در سانتیاگو شیلی
تظاهرات دانشجویی در سانتیاگو شیلی
 بدون شرح!
بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 خاطـره ای تفـکربرانگیـز از پـروفسور حسـابی

پروفسور حسابی؛ ملقب به پدر فیزیک ایران بعد از ملاقاتی كه با انیشتین داشتند و پس از آنكه انیشتین به ایشان نوید می دهند كه نظریه شما در آینده ای نه چندان دور، علم فیزیك را در جهان متحول خواهد كرد، به پروفسور پیشنهاد می دهد كه برای تكمیل نظریه خود در آزمایشگاه مجهز دانشگاه شیكاگو به كار خود ادامه دهد. در ادامه ایمیل خاطره ای بسیار آموزنده از ایشان در دانشگاه شیکاگو نقل شده كه هر ایرانی را به فكر وا می دارد. امیدوارم شما دوستان هم فرصت خوندنش رو از دست ندهید ...

دانشگاه شیکاگو بسیار پیشرفته بود. مهم تر از هر چیزی آزمایشگاه های متعدد و معتبر آن بود.

من در لابراتوار بسیار پیشرفته اپتیک، مشغول به کار شدم. در خوابگاه دانشگاه هم اتاق مجهزی برای اقامت، به من داده بودند.

از نظر وسایل رفاهی، مثل اتاق یک هتل بسیار خوب بود. آدم باورش نمی شد، این اتاق در دانشگاه باشد. معلوم بود که همه چیز را، برای دلگرمی محققین و اساتید، فراهم کرده بودند.

نکته خیلی مهم و حائز اهمیت، آزمایشگاه ها و چگونگی تجهیزات آن بود. یک نمونه از آن مربوط به میزی می شد که در آن آزمایشگاه به من داده بودند. این میز کشوی کوچکی داشت.

از روی کنجکاوی آنرا بیرون کشیدم و با کمال تعجب، چشمم به یک دسته چک افتاد. دسته چک را برداشتم و متوجه شدم تمام برگه های آن امضا شده است!

فوراً آنرا نزد پروفسوری که رئیس آزمایشگاه ها و استاد راهنمای خودم بود بردم. چک را به او دادم و گفتم: ببخشید استاد، که بی خبر مزاحم شدم. موضوع بسیار مهمی اتفاق افتاده است. ظاهراً این دسته چک مربوط به پژوهشگر قبلی بوده و در کشوی میز من جا مانده است. و اضافه کردم، مواظب باشید، چون تمام برگ های آن امضا شده است، یک وقت گم نشود.

پروفسور با لبخند تعجب آوری، به من گفت: این دسته چک را دانشگاه برای شما، مانند تمام پژوهشگران دیگر دانشگاه، آماده کرده است، تا اگر در هنگام آزمایش ها به تجهیزاتی نیاز داشتید، بدون معطلی به کمپانی سازنده تجهیزات اطلاع بدهید. آن تجهیزات را، برای شما می آورند و راه می اندازند و بعد فاکتوری به شما می دهند. شما هم مبلغ فاکتور شده را روی چک می نویسید و تحویل کمپانی می دهید. به این ترتیب آزمایش های شما با سرعت بیشتری پیش می روند.

توضیح پروفسور مرا شگفت زده کرد و از ایشان پرسیدم: بسیار خوب، ولی این جا اشکالی وجود دارد، و آن امضای چک های سفید است؛ اگر کسی از این چک سوء استفاده کرد، شما چه خواهید کرد؟با لبخند بسیار آموزنده ای چنین پاسخ داد: "بله، حق با شماست. ولی باید قبول کنید، که درصد پیشرفتی که ما در سال بر اساس این اعتماد به دست می آوریم، قابل مقایسه با خطایی که ممکن است اتفاق بیفتد نیست."

"این نکته، تذکر یک واقعیت بزرگ و آموزنده بود. نکته ای ساده که متاسفانه ما در کشورمان نسبت به آن بی توجه هستیم."

یک روز که در آزمایشگاه مشغول به کار بودم، دیدم همین پروفسور از دور مرا به شکلی غیر معمول، نگاه می کند. وقتی متوجه شد که من از طرز دقت او نسبت به خودم متعجب شده ام، با لبخندی بسیار
جذابی کنارم آمد و گفت: آقای دکتر حسابی، شما تازگی ها چقدر صورتتان شبیه افراد آرزومند شده است؟ آیا به دنبال چیزی می گردید، یا گم گشته خاصی دارید؟

من که از توجه پروفسور تعجب کرده بودم با حالت قدرشناسی گفتم: بله، من مشغول تجربه ی نظریه ی خودم در مورد عبور نور از مجاورت ماده هستم. برای همین، اگر یک فلز با چگالی زیاد، مثل شمش طلا با عیار بالا داشتم، از آزمایش های متعدد، روی فلزهای معمولی خلاص می شدم و نتایج بهتری را در فرصت کمتری به دست می آوردم؛ البته این یک آرزوست.

او به محض شنیدن خواسته ام، گفت: پس چرا به من نمی گویید؟

گفتم آخر خواسته من، چیز عملی نیست. من با شمش آلومینیوم، میله برنز و میله آهنی تجربیاتی داشته ام. ولی نتایج کافی نگرفته ام و می دانم که دستیابی به خواسته ام غیر ممکن است.

پروفسور وقتی حرف های مرا شنید از ته دل خنده ای کرد و اشاره کرد که همراه او بروم.

با پروفسور به اتاق تلفنخانه دانشگاه آمدیم. پروفسور با لبخند و شوق، به خانمی که تلفنچی و کارمند جوان آنجا بود، سفارش شمش طلا داد و خداحافظی کرد و رفت.

من که هنوز باورم نمی شد، فکر می کردم پروفسور قصد شوخی دارد و سربه سرم می گذارد. با نومیدی به تعطیلات آخر هفته رفتم.

در واقع 72 ساعت بعد، یعنی روز دوشنبه که به آزمایشگاه آمدم، دیدم جعبه ای روز میز آزمایشگاه است. یادداشتی هم از طرف همان خانم تلفنچی، روی جعبه قرار داشت که نوشته بود امیدوارم این شمش طلا، به طول 25 سانتی متر و با قطر 5 سانتی متر با عیار بسیار بالایی به میزان 24، که تقاضا کرده اید، نتایج بسیار خوبی برای کار تحقیقی شما بدست دهد.

با ناباوری ولی اشتیاق و امید به آینده ای روشن کارم را شروع کردم. شب و روز مطالعه و آزمایش می کردم تا بهترین نتایج را بدست آورم.

حالا دیگر نظریه ام شکل گرفته بود و مبتنی بر تحقیقات علمی عمیق و گسترده ای شده بود.

بعد از یکسال که آزمایش های بسیار جالبی را با نتایج بسیار ارزشمندی به دست آورده بودم، نزد آن خانم آوردم و شمش طلای خرده شده و تکه تکه را که هزار جور آزمایش روی آن انجام داده بودم را داخل یک
جعبه روی میز خانم تلفنچی گذاشتم.

به محض اینکه چشمش به من افتاد مرا شناخت و با لبخند پر مهر و امیدی، از من پرسید: آیا از تحقیقات خود، نتایج لازم را بدست آوردید؟

فوراً پاسخ دادم: بلی، نتایج بسیار عالی و شایان توجهی، بدست آوردم. به همین دلیل نزد شما آمده ام که شمش را پس بدهم، ولی بسیار نگران هستم. زیرا این شمش، دیگر آن شمش اولی نیست، و در جعبه را باز کردم و شمش تکه تکه شده را به او نشان دادم و پرسیدم حالا باید چه کار کنم؟ چون قسمتی از این شمش را بریده ام، سوهان زده ام و طبیعتاً مقداری از طلاها دور ریخته شده است.

خانم تلفنچی با همان روی خوش لبخند بیشتری زد و به من گفت: اصلاً مهم نیست، نتایج آزمایش شما برای ما مهم است. مسئولیت پس دادن این شمش با من است.

وقتی با قدم های آرام و تفکری ژرف از آنچه گذشته است، به خوابگاه می آمدم، به این مهم رسیدم، که علت ترقی کشورهای توسعه یافته، همین اطمینان خاطر و احترام کارکنان مراکز تحقیقاتی می باشد و بس، یعنی کافیست شما در یک مرکز آموزشی، دانشگاهی و یا تحقیقاتی کار کنید، دیگر فرقی نمی کند که شما تلفنچی باشید یا استاد.

چون تمام مجموعه آن مراکز در کشورهای پیشرفته دارای احترام هستند و بسیار طبیعی است که وقتی دست یک پژوهشگری در امر تحقیقات و یا تمام تجهیزات باز باشد و دارای احترامی شایسته باشد، حاصلی به جز توسعه علمی در پی نخواهد داشت.

منبع: كتاب استاد عشق تالیف ایرج حسابی

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 9 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 دیدنی های امروز

گردهمایی نمایندگان حزب جمهوریخواه آمریکا برای انتخاب نامزد نهایی حزب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری (شهر تمپا ایالت فلوریدا)

گردهمایی نمایندگان حزب جمهوریخواه آمریکا
اعتراض به همین گردهمایی در بیرون ساختمان محل برگزاری آن
اعتراض به همین گردهمایی در بیرون ساختمان محل برگزاری آن
 سرکوب تظاهرات اعتراضی دانشجویان شیلی 

سرکوب تظاهرات اعتراضی دانشجویان شیلی  سیل در پیشاور پاکستان
سیل در پیشاور پاکستان
 تمرینات ویژه نیروهای پلیس نظامی چین
تمرینات ویژه نیروهای پلیس نظامی چین
 جزیره ای زیبا در کرواسی
جزیره ای زیبا در کرواسیآمادگی در برابر توفان در می سی سی پی آمریکا

آمادگی در برابر توفان در می سی سی پی آمریکا
 جمع کردن بساط اعضای جنبش اشغال در شهر مینز آلمان
جمع کردن بساط اعضای جنبش اشغال در شهر مینز آلمان

 سربازان اسراییلی در حال پرتاب گلوله های اشک آور به سمت معترضان فلسطینی
سربازان اسراییلی
 آب تنی یک کودک نپالی در نزدیکی معبدی در کاتماندو
آب تنی یک کودک نپالی
 تاثیرات مخرب توفان در شهر واندو در کره جنوبی
تاثیرات مخرب توفان
 زورآزمایی دو خرس قهوه ای در دریاچه ای در آلاسکا
زورآزمایی دو خرس قهوه ای در دریاچه ای در آلاسکا
 بدون شرح!
بدون شرح
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 9 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

خواص درمانی كاكائو

خواص درمانی كاكائو
از دانه‌های جمع‌آوری شده درخت كاكائو، پودر كاكائو تهیه می‌شود كه به عنوان ماده دارویی و غذایی، نوشیدنی، شكلات، و...، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 


كاكائو را بیشتر مردم تحت عنوان شكلات كاكائویی می‌شناسند.

كره كاكائو نیز در شیرینی‌پزی، پردازش توتون، صابون و فرآورده‌های آرایشی استفاده می‌شود و گران‌ترین چربی جهان است.

كاكائو به عنوان دارویی انرژی‌بخش، شادی‌آفرین و تقویت‌كننده قلب شناخته می‌شود.

در بعضی از مطالعات ثابت شده است كاكائو باعث كاهش فشار خون و تنظیم كلسترول بد در خون می‌شود.

این گیاه به عنوان ضدعفونی‌كننده و انگل‌كش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از خواص دیگر كاكائو می‌توان به خاصیت ادرارآوری، قاعده‌آوری و سقط‌كنندگی آن اشاره كرد.

در بعضی از نقاط دنیا از كاكائو برای درمان طاسی، سوختگی، سرفه، خشكی لب‌ها و چشم استفاده می‌كنند.

كاكائو انرژی‌بخش بوده و باعث از بین رفتن بی‌حالی، سختی‌های زایمان ، حاملگی و روماتیسم می‌شود.

محلی‌ها از كاكائو در درمان مارگزیدگی و جراحت‌ها نیز بهره می‌برند.

به علت وجود تانن در پوسته و ریشه كاكائو، فعالیت ضدتوموری برای این گیاه نیز پیش‌بینی شده است.

كاكائوی خالص و تصفیه نشده اثر آنتی‌اكسیدانی قوی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان دارد، اما طی فرآیند شكلات‌سازی، مقدار زیادی از مواد آنتی‌اكسیدانی كاكائو از بین می‌رود. بنابراین می‌توان گفت شكلات تهیه شده از كاكائو به دلیل انجام فرآیند در كارخانه خواص مفید دانه كاكائوی خالص را ندارد.

نوشابه كاكائو

اگر پوست هسته كاكائو را دم كنید، نوشابه مطبوعی از آن به دست می‌آید كه بوی شكلات دارد و دارای مقدار زیادی ویتامین و برای تقویت استخوان‌ها مفید است. مخصوصا به كسانی كه دارای نرمی استخوان (راشیتیسم) هستند، مصرف این جوشانده توصیه می‌شود.

كره كاكائو

دانه كاكائو دارای 50 درصد چربی است. از كاكائو در صنعت لوازم آرایش و زیبایی و همچنین عطرسازی استفاده می‌شود.

عوارض جانبی

مصرف ناصحیح كاكائو باعث عوارض كبدی و قلبی می‌شود. كسانی كه طبع گرمی دارند، باید از خوردن بیش از حد كاكائو و محصولات آن خودداری كنند. برای افراد دچار بیماری قند نیز خوردن كاكائو ممنوع است.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 9 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  دانــستـــنی هـای جـــــالـــــــب

 1. اگر بینی خود را بگیرید، امکان ندارد بتوانید زمزمه کنید.

 2. وقتی شیشه می شکند، ترک های آن باسرعت 3000 مایل در ساعت حرکت می کنند.

 3. در هر دقیقه حدود 200 نوزاد در جهان متولد می شوند.

 4. جلیقه ی ضد گلوله، خروجی اضطراری، برف پاک کن شیشه ی ماشین و پرینتر های لیزری همگی توسط زنان اختراع شده اند.

 5. انسان در زمان خواب بیشتر از زمانی که تلویزیون تماشا می کند کالری مصرف می کند.

 6. به طور میانگین انسانها بیشتر از اینکه از مرگ بترسند از عنکبوت می ترسند.

 7. ناخن های انسان در زمستان سریع تر رشد می کنند.

 8. وقتی به کسی که عاشقش هستید نگاه می کنید، مردمک چشمانتان گشاد تر می شود. و قتی به کسی که از او متنفرید هم نگاه می کنید همین اتفاق می افتد.

 9. تنها انسان ها در هنگام احساساتی شدن اشک می ریزند. و انسان به طور متوسط 4,200,000 بار در سال پلک می زند.

 10. بینایی مردان از زنان بهتر است و می توانند متن های ریز تری را بخوانند. در زنان قدرت شنوایی بهتر است.

 11. "محمد" شایع ترین اسم در جهان است.

 12. یخ به ههیچ وجه سر نیست. چیزی که باعث می شود بر روی یخ سر بخوریم یک لایه ی نازکی از آب است که در اثر فشار بر روی یخ ایجاد می شود و باعث می شود که سر بخوریم.

 13. هر انسانی در جهان با 9میلیون نفر دیگر، روز تولد مشترکی دارد.

 14. زنان دو برابر بیشتر از مردان پلک می زنند.

 15. تعدادنوزادانی که در طول یک سال در هندوستان متولد می شوند از کل جمعیت استرالیا بیشتر است.

 16. 492 ثانیه طول می کشد تا اشعه ی خورشید به زمین برسد.

 17. نوزادان در هنگام تولد کشکک زانو ندارند.

 18. درخت زیتون می تواند بیش از 1500 سال زندگی کند.

 19. در تولید کاغذ اسکناس از خمیر پنبه به جای خمیر چوب استفاده می شود. این بدان معنی است که اگر داخل ماشین لباسشویی شسته شود مثل کاغذ معمولی از بین نمی رود.

 20. آب قطب جنوب به قدری سرد است که هیچ چیز در آنجا فاسد نمی شود. گرم ترین هوایی که تا به حال از قطب جنوب گزارش شده 3 درجه ی فارنهایت بوده است.

 21. جنگل های بارانی آمازون بیش از 20 درصد اکسیژن جهان را تولید می کنند.

 22. اقیانوس اطلس شمالی هر سال 2,5 سانتی متر عریض تر می شود.

 23. سالانه بیش از 50,000 زمین لرزه در جهان اتفاق می افتد.

 24. هر مایل مربع از آب دریا حاوی 20 کیلوگرم طلا است.

 25. 1000 سال طول می کشد تا یک قطره ی آب اقیانوس دور جهان بچرخد.

 26. اروپا تنها قاره ای است که هیچ صحرایی در خود ندارد.

 27. آب اقیانوس اطلس از اقیانوس آرام شور تر است.

 28. قدیمی ترین لامپ ، در سال 1901و در یک ایستگاه آتش نشانی در کالیفرنیا روشن شده و هنوز هم روشن است. اسم این لامپ، چراغ صده ای است.

 29. بوییدن سیب سبز یا موز (فقط بوییدن و نه خوردن) باعث کاهش وزن می شود.

 30. هر انسان معمولی 3 سال از عمر خود را در توالت می گذراند.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

  11 خواص حیرت انگیز موز که تاکنون نمی دانستید!


 امروزه موز بخشی از برنامه غذایی روزانه ما شده است و آن را ممکن است در صبحانه ، دسر و... استفاده کنیم ولی آیا تاکنون به خواصی که موز برای ما به ارمغان می‌آورد فکر کرده‌اید؟ پیشنهاد می‌کنیم مطلب جالب زیر را بخوانید تا بدانید در هنگام خوردن موز چه منفعتی حاصل شما می‌شود:

 1. موز دارای قندهای میوه نظیر گلوکز، ساکاروز و فروکتوز است که باعث تولید انرژی می‌شود. برای دیابتی‌ها ایده آل محسوبمی‌شود.

2. موز سرشار از فیبر است و به فعال بودن روده‌ها کمک می‌کند. در نتیجه اگر شما دچار یبوست همیشگی هستید پیشنهاد می‌شود موز را به طور مرتب در برنامه غذایی خود داشته باشید.

3. علاوه بر منبع غنی فیبر ، موز حاوی پتاسیم بوده و بسیار برای درمان بیرون روی و اسهال حائز اهمیت و مفید است.

4. موز سرشار از آهن بوده و قادر است به خوبی با کم خونی مقابله کند.

5. یکی از راه‌های کاهش افسردگی و بهتر کردن روحیه است چرا که ترشح هورمون سروتونین را افزایش می‌دهد. سروتونین یک هورمون موثر برای بهبود روحیه است که می‌تواند با کمک تریپتوفان (نوعی اسید آمینه) موجود در موز ترشح شود. در نتیجه موز به افرادی که دچار افسردگی هستند توصیه می‌شود.

6. همان طور که پیش‌تر ذکر شد ، موز منبع پتاسیم است . در نتیجه می‌تواند برای افرادی که دارای فشار خون بالا و در معرض سکته قلبی هستند مفید باشد چرا که موز می‌تواند سطح فشار خون را کنترل کند.

7. این میوه برای خانم‌های باردار بسیار ایده آل است. چرا که سوزش معده و تهوع‌های صبح گاهی را رفع می‌کند.

8. علاوه بر افسردگی ، موز برای استرس بسیار نافع است. استرس سطح پتاسیم در بدن را کاهش داده و منجر به عدم تعادل سطح آب در بدن و تپش قلب می‌شود. سطح پتاسیم را کنترل کرده و از مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند.

9. موز نوعی بی اثر کننده اسید معده طبیعی است و همچنین جلوگیری کننده باکتری در سیستم گوارشی است و می‌تواند از زخم معده جلوگیری کرده و حتی درمان کند.

10. موز به دلیل ارزش غذایی بالا می‌تواند در سلامتی استخوان‌ها و کلیه مفید باشد. در نتیجه موز به عنوان یکی از میوه‌هایی که از سرطان کلیه در زنان جلوگیری می‌کند شناخته شده است.

11. موز حاوی مقادیر زیادی ویتامین ب6 ، ب 12 ، منیزیم و پتاسیم است که می‌تواند با نیکوتین مقابله کرده و سرانجام به ترک سیگار کمک کند

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 عکسهای رویایی و زیبا از انعکاس تصاویر

















































































نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 دیدنی های امروز

 
"سانزی" خوراکی مورد علاقه مسلمانان چینی در عید فطر 

سانزی
اسب های آبی در رودخانه ای در تانزانیا 

اسب آبی
درگیری جوانان فلسطینی با سربازان اسراییلی در نابلس 

نابلس
گردهمایی جوانان و دانشجویان 110 کشور جهان در یک فستیوال فرهنگی در مسکو 

مسکو
خشک کردن صدف های خوراکی در شنگزی چین 

خشک کردن صدف
حمله تروریستی به اتوبوس حامل شیعیان در کراچی پاکستان 

پاکستان
رژه نیروهای نظامی در روز استقلال اندونزی 

روز استقلال اندونزی
افتتاح نمایشگاه هنر آکواریوم در توکیو 

هنر آکواریوم

هنر آکواریوم
دست دادن پوتین با یکی از بازیکنان تیم ملی والیبال روسیه در جریان مراسم تقدیر از ورزشکاران مدال آور روسیه در المپیک لندن 

پوتین
کلاس آموزش ژیمناستیک به کودکان چینی 

آموزش ژیمناستیک
دو کشتی گارد دریایی ژاپن این گونه جلوی ورود یک کشتی چینی را به آبهای یک جزیره مورد مناقشه دو کشور را سد کردند 

گارد دریایی ژاپن
بدون شرح! 

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح
 
بدون شرح

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 جـلوه هایی از زیبـایی های غـروب خورشیـد


 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب كنید



















































































نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 مـدل های متنـوع و زیبـای شـال و روسـری


 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب كنید



































نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
























 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 دیدنی های امروز

جزیره ای زیبا و کوچک در دریای ژاپن 

جزیره
سیل در نانچانگ چین 
سیل در چین

سیل در چین
یک کارگر مهاجر برمه ای در حال کار در بانکوک 

مهاجر برمه ای
شهر بازی غزه 

شهر بازی غزه
فعالیت یک کوه آتشفشان در اکوادور 

کوه آتشفشان
خروج قطار از ریل در آلمان 

خروج قطار از ریل
خنثی سازی بمب بازمانده از جنگ دوم جهانی در نورمبرگ آلمان 

بمب
برگزاری مانور 5 روزه ارتش ژاپن 

مانور
آتش سوزی جنگل در لئون اسپانیا 

آتش سوزی جنگل
یک مادر و دختر زخمی از انفجار تروریستی در کویته پاکستان 

پاکستان
درگذشت نخست وزیر 57 ساله اتیوپی 

اتیوپی
برگزاری مسابقه دو برای دامادهای چینی با لباس عروس (گوآنگژو) 

دامادهای چینی
بدون شرح! 

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 
 
 
رودخانه ای در سرانیا لا ماکارنای کلمبیا وجود دارد که اهالی منطقه، آن را رودخانه ی کریستال پنج رنگ یا رنگین کمان می نامند.
 
 
 
24 آنلاین: رودخانه ای در سرانیا لا ماکارنای کلمبیا وجود دارد که اهالی منطقه، آن را رودخانه ی کریستال پنج رنگ یا رنگین کمان می نامند.

رودخانه ی رنگین کمان از بخش جنوب رشته کوههای ماکارنا نشآت می گیرد، و تا محل تلاقی اش با رود گوایمبرو امتداد می یابد.

در این رودخانه می توان پنج رنگ را مشاهده کرد: زرد، آبی، سبز، سیاه و قرمز.













 
 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

داستانک؛ میدونی من کی ام؟!

 

مردی به استخدام یک شرکت بزرگ چندملیتی درآمد. در اولین روز کار خود، با کافه تریا تماس گرفت و فریاد زد:

«یک فنجان قهوه برای من بیاورید.»

صدایی از آن طرف پاسخ داد: «شماره داخلی را اشتباه گرفته ای. می دانی تو با کی داری حرف می زنی؟»

کارمند تازه وارد گفت: «نه»

صدای آن طرف گفت: «من مدیر اجرایی شرکت هستم، احمق.»

مرد تازه وارد با لحنی حق به جانب گفت: «و تو میدانی با کی حرف میزنی، بیچاره.»

مدیر اجرایی گفت: «نه»

کارمند تازه وارد گفت: «خوبه» و سریع گوشی را گذاشت!

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

   پول درمان هرچی درده!اندکی تحمل فرمایید تا تصویر به طور کامل بارگزاری شود

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 پول درمان هرچی درده!اندکی تحمل فرمایید تا تصویر به طور کامل بارگزاری شود

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

  رازگشایی از بیسـتون 

داریوش شاه گوید: تو که از این پس، این نبشته را که من نوشتم یا این پیکرها را ببینی، مبادا که آنها را تباه سازی؛ تا هنگامی که توانا هستی آنها را نگاه دار." (کتیبه بیستون)
 
بیستون، مجموعه‌ای است تاریخی در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه. این مجموعه و منظر طبیعی آن (کوه و دشت) در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط سازمان یونسکو در فهرست میراث فرهنگی جهان ثبت شد.
 
کهن‌ترین آثار موجود در این محوطه، متعلق به دوران پارینه سنگی میانی و جدیدترین آنها مربوط به دوران صفویه است اما شهرتش را بیش از همه مدیون کتیبه و نقش برجسته داریوش اول هخامنشی (۵۲۱-۴۸۶ پیش از میلاد) است که در ارتفاع حدود ۸۰ متری از پای کوه، بر دل صخره نقر شده.

داستان کتیبه داریوش – معروف به کتیبه بیستون - چنین است که وقتی کمبوجیه، فرزند و جانشین کورش، برای فتح مصر به آن سرزمین لشکر کشید، یکی از مُغان به نام گئومات(Gaumata) علم طغیان برافراشت و خود را "بردیا" برادر کمبوجیه معرفی کرد. این در حالی بود که کمبوجیه پیش از رفتن به مصر، برادر خود را از ترس آن که مبادا در غیابش مدعی تاج و تخت شود، کشته بود.
 
بردیای دروغین با بخشودن مالیات سه ساله ایالات، موفق شد که تقریبا همگی را به اطاعت وادارد و چالش بزرگی را برای کمبوجیه و دودمان هخامنشی رقم زند. کمبوجیه به سرعت راه ایران را در پیش گرفت تا تاج و تخت خویش را بازستاند اما در میانه راه به طرز مشکوکی درگذشت.
 
چنین می‌نمود که مانع دیگری پیش پای گئومات باقی نیست اما هفت نفر از نجبای هخامنشی به رهبری داریوش بر ضد او قیام کردند و سرنگونش ساختند. بدین ترتیب، داریوش که متعلق به شاخه دیگری از دودمان هخامنشی بود به تخت نشست و پادشاهی از خانواده کورش به خانواده او منتقل شد.
 
داریوش دستور داد که داستان این پیروزی بزرگ را که به منزله نجات یافتن سلسله هخامنشی از سقوط حتمی بود، بر دیواره کوه بیستون نقر کنند. در آن زمان، کوه بیستون نه فقط از اهمیت مذهبی برخوردار بود بلکه از آن مهم‌تر، بر کناره شاهراه مرکز و غرب ایران به بین‌النهرین قرار گرفته و در معرض دید مسافران و کاروانیان بود.
 
بررسی‌های باستان شناسان و پژوهش‌های تاریخی نشان می‌دهد که کتیبه بیستون در یک مرحله ایجاد نشده است. در مرحله نخست، نقش داریوش در حالی که هشت همدست گئومات دست بسته در مقابلش صف کشیده بودند و خودِ گئومات زیر پایش لگدکوب می‌شد، همراه با کتیبه‌ای به خط میخی و زبان عیلامی بر دل صخره نقر شد. در این قسمت، نقش فروهر بر فراز پیکره داریوش و اسیران دیده می‌شود و یک کماندار و یک نیزه دار نیز پشت سر داریوش ایستاده‌اند.
 
بعدها که داریوش شورش سکاها را فرونشاند، نقش "سکایی تیزخود" به انتهای صف اسیران  افزوده شد و پس از آن نوشته‌های دیگری به خط میخی و به دو زبان بابِلی و پارسی باستان در کنار نقوش قدیمی قرار گرفت.
 
مهم‌ترین گفته‌های داریوش در کتیبه بیستون چنین است: معرفی داریوش و گستره شاهنشاهی او؛ داستان شورش گئومات و فرونشاندن آن؛ داستان سرکوب شورش‌های گوناگون در سرزمین‌های عیلام، بابِل، ماد، پارت، پارس، ارمنستان و مرو؛ تأکید بر راست بودن مفاد سنگ نبشته بیستون؛ مبرّا دانستن داریوش از پلیدی و دروغگویی و تبهکاری؛ درخواست از آیندگان برای نگاهداری کتیبه؛ دعا برای حافظان آن و نفرین بر آسیب زنندگان.
 
در دوره‌های بعد که ‌زبان‌ها و خطوط باستانی به دست فراموشی سپرده شد، کتیبه بیستون نیز ناخوانا شد؛ نه تنها کسی نمی‌توانست متن آن را بخواند، بلکه اصلا معلوم نبود که از آنِ چه کسی و مربوط به چه دوره‌ای است. در همین زمان بود که کتیبه داریوش و سایر حجاری‌های موجود در کوه بیستون که از دوران اشکانی و ساسانی بر جای مانده بودند، به فرهاد و عشق آتشین او به شیرین سریانی نسبت داده شدند و طنین بلندی در نظم و نثر پارسی یافتند: بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد!
 
نخستین کسی که موفق به خواندن کتیبه بیستون شد، هِنری رالینسون انگلیسی(Rawlinson) بود. او که در دهه ۱۸۳۰ میلادی و اوایل دهه ۱۸۴۰ به عنوان افسر ارتش هندِ انگلستان، مأمور خدمت در غرب ایران بود، موفق به رمزگشایی از خطوط کتیبه شد و نخستین ترجمه آن را به دست داد. رالینسون بعدها در اواخر دهه ۱۸۵۰ برای مدت کوتاهی، به سمت وزیرمختار انگلستان در ایران منصوب شد.
 
پس از رالینسون، افراد دیگری راه او را پی گرفتند و ترجمه‌های کامل‌تر و دقیق‌تری از کتیبه بیستون را بدست دادند؛ با این حال، بخش‌هایی از این کتیبه باستانی به علت فرسایش در برابر باد و باران از میان رفته و ناخواناست؛ و نیز بدین خاطر که در دوره‌ای از بی‌خبری ایرانیان، نقوش و خطوط آن به عنوان نشانه تیراندازی مورد استفاده قرار می‌گرفت.
 
امروزه، مانند زمان داریوش، جاده مرکز و غرب ایران به بین‌النهرین (عراق) همچنان از کنار کوه بیستون می‌گذرد. معمولا مسافرانی که از کیلومترها آن‌سوتر مجذوب بلندی و سترگی کوه بیستون و مسحور زیبایی دشت پیرامون آن شده‌اند، چاره‌ای جز این نمی‌یابند که لختی پای کوه توقف کنند و به دیدار کتیبه داریوش بشتابند؛ کتیبه‌ای که بزرگ‌ترین سنگ نبشته تاریخی ایران و در عین حال، نخستین سند رسمی به زبان پارسی باستان است.
 
و این همان خواست داریوش و میل او به جاودانگی است: "داریوش شاه گوید: اگر این نبشته یا این پیکرها را ببینی و تباهشان نسازی و تا هنگامی که ترا توانایی است نگاهشان داری، اهورا مزدا ترا دوست باد و دودمان بسیار و زندگیت دراز باد و آنچه کنی آن را به تو اهورامزدا خوب کناد."
 
در گزارش مصور این صفحه آقای علی همدانی، پژوهشگر تاریخ به معرفی مجموعه تاریخی بیستون می‌پردازد. همچنین در آلبوم عکس جداگانه‌ای، می‌توانید توضیحات دقیق‌تری درباره مهم‌ترین آثار موجود در بیستون را بخوانید.
پی‌نوشت:
۱- این روایت از وقایع مربوط به مرگ کمبوجیه و انتقال قدرت به داریوش، مبتنی بر گفته‌های داریوش در کتیبه بیستون است که با روایت مورخان یونانی، کمابیش، همخوانی دارد. برخی پژوهشگران معاصر، روایت‌های دیگری را به دست داده‌اند که ماجرا را به مراتب پیچیده‌تر می‌سازد و روایت داریوش را به چالش می‌کشد.


 
سراب بیستون

سراب بیستون، چشمه‌ای است که از دل زمین می‌جوشد و آب آن در برکه‌ای نه چندان بزرگ جمع می‌شود. وجود این سراب یکی از دلایل اصلی استقرارهای انسانی از دوره پارینه سنگی تا عصر حاضر در این نقطه بوده است. در دوران تاریخی نیز به عنوان محل اتراق مسافران و کاروانیان در مسیر مرکز و غرب ایران به بین‌النهرین مورد استفاده قرار می‌گرفته است. بیش‌تر آثار تاریخی بیستون پیرامون این سراب قرار دارند.

غارهای بیستون
 
در دامنه کوه بیستون چند غار به نام‌های مرتاریک، مر دو در، مرخِر و شکارچیان وجود دارد که همگی مربوط به دوره پارینه سنگی میانی هستند و موادی چون استخوان‌های انسانی و جانوری و ابزارها و تراشنده‌های سنگی و استخوانی در آن‌ها کشف شده است. برای نمونه، در غار شکارچیان (عکس مقابل) استخوان حیواناتی مانند گوزن، غزال، گاو وحشی و گراز به دست آمده است. گمان می‌رود که شکارچیان از این غار به عنوان پناهگاه موقت استفاده می‌کرده‌اند و پس از قصابی شکارها، آن‌ها را به اقامتگاه اصلی می‌برده‌اند. غار شکارچیان تا دوران تاریخی مورد استفاده بوده و سفال‌هایی از دوره آشوری و هخامنشی در آن کشف شده است.

 

 کتیبه بیستون

کتیبه و نقش برجسته بیستون، معروف‌ترین اثر تاریخی بیستون و از نخستین اسناد مکتوب تاریخ ایران است. این کتیبه به سه زبان عیلامی، بابلی و پارسی باستان و به خط میخی نوشته شده است و پیروزی داریوش اول هخامنشی بر شورشیان را شرح داده و به تصویر می‌کشد. اینان، پس از مرگ کمبوجیه، با رهبری فردی به نام گئومات مغ (بردیای دروغین) دست به شورش زدند اما داریوش موفق شد که همگی‌شان را شکست دهد و مجازات کند.

گوردخمه برناج
این گوردخمه کوچک که از دوره مادها تا دوره ساسانی تاریخ گذاری شده است، با فاصله زیادی در سمت راست کتیبه داریوش اول و در ارتفاعی پایین‌تر از آن قرار دارد.

 

مجسمه هرکول
 
مجسمه هرکول در پایین کوه بیستون و در سمت راست کتیبه داریوش قرار دارد. این مجسمه که هرکولس، خدای جنگ یونانیان را نشان می‌دهد، در سال ۱۵۳ پیش از میلاد و در دوران موسوم به یونانی مآبی که خدایان یونانی در ایران پرستش می‌شدند، ساخته شده است. این مجسمه در سال ۱۳۳۷ خورشیدی و هنگام ساخت جاده همدان به کرمانشاه کشف شد.

نقش بلاش
در دامنه کوه بیستون، یک تخته سنگ چهارضلعی به بلندای ۲،۵ متر وجود دارد که در سه طرف آن نقش سه مرد دیده می‌شود. نقش اصلی مربوط به بلاش اشکانی است که به علت مخدوش شدن نوشته‌ها مشخص نشده کدامین بلاش است. دو نقش دیگر نیز از آنِ مردانی ناشناس است که گویی به سمت بلاش حرکت می‌کنند. گمان می‌رود نقش بلاش، صحنه نیایش مذهبی را به تصویر کشیده است.

 

نقش برجسته بهرام دوم و گودرز دوم و کتیبه شیخ‌علی‌خان
در دامنه کوه بیستون و در پایین کتیبه داریوش، نقش برجسته‌ای از بهرام دوم و گودرز دوم اشکانی وجود دارد که به علت قرار گرفتن کتیبه‌ای از دوره صفویه در میانه آن به شدت مخدوش شده است. این کتیبه متعلق به شیخ‌علی‌خان زنگنه، حاکم کرمانشاه در دوره صفویه است که وقف املاکی برای کاروانسرای بیستون را شرح می‌دهد.

 

 پل خسرو

این پل با حدود ۱۵۰ متر طول و ۷ متر عرض در جنوب غربی شهر بیستون و روی رودخانه گاماسیاب قرار دارد. نام و سبک معماری آن نشان می‌دهد که در اواخر دوره ساسانی و احتمالا در دوره خسرو دوم، پرویز ساخته شده است. 

 

فرهاد تراش
فرهاد تراش که نام خود را از فرهاد کوهکن و عاشق دلباخته شیرین سریانی گرفته، دیواره بزرگی به طول ۲۰۰ و بلندای ۳۶ متر است که در دامنه کوه بیستون و در غرب کتیبه داریوش تراشیده شده است. اگرچه عده‌ای بر این باورند که این دیواره متعلق به دوران هخامنشی است اما نظریات جدید حاکی از آن است که احتمالا در دوره خسروپرویز ساسانی برای ایجاد کتیبه‌یا نقش برجسته آماده شده اما با سقوط و مرگ خسرو ناتمام مانده است.

 

کاخ ناتمام ساسانی و کاروانسرای ایلخانی
این کاخ، پایین کوه بیستون و مقابل فرهاد تراش جای دارد. سبک معماری و شواهد پیرامونی آن نشان می‌دهد که از آثار اواخر دوره ساسانی است که به علل نامعلوم، نیمه کاره رها شده است. روی بقایای این کاخ در دوره ایلخانان مغول، کاروانسرایی ساخته شده که بقایایایش همچنان باقی است.

 

 پل بیستون

پل بیستون با ۱۴۴ متر طول و ۷،۶ متر عرض روی رودخانه دینور آب و بر سر راه قدیم کرمانشاه به صحنه ساخته شده است. پایه‌های آن در دوره ساسانی گذارده شده و در دوره‌های بعد از جمله دوران ایلخانان و صفویه مورد مرمت قرار گرفته است.

 

کاروانسرای بیستون
 
این کاروانسرا از آثار دوره صفوی است و ساختمان آن در دوره شاه سلیمان و به همت شیخ‌علی‌خان زنگنه به پایان رسیده است. این بنا در دهه‌های اخیر به عنوان پاسگاه و زندان مورد استفاده بود اما به منظور ثبت جهانی آثار تاریخی بیستون، تخلیه و مرمت شد.

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

یک نوع رژیم مناسب برای کوچک کردن شکم

یک نوع رژیم مناسب برای کوچک کردن شکم
اصولا نباید بگذاریم انباشتگی هایی از انرژی به صورت چربی در بدن ما به طور خزنده ای ایجاد شود و

 رئیس انجمن علمی غذا و تغذیه حامی سلامت ایران  با بیان اینکه:« اصولا هیچ ماده غذایی برای لاغری یا چاقی قسمت خاصی از بدن وجود ندارد.» تاکید کرد:«افراد می توانند با کاهش کمی از انرژی مورد نیاز روزانه اشان به آرامی به کاهش وزن دست پیدا کنند.»

دکتر ضیاءالدین مظهری گفت:« اصولا نباید بگذاریم انباشتگی هایی از انرژی به صورت چربی در بدن ما به طور خزنده ای ایجاد شود و اگر تعادلی در دریافت و مصرف انرژی  فراهم نماییم به مدت 10 سال می توانیم وزن فعلی امان را حفظ کنیم ولی به دلیل اینکه هر 10 سالی که از مرز 25 سالگی فراتر می رویم نیاز ما به انرژی پایه به مقدار 5 تا 7 درصد کاهش می یابد اگر بخواهیم وزن و اندام خود را حفظ کرده و از بزرگ شدن غبغب و بزرگ شدن شکم جلوگیری کنیم باید به همین نسبت از دریافت انرژی روزانه امان حذف نماییم.»

وی خاطرنشان کرد:« افرادی که دچار چاقی هستند به جای پناه بردن به عطاری ها، افراد ناباب، تبلیغات ماهواره ای و اینترنتی دور از واقعیت، می توانند با صلاحدید یک متخصص یا کارشناس تغذیه با یک رژیم متعادل و متناسب و متنوع و با کاهش مقدار مختصری از انرژی مورد نیاز روزانه اشان به آرامی به کاهش وزن حقیقی و ماندگاری که دور از هر عارضه ای می باشد دست پیدا کنند. 

با این قبیل برنامه های کاهش وزن افراد قادر خواهند بود هم به وزن ایده آل خود دست پیدا کنند و هم بسیاری از پارامترهای بیوشیمیایی افزایش یافته خون (مثل چربی خون، قند خون، اسید اوریک) و حتی فشارخون خود را کاهش دهند و به سلامتی پایدار و تناسب اندام ماندگار نایل گردند. »

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد:«اصولا هیچ ماده غذایی برای لاغری یا چاقی قسمت خاصی از بدن وجود ندارد البته بعضی از مواد غذایی مثل فست فودها، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس، شکلات و شیرینی ها که به صورت عادتی مصرف می شوند اغلب، گرایش به انباشته شدن انرژی در ناحیه احشاء و شکم و پهلوها دارند واگر بخواهیم از چاقی های این قسمت های بدن جلوگیری کنیم باید از مصرف این مواد غذایی خودداری کنیم اگرچه اثرات این مواد دیرتر بروز می کند اما حتما بروز خواهد کرد.»

این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود:« افزایش وزن بدن و از بین رفتن تناسب بین قد و وزن و آثار آن فقط به تغییر ظواهر بیرونی نیست بلکه به دنبال رژیم غذایی نامتناسب و پرخوری، در درون افراد نیز تغییراتی ایجاد می شود که نتیجه آن افزایش قند خون، فشارخون، چربی خون بخصوص افزایش LDL خون می باشد که اگر به موقع نسبت به کنترل این تغییرات اقدام نکنند سندروم متابولیک ایجاد می شود که با افزایش قطر شکم، قند ناشتا، بالا رفتن میزان LDL و کاهش HDL و افزایش میزان اسید اوریک خود را نشان می دهد که نشانه ای از نشانه های فوق ابتلا به سندروم متابولیک را هشدار می دهد که نتیجه عدم توجه به این تغییرات موجبات بروز دیابت نوع دوم و عوارض ناشی از آن خواهد شد.»
 
منبع : Salamatnews.com
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

دفع سموم از بدن با این میوه تابستانی

دفع سموم از بدن با این میوه تابستانی
هیچ میوه‌ای مثل هندوانه شیرین در فصل تابستان نمی‌تواند عطش انسان را برطرف كند.

 اگرچه این میوه در فصول دیگر سال نیز وجود دارد، اما هندوانه شیرین و رسیده فقط در فصل تابستان یافت می‌شود.

هندوانه می‌تواند گرد، بیضی شكل و یا حتی مستطیل باشد و خال خال یا ساده باشد. این میوه خوشمزه سرشار از آنتی‌اكسیدان و منبع بسیار خوبی از ویتامین B6 ،B3 ،B2 ،B1 ،C و A است. همچنین حاوی كاروتنوئید و لیكوپن می‌باشد. آنتی‌اكسیدان، باعث خنثی‌سازی رادیكال‌های آزاد می‌شود. 

رادیكال‌های آزاد، آسیب‌های جدی به بدن می‌زنند و می‌توانند باعث اكسیده شدن كلسترول و حتی گرفتگی رگ‌های خون و در نهایت به حمله قلبی و یا سكته مغزی منجر شوند. ویتامین C و بتاكاروتن موجود در هندوانه خطر بیماری‌های قلبی و همچنین خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و اسپاسم را كاهش می‌دهد. یك فنجان آب هندوانه می‌تواند علائم استئوارتریت و روماتوئید را از بین ببرد و مصرف مداوم آن به درمان این بیماری‌ها كمك كند.

 پژوهشگران زیادی، روی لیكوپن موجود در هندوانه، تحقیق كرده و اعتقاد دارند كه این ماده خاصیت ضدسرطانی دارد. در مقایسه با انواع مواد غذایی كه تأثیر آنها روی حیوانات مورد مطالعه قرار می‌گیرد، تأثیر لیكوپن موجود در هندوانه، بارها و بارها بر روی انسان آزمایش و اثبات شده است كه این ماده از رشد سلول‌های سرطانی، به‌خصوص سرطان سینه، پروستات، آندومتر، ریه و روده بزرگ جلوگیری می‌كند.

خوردن آب هندوانه، باكتری‌های كلیه و مثانه را دفع می‌كند. مغز سفید رنگی كه میان پوست سبز هندوانه و گوشت قرمز رنگ آن قرار دارد، سرشار از مواد معادنی و كلروفیل است. این میوه همچنین منبع غنی از مواد معدنی ضروری مانند كلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و مقدار كمی مس، آهن و روی می‌باشد. هندوانه، بدن را از مواد زائد سمی پاك می‌كند و مواد معدنی آن به راحتی جذب بدن می‌شوند. آنتی‌اكسیدان موجود در آن با از بین بردن مواد سمی بدن، حملات آسم را كاهش می‌دهد و در بهبود این بیماری مؤثر است.

 این میوه سرشار از بتاكاروتن و ویتامین C است و به همین دلیل به درمان التهاب مفاصل و روماتوئید كمك می‌كند. آب هندوانه مانع از گرفتگی عروق و كلسترول خوب بدن را افزایش و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را كاهش می‌دهد.

به زنان باردار و زنانی كه در زمان قاعدگی  هستند، توصیه می‌شود حتماً از این میوه استفاده كنند، زیرا در از بین بردن آب اضافی بدن بسیار مؤثر است. تركیب اسیدفولیك و ویتامین‌های دیگر موجود در هندوانه به كاهش حملات قلبی، سكته و سرطان روده بزرگ كمك می‌كند. این میوه موجب دفع مواد سمی از بدن و كاهش خارش ناشی از سموم بدن می‌شود. برای از بین بردن لك‌های پوستی، آب هندوانه را روی پوست خود بمالید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید.

نكاتی برای مصرف هندوانه
اگر نتوانستید یك هندوانه كامل را میل كنید و مقداری از آن باقی ماند، آن را در صورت امكان به قطعات كوچك برش دهید و روی آن را با سلفون یا نایلون پلاستیكی بپوشانید و درون یخچال نگهداری كنید تا علاوه بر جلوگیری از خشك شدن میوه، مانع جذب بوی غذاهای دیگر به هندوانه شود.

 احتیاط
از آنجا كه هندوانه جزء میوه‌هایی است كه روی زمین رشد می‌كند، به راحتی هر نوع باكتری از سطح زمین جذب پوست آن می‌شود؛ بنابراین حتماً قبل از مصرف، پوست آن را كاملاً بشویید.
 
منبع : Salamtnews.co
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , ssb.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com