$$$$ بوي ياس$$$$


 روغن کنجد یکی از روغن های گیاهی است که متخصصان تغذیه، مصرف آن را به تمام گروه های سنی توصیه می کنند. برخی می گویند این روغن را هم می توان برای سرخ کردن به کار برد و هم برای طبخ غذا و البته نوع بودارش طعم دهنده سالاد است. برای روشن شدن موضوع، بهتر است با ما همراه شوید.


 

مصرف کنندگان اولیه

اولین بار مردم ناحیه جنوبی هند از این روغن برای طبخ غذاهایشان استفاده کردند اما این روغن در میان ژاپنی ها، کره ای ها و چینی ها نیز طرفداران فراوانی ارد به همین دلیل می توان آن را جزیی از آشپزی آسیای جنوب شرقی دانست.

مزیت کاهش چربی و فشار خون

روغن کنجد منبع ویتامین E است به همین دلیل مصرف آن کلسترول خون را کاهش می دهد. اسیدهای چرب غیراشباعی که در این روغن وجود دارد، آن را به یک عامل کنترل کننده چربی خون تبدیل کرده و کسانی که چربی خون و فشار خون بالا دارند، بهتر است که این روغن برای تهیه غذاهای روزانه شان استفاده کنند.

سایر خواص

روغن کنجد ضداضطراب و ضدیبوست است و افراد مبتلا به اسهال نباید از آن استفاده کنند اما می توان یک قاشق مرباخوری از آن را در غذای فردی که به یبوست دچار است، ریخت تا خشکی مزاجش برطرف شود.

برای آشپزی


 

این روغن به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت، هم می تواند برای پخت و پز به کار رود و هم برای سرخ کردن. البته دو نوع بودار و بدون بوی آن در دسترس است که می توان نوع بودارش را برای تهیه کیک و شیرینی و سالاد به کار برد و نوع بدون بو را برای طبخ غذا.

ضروری ترین اسیدهای چرب

روغن کنجد از روغن های غیراشباع است. ارزش غذایی این روغن بسیاری بالاست زیرا بیشترین اسیدهای چرب آن «لینولییک اسید» (امگا 6) و «لینولنیک اسید» (امگا 3) هستند که هر دوی آنها از اسیدهای چرب ضروری اند و دریافت روزانه شان به علت اینکه بدن قادر به تولید آنها نیست و باید از طریق رژیم غذایی به بدن برسند، توصیه می شود.

کنجد و هزار خاصیت

این دانه روغنی خواص بسیاری دارد و روغن آن نیز از این دانه ها به دست می آید. کنجد سرشار از کلسیم است و آهن فراوانی دارد به طوری که با خوردن 100 گرم از آن، بدن 670 میلی گرم کلسیم و 10 میلی گرم آهن دریافت می کند. به همین دلیل مصرف این دانه به کسانی که گوشت و لبنیات کمی استفاده می کنند، توصیه می شود. می توان نتیجه گرفت که این روغن در مقایسه با سایر روغن ها املاح بیشتری دارد.

یک نکته، یک یادآوری

فراموش نکنید که هر گرم از این روغن 9 کیلو کالری انرژی دارد و هر قاشق مرباخوری اش یک واحد روغن محسوب می شود و دارای 45 کیلو کالری انرژی است بنابراین نباید با وجود مغذی بودن آن، در مصرفش زیاده روی کرد.
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 
 
درمانگران چيني از اين گياه دارويي خوش رنگ و گران‌قيمت و از خواص كم نظير آن براي درمان بسياري از بيماري‌هاي روحي و جسمي بهره مي‌برند. اين درمانگران با تعيين دوز مصرفي مناسب از زعفران براي بيمارشان به او كمك مي‌كنند تا بيماري را پشت سر بگذارد.



 
همه ما در طول هفته بارها از زعفران، اين گياه خوش آب و رنگ و خوش عطر براي تزئين و خوش رنگ كردن موادغذايي و سفره‌هاي غذاي خود استفاده مي‌كنيم اما شايد در كنار جنبه‌هاي تزئيني و خوش عطري اين گياه قرمز رنگ، كمتر به خواص درماني و اثرات مثبت آن در بهبود و درمان دردهاي ناشي از قاعدگي، دردهاي شكمي بعد از زايمان و افسردگي توجه كرده باشيد. درمانگران چيني اما از اين گياه دارويي خوش رنگ و گران‌قيمت و از خواص كم نظير آن براي درمان بسياري از بيماري‌هاي روحي و جسمي بهره مي‌برند. اين درمانگران با تعيين دوز مصرفي مناسب از زعفران براي بيمارشان به او كمك مي‌كنند تا بيماري را پشت سر بگذارد.
جذب حداكثر مواد مغذي
 

چيني‌ها بر اين باورند كه مصرف به اندازه زعفران به همراه موادغذايي در يكي از وعده‌هاي غذايي مي‌تواند تاثير زيادي در بهبود جريان گردش خون در بدن داشته باشد. به اين ترتيب اعضاي خانواده با خوردن زعفران در كنار غذا با بهبود و تسهيل جريان گردش خون در بدن قادرند بيشترين موادمغذي موجود در غذا را به سلول‌هاي مختلف در نقاط مختلف بدن برسانند و جذب مواد مغذي را افزايش دهند.
تسكين دردهاي دوره قاعدگي
 

درمانگران چيني با تجويز زعفران براي خانم‌هايي كه از دردهاي دوره‌هاي ماهانه اعتراض دارند، به كاهش دردهاي دوره ماهانه آن‌ها كمك مي‌كنند. مصرف اين گياه دارويي به‌صورت شربت يا در كنار غذا به دليل خواص ضد‌دردي كه دارد موجب كاهش دردهاي قاعدگي به‌ويژه در خانم‌ها و دختراني است كه خونريزي دوران قاعدگي آن‌ها به تعويق افتاده است.
2 هدف با يك تير
 

افرادي كه پس از تصادف يا وارد آمدن ضربه‌اي به بدن‌شان دچار تورم و درد بدن مي‌شوند، مي‌توانند با مصرف زعفران در كنار غذا يا به‌صورت شربت به كاهش ميزان تورم ناشي از ضربه و بهبود دردهاي‌شان كمك كنند. علاوه بر اين زعفران به‌دليل خواص نشاط‌بخشي كه دارد علاوه بر بهبود جريان گردش خون كه در نهايت منجر به تسكين و بهبود درد و كاهش تورم بيمار مي‌شود مي‌تواند روحيه بيمار را نيز تحت‌تاثير قرار داده و به لحاظ روحي او را قوي كرده و به شرايط عادي بازگرداند. در حقيقت مصرف زعفران براي اين افراد علاوه بر برطرف كردن نگراني بيمار، ترس او را نيز بر طرف مي‌كند.
شادي خانوادگي
 

ميزان مجاز مصرف زعفران در روز براي افراد يك تا 3 گرم است. بنابراين خانم‌هاي خانه بايد دقت داشته باشند كه براي تهيه غذا در وعده‌هاي غذايي تنها تا 3 گرم اجازه استفاده از زعفران را دارند و مصرف بيش از اندازه زعفران حتما بايد با تجويز پزشك يا درمانگر طب سنتي صورت گيرد زيرا مصرف بي‌رويه اين گياه دارويي عوارض جانبي متعددي به همراه دارد. بنابراين توصيه ما اين است كه فقط در يكي از وعده‌هاي غذايي روزانه خود از زعفران استفاده كنيد فقط مراقب باشيد كه از ميزان مجاز آن بيشتر مصرف نكنيد. استفاده مداوم از اين گياه خوش آب و رنگ خواص مختلفي دارد كه يكي از آن‌ها افزايش نشاط و شادماني اعضاي خانواده است.
چه افرادي زعفران نخورند!
 

مصرف روزانه يك تا 3 گرم زعفران به‌عنوان حد مجاز مصرف اين گياه دارويي شناخته مي‌شود و افرادي كه تمايل به مصرف بيشتر اين گياه خوش آب و رنگ دارند بايد حتما تحت نظارت پزشك يا درمانگر خود آن را مصرف كنند. با اين وجود برخي از افراد هستند كه حتي مصرف مقدار مجاز زعفران براي آن‌ها مضر است.اين افراد عبارتند از:
  •  افرادي كه با مشكل تعريق كف دست روبه‌رو هستند بايد از مصرف زعفران پرهيز كنند يا مقدار آن را به حداقل برسانند چون مصرف زعفران تعريق كف دست اين افراد را بيشتر مي‌كند.
  •  مصرف زعفران به افرادي كه چاق بوده يا دچار اضافه وزن هستند به هيچ‌وجه توصيه نمي‌شود. اين ادويه اشتهاآور بوده و مصرف مداوم آن منجر به افزايش وزن مي‌شود.
  •  افرادي كه مصرف زعفران در آن‌ها بيشتر از حد مجاز شود معمولا با علائمي مثل تهوع، استفراغ، درد شكم و خونريزي در مدفوع روبه‌رو مي‌شوند. اين افراد علاوه بر اين افزايش ضربان قلب را نيز تجربه مي‌كنند كه در اين حالت بهتر است فورا با پزشك خود تماس بگيرند.
با طلاي سرخ چاق شويد
 

زعفران يكي از گران‌قيمت‌ترين ادويه‌ها در ايران است كه به‌عنوان يك چاشني خوش‌رنگ و خوش عطر براي تزئين غذاها و زيباتر كردن آن‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين ادويه به‌دليل ظاهر مناسبي كه به غذا مي‌بخشد و به‌دليل خواص اشتها آوري كه در خود دارد براي افرادي كه تمايل به اضافه وزن و افزايش اشتها دارند بسيار مناسب است. مصرف اندازه مجاز زعفران كه به طلاي سرخ در جهان معروف است موجب افزايش اشتها در افراد لاغر و كم اشتها شده و به مرور به رسيدن آن‌ها به وزن ايده‌آل كمك مي‌كند.

م: برترین ها

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مواد غذایی تند فواید بسیاری برای بدن دارند و کاهش وزن، تنها نمونه‌ای از این خواص است.

در این بخش به بررسی برخی از خواص مواد غذایی تند برای بدن می‌پردازیم که شاید تا به حال از آن‌ها اطلاعی نداشته‌اید.

 


 


۱- برای کاهش وزن مفیدند.

فلفل‌های چیلی حاوی یک ترکیب شیمیایی به نام "کپسایسین” هستند که عملکرد متابولیسم را سرعت بخشیده، از این رو به بدن کمک می‌کنند تا کالری‌ها را سریع‌تر بسوزانند.

این ترکیب شیمیایی با افزایش حرارت بدن نقش مهمی را در افزایش ضربان قلب ایفا می‌کند.

علاوه برآن، تحقیقات نشان داده افرادی که غذاهای تند می‌خورند معمولا مقدار کمتری غذا می‌خورند از این رو مقدار وزنشان را بیش‌تر تحت کنترل دارند.

۲- برای قلب مفیدند.

فلفل‌های چیلی به خاطر این که می‌توانند از لخته شدن خون در رگ‌ها پیشگیری کنند برای قلب مفیدند. علاوه بر آن ترکیب کپسایسین در برابر التهاب (یکی از عوامل خطرساز برای حملات قلبی شناخته شده) موثر است.

۳- سرعت گردش خون را افزایش می‌دهند.

غذاهای تند سرعت گردش خون را افزایش داده و فشارخون را کاهش می‌دهند. فلفل‌های چیلی از آن جا که حاوی ویتامین A و C هستند باعث تقویت دیواره رگ‌های خونی نیز می‌شوند.

۴- ضدسرطان هستند.

تحقیقات نشان داده مصرف منظم غذاهای تند، احتمال خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.

ترکیب کپسایسین رشد سلول‌های سرطانی را کند کرده و در بسیاری موارد، بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم اطراف، باعث از بین رفتن سلول‌های سرطانی می‌شود.

۵- عملکرد گوارش را تقویت می‌کنند.

فلفل‌های چیلی با افزایش جریان خون در معده و نیز افزایش لایه موکوس باعث تقویت سیستم گوارشی می‌شوند.

همچنین کپسایسین در نابودی باکتری اچ پیلوری (نوعی باکتری که باعث زخم معده می‌شود) موثر است.

۶- از ابتلا به آنفلوآنزا پیشگیری می‌کنند.

کپسایسین با افزایش تعریق بدن، نشانه‌های آزاردهنده آنفلوآنزا را از بین می‌برد.

غذاهای تند، گرفتگی بینی را رفع کرده و سینوزیت و دیگر علائم آنفلوآنزا را کاهش می‌دهند.

۷- به خواب بهتر کمک می‌کنند.

محققان استرالیایی طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند، افرادی که به طور منظم غذاهای تند مصرف می‌کنند، راحت‌تر به خواب رفته و زودتر و سرحال‌تر، از خواب بیدار می‌شوند.

۸- استرس و افسردگی را از بین می‌برند.

فلفل‌های قرمز، سطح هورمون اندورفین و سرتونین را افزایش داده و باعث حذف درد می‌شوند و به این ترتیب فرد احساس راحتی می‌کند. این هورمون‌ها ضد استرس و افسردگی هستند.

۹- باعث راحتی تنفس می‌شوند.

غذاهای تند، مانند یک اکسپکتورانت عمل کرده و مصرف آن برای افرادی که مبتلا به آسم، برونشیت‌های مزمن، سینوزیت و دیگر بیماری‌های تنفسی هستند توصیه می‌شود.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سرزمین ایران در مقوله تنوع زبانی و قومی درجهان با 24درصدی همانندی در رتبه شانزدهم قرار دارد.

در ایران اگرچه فارسی زبانان با بیش از 60درصد جمعیت اکثریت دارند ولی وجود شش قومیت عمده در درون این واحد ملی و تاثیرات گسترده آنها بوسیله تحولات تاریخی واقعیت مشهودی است. 

 






























 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 لاینل واترمن، داستان آهنگری را می گوید که پس از گذراندن جوانی پر شر و شور تصمیم گرفت روحش را وقف خدا کند. سال ها با علاقه کار کرد، به دیگران نیکی کرد، اما با تمام پرهیزگاری، چیزی درست به نظر نمی آمد. حتی مشکلاتش مدام بیشتر می شد.
یک روز عصر، دوستی که به دیدنش آمده بود، از وضعیت دشوارش مطلع شد. گفت: "واقعاً عجیب است، درست بعد از اینکه تصمیم گرفتی مرد خداترسی شوی، زندگیت بد تر شده. نمی خواهم ایمانت را ضعیف کنم، اما با وجود تمام تلاش هایت در مسیر روحانی، هیچ چیز بهتر نشده".
آهنگر بلافاصله پاسخ نداد. او هم بارها همین فکر را کرده بود و نفهمیده بود چه بر سر زندگی اش آمده. اما نمی خواست دوستش را بی پاسخ بگذارد، شروع کرد به حرف زدن، و سرانجام پاسخی را که می خواست یافت.

 این پاسخ آهنگر بود: "در این کارگاه، فولاد خام برایم می آورند و باید از آن شمشیری بسازم. می دانی چطور این کار را می کنم؟ اول تکه فولاد را به اندازه جهنم حرارت می دهم تا سرخ شود. بعد با بی رحمی، سنگین ترین پتک را بر می دارم و پشت سر هم به آن ضربه می زنم، تا اینکه فولاد، شکلی را بگیرد که می خواهم. بعد آن را در تشت آب سرد فرو می کنم، و تمام این کارگاه را بخار آب می گیرد. فولاد به خاطر این تغییر ناگهانی دما، ناله می کند و رنج می برد. باید این کار را آنقدر تکرار کنم تا به شمشیر مورد نظرم دست یابم. یک بار کافی نیست."


آهنگر مدتی سکوت کرد، سیگاری روشن کرد و ادامه داد: "گاهی فولادی که به دستم می رسد، نمی تواند تاب این عمل را بیاورد. حرارت، ضربات پتک و آب سرد، تمامش را ترک می اندازد. می دانم از این فولاد هرگز تیغه شمشیر مناسبی در نخواهد آمد."

باز مکث کرد و بعد ادامه داد: "می دانم که خدا دارد مرا در آتش رنج فرو می برد. ضربات پتکی را که زندگی بر من وارد کرده پذیرفته ام و گاهی به شدت احساس سرما می کنم انگار فولادی باشم که از آبدیده شدن رنج می برد. اما تنها چیزی که می خواهم این است:

خدای من!
از کارت دست نکش تا شکلی را که تو می خواهی، به خود بگیرم.
با هر روشی که می پسندی، ادامه بده.
هر مدت که لازم است، ادامه بده،
اما هرگز مرا به کوه فولادهای بی فایده پرتاب نکن."
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تماشا: مجله فوربس فهرست 100 نفر از پولدارترین ستاره های جهان در عرصه های مختلف سینما، موسیقی، کتاب، ورزش و... را منتشر کرده که اسامی ستاره های سینمای هالیوود در این میان بیش از بقیه عرصه ها به چشم می خورد. در این فهرست «اپرا وینفری»، مجری مشهور تلویزیون آریکا و یکی از چهره های مطرح در هالیوود با 290 میلیون دلار درآمد طی سال گذشته میلادی پولدارترین آنها و «ناتالی پورتمن» با تنها 8 میلیون دلار درآمد در جایگاه نود و نهم این فهرست قرار دارد.

 




 


«استیون اسپیلبرگ» با 107 میلیون دلار درآمد، «لئوناردو دی کاپریو» با 77 میلیون دلار درآمد، «جیمز کامرون» با 70 میلیون دلار، «کریستوفر نولان» با 53 میلیون دلار درآمد، در این فهرست پرکارترین و پولدارترین های هالیوود در سال 2011 میلادی را تشکیل می دهند و به ترتیب در رده ششم، دوازدهم، پانزدهم، بیست و چهارم و بیست و هفتم این فهرست قرار دارند.

اسامی دیگر هالیوودی های فهرست پولدارترین های جهان به شرح زیر است:

«چارلی شین» و «آدام سندلر» با 40 میلیون دلار درآمد به طور مشترک در جایگاه سی و نهم، «ویل اسمیت» با 36 میلیون درآمد در جایگاه چهل و ششم، «تام هنکس» با 35 میلیون دلار درآمد در جایگاه چهل و هفتم، «بن استیلر» با 34 میلیون دلار در جایگاه پنجاه و پنجم، رابرت دونی جونیور» با 31 میلیون دلار درآمد در جایگاه پنجاه و هشتم، «آنجلینا جولی» و «سارا جسیکا پارکر» با 30 میلیون درآمد در جایگاه شصت و یکم، «جنیفر آنیستون»، «ریس ویتراسپون» و «مارک والبرگ» با 28 میلیون دلار درآمد به طور مشترک در جایگاه شصت و چهارم، «جنیفر لوپز» با 25 میلیون دلار درآمد در جایگاه هفتاد و یکم، «برد پیت»، «جولیا رابرتز»، «رابرت پاتینسون» و «کریستین استوارت» با 20 میلیون دلار درآمد به طور مشترک در جایگاه هفتاد و چهارم، «کاترین هیگل» با 19 میلیون دلار درآمد در جایگاه هشتاد و دوم، «کامرون دیاز» با 18 میلیون دلار درآمد در جایگاه هشتاد و سوم، «ساندرا پولاک» و «استیو کارل» با 15 میلیون دلار درآمد به طور مشترک در جایگاه هشتاد و پنجم، «تینا فی» با 13 میلیون دلار درآمد در جایگاه نودم و «ناتالی پورتمن» با 8 میلیون دلار درآمد در جایگاه نود و نهم قرار گرفته اند.
 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  

سوختن غصه هات تو آتیش آرزومه !

۴شنبه سوری بر تو  آتیش پاره مبارک !

◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊

دستانت را به من بده ، تا با هم از رو آتش بپریمم!

آنان که سوختنـد ، همه تنها بودند !

۴شنبـه سوری مبارک !

◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊

آتیشی که تو قلبم روشن کردی هیچ آتش نشانی نمی تونه خاموش کنه !

” چهارشنبه سوری مبارک”

◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊

واست آتیش روشن کردم که اخر زمستونه

چهار شنبه ی اخر سال قلب من آتیش بارونه

غمهاتو آتیش میزنم سرخی آتیش مال تو

چشم حسودا کور شه از عشق میون من و تو

◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊

انگاری غلغله ی محشره چارشنبه سوری

گوشم از بمب و ترقّه کره چارشنبه سوری

رسم خیلی خوبیه اگه خرابش نکنیم

واسه من فشفشه یادت نره چارشنبه سوری 

◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊

بیا در غروب آخرین سه شنبه سال برای گردگیری

افکارمان آتشی بیافروزیم کینه ها را بسوزانیم

زردی خاطرات بد را به آتشو سرخی عشق را از

آتش بگیریم آتش نفرت را در وجودمان خاموش کنیم 

◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊ 

بیا در غروب آخرین سه شنبه سال برای گردگیری افکارمان

آتشی بیافروزیم کینه ها را بسوزانیم زردی خاطرات بد را به آتش

و سرخی عشق را از آتش بگیریم آتش نفرت را در وجودمان خاموش کنیم

◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊

بهار را با چهار شنبه سوری

تابستان را با آفتاب سوزانش

پاییز را با رنگهای آتشینش

و زمستان را

با گرما ی دلنشین اجاق ها

میشناسم

هزار سال است مسلمان شده ام

اما هنوز شعله های زرتشت

در جانم زبانه میزند

◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊

بشد «چارشنبه» هم از بامداد / بدان  باغ  که  امروز  باشیم  شاد

چهارشنبه سوری گرامی باد

◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊

چهار شنبه سوری روز ملی مبارزه با آرامش

اعصاب بر شما ترقه بازان گرامی مبارک باد !

ستاد روانی شدگان چهار شنبه آخر سال !

◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊

چهارشنبه سوری نزدیکه ، یه وقت نری از رو آتیش بپری

آخه تجربه ثابت کرده اگه جیگر بره رو آتیش کباب میشه !

◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊ 

سلام چهارشنبه سوری جایی قرار نذاری کار واجب باهات دارم

آحه آتیش کم داریم آتیش پاره !

◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊

مواظب باش چهار شنبه سوری برق چشمات رو با آتیش اشتباه نگیرن . . .

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سرآغاز جشن نوروز، روز نخست ماه فروردين است و به دليل اينكه برخلاف سايرجشن‌ها برابري نام ماه و روز را به دوش نمي‌کشد بر ساير جشن‌ها‌ي ايران باستان برتري دارد.
در مورد پيدايي اين جشن افسانه‌هاي بسيار است اما آنچه به آن جنبه‌ رازوارگي مي‌بخشد آيين‌هاي بسياري است که روزهاي قبل و بعد از آن انجام مي‌گيرد.

صورتكي سياه به نام حاجي فيروز
اگر نوروز هميشه و در همه جا با هيجان و آشفتگي و درهم ريختگي آغاز مي‌شود، حيرت انگيز نيست چرا که بي‌نظمي يکي از مظاهر آن است. ايرانيان باستان نا آرامي را ريشه‌ آرامش و پريشاني را اساس سامان مي‌دانستند و چه بسا که در پاره‌اي از مراسم نوروزي آن‌ها را به عمد به وجود مي‌آوردند چنانکه دررسم بازگشت مردگان (از 26اسفند تا 5فروردين) عقيده داشتند که  ارواح درگذشتگان باز مي‌گردند كه درآن افرادي با صورتک‌هاي سياه براي تمثيل در کوچه و بازار به آمد و رفت مي‌پرداختند و بدينگونه فاصله‌ ميان مرگ و زندگي و هست و نيست را در هم مي‌ريختند و قانون و نظم يک ساله را محو مي‌کردند. باز مانده‌ اين رسم آمدن حاجي فيروز يا آتش افروز بود که تا چند سال پيش نيز ادامه داشت.

رسم ميرنوروزي
از ديگر آشفتگي‌هاي ساختگي رسم مير نوروزي، يعني جا به جا شدن ارباب و بنده بود. در اين رسم به قصد تفريح ،کسي را از طبقه‌هاي پايين براي چند روز يا چند ساعت به سلطاني برمي‌گزيدند و سلطان موقت ( برطبق قواعدي) اگر فرمان‌هاي بيجا صادر مي‌کرد، از مقام اميري بر کنار مي‌شد.

حافظ نيز در يکي از غزلياتش به حکومت ناپايدار مير نوروزي اشاره كرده است:
سخن در پرده مي‌گويم، چو گل از غنچه بيرون‌ آي ،که بيش از چند روزي نيست حکم مير نوروزي

خانه تكاني رسم ديرينه نوروز
خانه تکاني نخست به درهم ريختگي، سپس به نظم و نظافت اشاره دارد. درگذشته تمام خانه براي نظافت زير و رو مي‌شد ودربعضي از نقاط ايران رسم بود که حتي خانه‌ها را رنگ آميزي مي‌کردند و اگر ميسر نبود دست کم همان اتاقي که هفت سين را در آن مي‌چيدند، سفيد مي‌ کردند، اثاثيه‌ کهنه را به دور مي‌ريختند و به جايش لوازم نو مي‌خريدند و در آن ميان شکستن کوزه را که جايگاه آلودگي‌ها و اندوه ‌هاي يک ساله بود واجب مي‌دانستند، ظرف‌هاي مسين را به رويگران مي‌سپردند ،نقره‌ها را جلا مي‌دادند، گوشه و کنار خانه را از گرد و غبار پاک مي‌کردند ،فرش و گليم‌ها را از تيرگي‌هاي يک ساله مي‌زدودند و بر آن باور بودند که ارواح مردگان وفروهر‌ها (ريشه‌ کلمه‌ فروردين) در اين روز‌ها به خانه و کاشانه‌ خود باز مي‌گردند و اگر خانه را تميز و بستگان را شاد ببينند خوشحال مي‌شوند و براي باز ماندگان خود دعا مي‌فرستند وگرنه غمگين و افسرده باز مي‌گردند ازاين رو چند روز به نوروزمانده در خانه مُشک و عنبر مي‌سوزاندند و شمع و چراغ مي‌افروختند.
در بعضي نقاط ايران رسم بود که زن‌ها شب آخرين جمعه‌ سال بهترين غذا را مي‌پختند و بر گور درگذشتگان مي‌پاشيدند و روز پيش از نوروز را که همان عرفه يا علفه و يا به قولي بي بي حورباشد به خانه‌اي که در طول سال ،درگذشته‌اي داشت به پُرسه مي‌رفتند و دعا مي‌فرستادند و مي‌گفتند که براي مرده عيد گرفته اند.

سبزه سبز كردن نماد بركت و باروري
در گير و دار خانه تکاني و از 20روز به روز عيد مانده سبزه سبز مي‌کردند. ايرانيان باستان دانه‌ها را که عبارت بودند از گندم، جو، برنج، لوبيا، عدس، ارزن، نخود، کنجد، باقلا، کاجيله، ذرت و ماش به شماره‌ هفت( نماد هفت امشاسپند) يا دوازده (شماره‌ مقدس برج‌ها) در ستون‌هايي از خشت خام بر مي‌آوردند و باليدن هر يک را به فال نيک مي‌گرفتند و بر آن بودند که آن دانه در سال نو موجب برکت و باروري خواهد بود. خانواده‌ها به طور معمول سه قاب از گندم و جو و ارزن به نماد هومت (انديشه‌ي نيک)، هوخت (گفتار نيک) و هوورشت (کردار نيک) سبز مي‌کردند و فروهر نياکان را موجب بالندگي و رشد آنها مي‌دانستند.

چهارشنبه سوري مقدمه اي براي جشن نوروز
چهار شنبه سوري که از دو کلمه‌ي چهارشنبه (آخرين چهارشنبه‌ سال) و سوري که همان سوريک فارسي و به معناي سرخ باشد تشکيل شده و در کل به معناي چهارشنبه‌ سرخ و مقدمه‌ جدي جشن نوروز است.
در ايران باستان بعضي از وسايل جشن نوروز از قبيل آينه ، کوزه و اسفند را به يقين شب چهارشنبه سوري و از چهارشنبه بازارتهيه مي‌کردند. بازار در اين شب چراغاني و زيور بسته و سرشار از هيجان و شادماني بود و البته خريد هرکدام هم آيين خاصي را تدارک مي‌ديد.
هنگام غروب بوته‌ها را به تعداد هفت (نماد هفت امشاسپندي يا سه نماد سه منش نيک روي هم مي‌گذاشتند و خورشيد که به تمامي پنهان مي‌شد، آن را بر مي‌افروختند تا آتش سر به فلک کشيده جانشين خورشيد شود. در بعضي نقاط ايران براي شگون وسايل دور ريختني خانه از قبيل پتو، لحاف و لباس‌هاي کهنه را مي‌سوزاندند.
آتش مي‌توانست در بيابان‌ها و رهگذرها و يا بر صحن و بام خانه‌ها افروخته شود. وقتي آتش شعله مي‌کشيد از رويش مي‌پريدند و ترانه‌هايي که در همه‌ آنها خواهش برکت ، سلامت ، بارآوري و پاکيزگي بود، مي‌خواندند.
آتش چهار شنبه سوري را خاموش نمي‌کردند تا خودش خاکستر شود. سپس خاکسترش را که مقدس بود کسي جمع مي‌ کرد و بي آنکه پشت سرش را نگاه کند، سرنخستين چهار راه مي‌ريخت ودربازگشت در پاسخ اهل خانه که مي‌پرسيدند:
- كيست؟
-مي‌گفت: منم.
- از کجا مي‌آيي؟
- از عروسي.
- چه آورده‌اي؟
- تندرستي.

رسم شال اندازي در چهارشنبه سوري
شال اندازي هم يکي از آداب چهارشنبه سوري بود. پس از مراسم آتش افروزي جوانان به بام همسايگان و خويشان مي‌رفتند و از روي روزنه‌ بالاي اتاق (روزنه‌ بخاري) شال درازي را به درون مي‌انداختند. صاحب خانه مي‌بايست هديه‌اي در شال بگذارد.
شهريار در بند 27منظومه‌ حيدر بابا به آيين شال اندازي و در بند 28به ارتباط شال اندازي با برکت خواهي و احترام به درگذشتگان به نحوي شاعرانه اشاره دارد:  
عيد بود و مرغ شب آواز مي‌خواند
دختر نامزد شده براي داماد،
جوراب نقشين مي‌بافت
و هر کس شال خود را از دريچه‌اي آويزان مي‌کرد
وه که چه رسم زيبايي است ،رسم شال اندازي  
هديه عيدي بستن به شال داماد
من هم گريه و زاري کردم و شالي خواستم
شالي گرفتم و فوراً بر کمر بستم
شتابان به طرف خانه‌غلام (پسر خاله‌ام) رفتم
و شال را آويزان کردم
فاطمه خاله‌ام جورابي به شال من بست
خانم ننه‌ام را به ياد آورد و گريه کرد
شهريار در توضيح اين رسم مي‌گويد: در آن سال مادر بزرگ من (خانم ننه) مرده بود. ما هم نمي‌بايست در مراسم عيد شرکت مي‌کرديم ولي من بچه بودم، با سماجت شالي گرفتم و به پشت بام دويدم.

رسم فالگوش در چهارشنبه سوري
از ديگر مراسم چهارشنبه سوري فالگوش بود و آن بيشتر مخصوص کساني بود که آرزويي داشتند مانند دختران دم بخت يا زنان در آرزوي فرزند، آنها سر چهار راهي که نماد گذار از مشکل بود مي‌ايستادند و کليدي را که نماد گشايش بود، زير پا مي‌گذاشتند و نيت مي‌کردند و به گوش مي‌ايستادند و گفت و گوي اولين رهگذران را پاسخ نيت خود مي‌دانستند. آنها در واقع از فروهرها مي‌خواستند که بستگي کارشان را با کليدي که زير پا داشتند، بگشايند.

رسم قاشق زني در چهارشنبه سوري
قاشق زني هم که از ديگر مراسم چهارشنبه سوري بود،تمثيلي بود از پذيرايي از فروهر‌ها، زيرا قاشق و ظرف مسين نشانه‌ خوراک و خوردن بود. ايرانيان باستان براي فروهرها بر بام خانه غذاهاي گوناگون مي‌گذاشتند تا از اين ميهمانان تازه رسيده‌ آسماني پذيرايي کنند و چون فروهر‌ها پنهان و غير محسوس اند، کساني هم که براي قاشق زني مي‌رفتند سعي مي‌کردند روي بپوشانند و ناشناس بمانند و چون غذا و آجيل را مخصوص فروهر مي‌دانستند، دريافتشان را خوش يُمن مي‌پنداشتند.
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

معماری بسیار زیبای روستاهای فرانسه














































نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ژاپن یک سال پس از سونامی

امواج آب با برخورد به شهر ایشینوماکی موجب کشته شدن صدها نفر شد. تا ماه ژانویه، بیشتر آوار جمع آوری شده بود.

بخش های بسیاری از شهر کسنوما ویران شد. کار مشکل بازسازی هنوز ادامه دارد.

در خیابان های شهر میاکو، ایواته در ماه مارس سال گذشته سیل جاری شده بود. ماه گذشته بعضی از آنها به حالت عادی بازگشتند.

بندر میاکی ویران شد و تنها تعداد اندکی از قایق های ماهیگیری سالم ماند. آوارها اکنون جمع آوری شده است.

کارمندی در میاکو این عکس را از این شهر آب گرفته در سال ۲۰۱۱ گرفت. ماه گذشته، ماشین ها و اتوبوس ها به خیابان های شهر بازگشتند. 

امواج سهمگین از بندر میاکو گذشته و قایق، خانه م خودروهای مردم را با خود می برند. 

هزارات نفر در شهر اوفوناتو کشته شدند و اکثر بناها هم تخریب شدند. بازسازی در اوفوناتو ادامه دارد.

خانه های ویران شده، وسایل زندگی و خودروهای تخریب شده در خیابانهای اوفوناتو دیده می شد اما تا ماه ژانویه سال جاری همه خیابانهای شهر پاکسازی شدند.

یک قایق که در ماه مارس سال گذشته بر بام یک ساختمان دو طبقه گیر کرده بود اکنون برداشته شده است. 

یک هواپیمای خراب شده از جمله خسارتهای سونامی در فرودگاه سندای بود. این فرودگاه تنها چند روز بعد برای پروازهای حامل کمکهای اضطراری بازگشایی شد. 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ادرار گربه زير نور سياه ميدرخشد.

 تعداد چينيهايي که انگليسي بلدند از تعداد امريکايي هايي که انگليسي بلدند بيشتر است.

دوئل کردن در پاراگوئه آزاد است به شرط اينکه طرفين خون خود را به گردن بگيرند .

 فيلها تنها حيواناتي هستند که نميتوانند بپرند .

 هر بار که يک تمبر را ميليسيد 1/15 کالري انرژي مصرف ميکنيد .

 فوريه سال 1865 تنها زماني بود که ماه کامل نشد .

 کوتاهترين جمله کامل در انگليسي am است .

 اگر عروسک باربي رازنده تصور کنيد سايزش 33-23-39 . قدش 2متر و 15 سانتيمتر خواهد بود با گردني 2 برابر بلندتر از يک انسان نرمال.

 تمام خرسهاي قطبي چب دست هستند .

 اگر يک ماهي قرمز را در يک اتاق تاريک قرار دهيد کم کم رنگش سفيد ميشود.

 اگر به طور مداوم 8سال و 7 ماه و 6 روز فرياد بزنيد انرژي صوتي لازم براي گرم کردن يک فنجان قهوه را توليد کرده ايد .

 در مصر باستان افراد روحاني تمام موهاي بدن خود را ميکنند حتي مژه و ابرو .

 کوتاهترين جنگ در تاريخ در سال 1896 زانزيبارو انگلستان رخ داد که 38 دقيقه طول کشيد .

 در 4000 سال گذشته هيچ حيواني رام نشده بود .

 هيچ وقت نميتواني با چشمان باز عطسه کني .

 تعداد انسانهايي که به وسيله خر کشته ميشوند از تعداد انسانهايي که در سانحه هواپيمايي ميميرند بيشتر است .

 چشمهاي ما از بدو تولد همين اندازه بوده اند اما رشد دماغ و گوش ما هيچ وقت متوقف نميشود .

 هر تکه کاغذ را نميتوان بيش از 9 بار تا کرد .

 در هرم خئوپوس در مصر که 2600 سال قبل از ميلاد ساخته شده است به اندازه اي سنگ به کار رفته که ميتوان با آن ديوار آجري به ارتفاع 50 سانتيمتر دور دنيا ساخت .

 اگر تمام رگهاي خوني را در يک خط بگذارند تقريبا 97000 کيلومتر ميشود (در يک انسان ) .

 وقتي مگس روي يک ميله فولادي مينشيند ميله فولادي به اندازه دو ميليونيم ميليمتر خم ميشود .

 امريکا تا 50 ميليون سال ديگر دو نيم خواهد شد .

 عدد2520 را ميتوان به اعداد 1 تا 10 تقسيم نمود بدون آنکه خارج قسمت کسري داشته باشد .

 رودخانه گنگ براي هندوها مقدس است و هر سال مردم زيادي براي پاک شدن وتطهير خود را در آن ميشويند در حاليکه فاضلاب صد شهر و روستا و ميليونها تن مواد سمي و زايد کارخانه ها وارد اين رودخانه ميشود .

 انسان در روز به طور متوسط 15 هزار بار پلک ميزند.

 آقايون در روز 40 تار مو و خانمها 70 تار مو از دست ميدهند البته بيشتر آنها دوباره جايگزين ميشود .

 30 برابر جمعيتي که امروز بر سطح کره زمين زندگي ميکنند در زير خاک مدفون شده اند .

 تنها قسمت بدن که در آن خون جريان ندارد قرنيه چشم است .

 با يک مداد ميتوان خطي به طول 58 کيلومتر کشيد .

 شبيه بودن دو اثر انگشت به يکديگر يک به 64 ميليارد است .

 عقربها تنها موجوداتي هستند که اشعه راديواکتيويته تاثيري به آنها ندارد و جالبتر اينکه عقربها دو دشمن دارند يکي نوعي سار و ديگري مگس .

 شيشه به ظاهر جامد به نظر ميرسد ولي در واقع مايعي است که بسيار کند حرکت ميکند .

 مار اناکوندا تنها نمونه افعي است که بچه ميزايد .

 با از دست دادن فقط يک در صد از آب بدن احساس تشنگي ميکنيد .

 ناخنهاي دست چهار برابر سريعتر از ناخنهاي پا رشد ميکند .

 دهان انسان روزانه يک ليتر بزاق توليد ميکند .

 ما به طور متوسط روزانه 5 هزار کلمه صحبت ميکنيم که هشتاد در صدش با خودمان است .

 در زبان عربي براي کلمه شمشير 850 واژه مختلف وجود دارد .

 ملکه موريانه 50 بار بزرگتر از جفت مذکور است .

 افراد قبيله مبوتسي از کشور زئير کوتاه قدترين انسانهاي روي زمين هستند . قد آنها 135 تا 137 سانتيمتر است .

 چين اولين کشور جهان است که از پول کاغذي استفاده کرد .

 انگشت سبابه از ساير انگشتان دست حساس تر است .

 شن خيس از شن خشک سبکتر است .

 مغولستان بزرگترين کشور جهان است که به دريا و اقيانوس راه ندارد .

اعصابي که در بدن شما قرار دارد به اندازه زمين تا ماه است .

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کانال Corinth در یونان، یک مسیر منحصر بفرد عبور کشتی است که بین دو دریاچه Aegean و Ionian قرار گرفته است.
ایده ساخت کانال به دوران قدیم برمی گردد . اسکندر ، جولیوس سزار و کالیگولا (امپراطور روم) هر کدام بدنبال کندن این کانال بودند.حتی نرو این کار را در سال 67 میلادی آغاز کرد.
اماعملیات اصلی حفر کانال، در اواخر قرن 19 توسط مهندسان فرانسوی تحت قرارداد دولت وقت یونان انجام شد.
این کانال به طول 6.3 کیلومتر و عرض 21 تا 25 متر، از جاذبه های توریستی یونان است.
عمق آب در داخل کانال، حدود 8 متر  و ارتفاع سطح آب تا بالاترین نقطه دیواره های کناری، 90 متر است.

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 این موجود خوش ‌نقش‌و‌نگار را نخرید

دوزیست خوش‌نقش‌و‌نگاری که این روزها در تنگ‌ها و تشت‌های آب کنار خیابان‌ها همراه ماهی‌های سرخ و سیاه عید به فروش می‌رسد،‌ گونه کمیابی است که بومی ایران است و به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد.

سمندر آبی خال‌دار قیصر،‌ یا سمندر لرستان،‌ یا سمندر خال‌دار امپراطور، نام دوزیست خوش نقش‌و‌نگاری است که بومی کوه‌های جنوبی زاگرس در ایران است. این جانور را معمولا در ارتفاعات این کوه‌ها می‌توان پیدا کرد، ‌اما گاهی در حوضچه‌های آب هم دیده می‌شوند.


سمندر خال‌دار قیصر،‌ یک دوزیست است. بنابراین برای زندگی خود به محیطی ترکیبی،‌ دارای محیط آبی و محیط خشکی نیاز دارد. اما در منطقه‌ای که سمندرهای آبی قیصر زندگی می‌کنند،‌ در مدت زیادی از سال،‌ اثری از آب نیست. برای همین آن‌ها اصطلاحا به خواب تابستانی می‌روند. یعنی در زمانی که هوا گرم و خشک می‌شود، فعالیتشان کم می‌شود، آرام‌تر نفس می‌کشند و متابولیسم بدنشان کند می‌شود.

از آن‌جا که مساحت منطقه‌ای که سمندر آبی خال‌دار قیصر بومی آن‌جا است،‌ خیلی کم است،‌ در حدود تنها 10 کیلومتر مربع، این جانور در گروه به شدت در خطر انقراض قرار می‌گیرد. به علاوه،‌ با گسترش شهرها،‌ همین منطقه هم در حال کوچک‌تر شدن است و با از بین رفتن زیستگاه، این موجودات جایی برای زندگی نخواهند داشت. شکار غیرقانونی آن‌ها هم مزید بر علت شده و این موجودات زیبا و منحصر به ایران را به شدت در معرض نابودی قرار داده است. امسال که این سمندرها حتی به کناره‌های پیاده‌روها هم رسیده‌اند و در کنار لاک‌پشت‌ها و ماهی‌های طلایی و سرخ و سیاه، با قیمت بسیار پایین به فروش می‌رسند. فروشندگان هم با اطلاعات بسیار کمی که دارند،‌ به مردم توصیه می‌کنند سمندر خال‌دار را در تنگ آب نگه دارند.

تخمین زده شده که تنها 1000 سمندر آبی خال‌دار قیصر بزرگسال در حیات وحش باقی مانده باشند. به گزارش نشنال‌جئوگرافیک،‌ تخمین زده می‌شود که نرخ کاهش جمعیت سمندر آبی خال‌دار 80 درصد است. سازمان جهانی حفاظت از محیط زیست، سمندر آبی خال‌دار قیصر را در لیست جانوارنی که به طور بحرانی در خطر انقراض دارند قرار داده است،‌ این بدان معنا است که اگر توسط ایران اقدامات جدی برای حفاظت از آن،‌ هر چه سریع‌تر، به عمل نیاید،‌ به زودی دیگر سمندر آبی خال‌دار قیصری روی زمین نخواهد ماند.
شنای دسته‌جمعی عروس‌های دریایی

در غرب اقیانوس آرام، کشوری جزیره‌ای به نام جمهوری پالائو قرار دارد که دریاچه عروس‌های دریایی در جزیره الی‌مارک آن یکی از مشهورترین جذابیت‌های توریستی جهان به شمار می‌رود.
رفع تشنگی همراه با ترس

در اوج فصل گرما و خشکسالی، چهارپایان آفریقا در کوچ‌های دسته‌جمعی به سراغ معدود رودها یا برکه‌های دارای آب می‌روند تا از تشنگی خلاص شوند، همان‌جایی کروکودیل‌های گرسنه منتظرند تا شکم خود را سیر کنند.

این تصویر از ماریوس کوئتزی که یکی از برترین تصاویر سال 2011 به انتخاب نشنال‌جئوگرافیک است، بخشی از این ماجرای پرحادثه را در پارک ملی سرنگتی تانزانیا نشان می‌دهد. به گفته عکاس، گله گورخرها هر چند دقیقه یک‌بار دور این برکه کوچک جمع می‌شدند تا رفع تشنگی کنند، اما خیلی زود به خاطر حمله کروکودیل‌ها یا دیگر شکارچیان اطراف مجبور به فرار می‌شدند.

گله شیرها و یک بعدازظهر خانوادگی

مایکل نیکولز، عکاس مشهور طبیعت با استفاده از روبات‌های هدایت‌شونده از دور، نمایی بی‌نظیر و طبیعی را از یک گله شیر ثبت کرده که بعدازظهری را در پارک ملی سرنگتی سپری می‌کنند. نیکولز در پروژه‌ای به سفارش نشنال‌جئوگرافیک قصد دارد با استفاده از مجموعه‌ای عظیم از دوربین‌های ثابت و مستقر بر روبات‌های هدایت‌پذیر از دور، زندگی شیرهای آفریقایی را به تصویر بکشد.
دردسرهای عکاسی از ببر سفید

یکی از چهار توله ببر سفید در پارک حیات‌وحش استاکنبروک واقع در شلاس‌هولت-استاکنبروک آلمان با جناب عکاس بازی می‌کند. این توله ببرهای نادر در اواسط بهمن گذشته متولد شده‌اند.
نادرترین شیرهای جهان

مسوولان پارک سرنگتی در هادنهاگن آلمان که به تازگی صاحب سه توله شیر سفید شده‌اند، آنها را در برابر دوربین عکاسان به نمایش درآورده‌اند. شیرهای سفید از نادرترین گونه شیرهای آفریقایی هستند.
بزرگ‌ترین جونده روی زمین

توله هشت‌روزه کپی‌بارا به‌همراه مادرش ساکن باغ‌وحش سن‌دیگو در کالیفرنیا هستند. کپی‌بارا، بزرگ‌ترین جونده روی زمین و بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است.
ببرهای آدم‌خوار در هند

ببرها باشکوه‌ترین و کم‌تعدادترین گربه‌سانان بزرگ حاضر در طبیعت به شمار می‌روند. هرچند تعداد اندکی از آنها در مناطق حفاظت‌شده زندگی می‌کنند، اما گاه پیش می‌آید که ببرها از حصارها فرار می‌کنند و ... در هندوستان، هر از گاهی پیش می‎آید که ببرها از حصارها و حفاظ‌های منطقه سکونت خود فرار می‌کنند و با حمله به روستاها، افسانه ببرهای آدم‌خوار را زنده می‌کنند.
ضیافت شاهانه سلطان بیشه‌زار

دوربین‌های روباتی این امکان را فراهم کرده‌اند تا زندگی طبیعی حیوانات را از نمایی نزدیک تماشا کنیم و تصاویری دلهره‌آور و متفاوت با آن‌چه لنزهای تله از دور نشان می‌دادند، ببینیم. به گزارش نیوساینتیست، تصویر زیر که با هدایت ویلیام بارارد لوکاس، عکاس انگلیسی مشهور حیات‌وحش گرفته شده، به کمک روباتی عکاس به نام بیتل‌کم2 تهیه شده؛ روباتی 5هزار پوندی مجهز به بدنه مقاومی از آلومینیوم و فایبرگلس که از راه دور هدایت می‌شود.

این روبات می‌تواند به راحتی به نزدیکی از حیوانات وحشی برسد و با توجه به نقطه دید نزدیک به سطح زمین و زاویه دید عالی و از همه مهم‌تر، عمق میدانی که در چنین تصاویری می‌توان ایجاد کرد، چشم‌اندازی متفاوت با هرآن‌چه لنزهای تله تا امروز شکار می‌کردند، فراهم کند. بارارد لوکاس در پروژه اول خود به سراغ شیرهای درنده آفریقایی رفت و پس از آن قصد دارد از پلنگ‌ها و گرگ‌های اتیوپی عکاسی کند.

نگاه مرگبار افعی شاخ‌دار

این تصویر عجیب‌وغریب، گونه جدیدی از افعی شاخ‌دار را در جنگل‌های بارانی تانزانیا نشان می‌دهد که فقط 60 سانتی‌متر درازا دارد. بدن این مار با طرح زیگ‌زاگ سیاه و زردرنگ پوشیده شده و چشمانش سبز زیتونی است.
طلوعِ آفتابِ عروسِ دریایی

این عکس از آنجل فیتور که جزو تصاویر قابل‌تقدیر نشنال‌جئوگرافیک در سال 2011 برگزیده شده، عروسی دریایی با نام علمی Cotylorhiza tuberculata در مرداب ساحلی مارمنور اسپانیا نشان می‌دهد. این عروس دریایی با نوعی جلبک هم‌زیستی دارد و همزمان با طلوع خورشید به سطح آب نزدیک می‌شود تا جلبک‌ها با استفاده از نور خورشید، انرژی مورد نیاز را تامین کنند.
گرداب ۱۵۰ کیلومتری پلانکتون‌ها در اعماق اقیانوس

در اعماق سطح آب، اقیانوس شرایط خاص خود را دارد. گردبادهای زیرآبی بر خلاف توفان‌های ویرانگر زمینی، از ویژگی حیات بخشی برخوردارند و تصاویر ماهواره‌ای، تنها ابزار فعلی برای آشکار کردن این ویژگی‌هاست. در اعماق سطح آب، اقیانوس آب و هوای خاص خود را دارد. گرداب‌های عظیمی مانند آن‌چه در عکس زیر مشاهده می‌کنید، نشان‌دهنده غوغایی است که زیر آب را به تکاپو واداشته است. این عکس که توسط ماهواره Terra ناسا در ماه دسامبر / آذرماه گرفته شده و به تازگی منتشر شده است.

به گزارش نیوساینتیست، بر خلاف توفان‌های ویرانگر زمینی، این گردبادهای اقیانوسی مواد مغذی را از اعماق آب بیرون می‌کشد و در نواحی لم‌یزرع و بی حاصل اقیانوسی، غذای توده‌های حیات میکروسکوپی دریایی را فراهم می‌کند. گرداب‌‌ها معمولا از سیستم جریان‌‌های اصلی اقیانوسی منشعب می‌شوند و می‌توانند ماه‌ها دوام بیاورند. این گرداب احتمالا از جریان Agulhas سرچشمه گرفته است، جریانی که در امتداد سواحل جنوب‌شرقی آفریقا و اطراف شاخ آفریقا حضور دارد. در واقع، این گرداب به دلیل ویژگی‌های حیات‌بخش خود از فضا قابل مشاهده است. رنگ آبی روشن‌تر آن در مقایسه با آب‌های اطراف به دلیل شکوفایی پلانکتون‌ها در این چرخابه 150 کیلومتری است.

حباب هوا در اقیانوس چطور صعود می‌کند؟

مارک تیپل، عکاس نشنال‌جئوگرافیک مشغول غواصی در اقیانوس بود که توجهش به حباب‌های هوایی که در آب صعود می‌کردند، جلب شد. این حباب‌ها همراه با صعود، متورم می‌شدند تا آن‌که به نیم‌دایره تبدیل می‌شدند.

برای آن‌که حباب پایدار باقی بماند، فشار درون و بیرون آن می‌بایست برابر باشد. فشار آب متناسب با عمق آب است و تقریبا به‌ازای هر 10 متر افزایش عمق، یک اتمسفر (معادل فشار هوا در سطح آب‌های آزاد) اضافه می‌شود. مقدار هوای محبوس در حباب ثابت است و به همین دلیل برای پایدار ماندن، می‌بایست فشار درون حباب افزایش یابد که این کار با کاهش حجم اتفای می‌افتد. برای مشاهده این اثر نیاز به اقیانوس نیست، در عمق 4 متری استخرهای معمولی هم می‌توان این پدیده را مشاهده کرد!

فراکتال‌های صحرایی

اگر این تصویر شما را به یاد زمینی پوشیده از برف و جریان گل‌ولای می‌اندازد، سخت در اشتباهید. این نمای هوایی، الگوهای درخت‌مانند رودهایی را در صحرای باجای کالیفرنیا در مکزیک نشان می‌دهد. در این تصویر که آدریانا فرانکو برای نشنال‌جئوگرافیک ارسال کرده، الگوهای شاخه‌شاخه‌ای را می‌بینید که یادآور مفهوم فراکتال است، شکل‌های خودمتشابهی که بخش‌های ریز و درشت آن شبیه به یکدیگرند.
عجیب‌ترین تصویر سال !

عجیب‌ترین تصویر سال؟ نه، این تنها تصویر موجود از یک تور زیردریایی است. این کوسه‌ماهی ببری ماده اندازه بدنش را به ردیفی از غواصان اسکوبا در ساحل تایگر در باهاما، یک نقطه محبوب اکوتوریسم (توریسم طبیعی)، نشان می‌دهد. نگرانی‌های ابراز شده است که این محل‌های اکوتوریسم ممکن است شیوه زندگی طبیعی کوسه‌ها را که برای یافتن غذا پرسه‌زنی می‌‌کنند، مختل کنند، زیرا ماهیان شکارچی غول‌آسا بیش از حد به غذاهایی که راهنماهای تورها برای کشاندن آنها به سمت خودشان می‌دهند، وابسته می‌شوند. اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که این نگرانی بی‌مورد است. در واقع اکوتوریسم مسئولانه با تشویق کردن دولت‌های محلی به حفاظت از کوسه‌ها ممکن است به این جانوران سود برساند.
بزرگترین آکواریوم استوانه ای جهان



درون این آکواریوم تمام شیشه ای اکریلیک چیزی در حدود نهصد هزار لیتر آب وجود دارد
که در آن بیش از ۲۶۰۰ ماهی در ۵۶ نوع موجود می باشد.







این آکواریوم ساخت یک شرکت آمریکایی به نام رینولدز پلیمر می باشد
که با هزینه 12.8 میلیون یورو در شهر برلین آلمان ساخته شده است.







این آکواریوم دارای 25 متر ارتفاع و 11 متر قطر است. جالب اینکه از وسط این اکواریوم یک آسانسور عبور می کند
که زیبایی درون آکواریوم را گردشگران و مهمانان هتل رادیسون می توانند مشاهده کنند.

بزرگترین پروانه بید در جهان

محققی در منطقه هیمالیا موفق به عکاسی از گونه ای از پروانه بیدی با نام "آتاکوس" یا "اطلس" شد که به عنوان بزرگترین پروانه بید در جهان معرفی شده است. این پروانه شگفت انگیز که توسط محققی به نام "ساندش کادور" در شرق منطقه هیمالیا مشاهده شده است، طول بالهایی برابر با 25 سانتیمتر دارد.

کادور که این پروانه را حشره ای غول پیکر می نامد تایید می کند که زمانی که پروانه بالهایش را از هم باز کرد درست مانند این بود که حشره قصد حمله دارد و حالتی دفاعی به خود گرفته است. کادور پس از غلبه بر ترس خود به حشره نزدیک شده و عکسبرداری از آن را آغاز کرد. با این همه حقیقت این است که این پروانه غول پیکر با وجود ابعاد بزرگی که دارد کاملا بی خطر است.

دل و جرأت یعنی این!


این تصویر هیجان‌انگیز را از دن پاتر، صخره‌نورد و یکی از قهرمانان پرش با لباس پرنده گرفته است. پاتر به نمایش‌های نفس‌گیر در ارتفاعات مشهور است که گوشه‌ای از آن را در این تصویر می‌بینید. در این‌ تصویر، پاتر در قله کاتدرال پارک ملی یوسمیت به ارتفاع 3300 متر مشغول انجام حرکت‌های نمایشی است.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دیدنی های امروز

تظاهرات معترضان مصری در مقابل سفارت آمریکا در قاهره در اعتراض به دخالت واشنگتن در امور داخلی مصر

معترضان مصری
حمله هوایی اسراییل به خودروی یکی از رهبران فلسطینی در غزه

غزه
دعا برای جان باختگان فاجعه فوکوشیما در معبدی در توکیو

توکیو
اجرای آتش بازی در مهد کودکی در سیچوان چین

آتش بازی
نمایش مجسمه مومی آن فرانک یکی از مشهورترین قربانیان اردوگاه آشویتس در برلین

مجسمه مومی
پلیس شیلی در حال مقابله با تظاهرات فعالان زن در روز جهانی زن در سانتیاگو شیلی

پلیس شیلی
تظاهرات معترضان فسطینی در روستای نبی صالح در کرانه غربی علیه اسراییل

معترضان فسطینی
ماهیگری از دریاچه ای یخ زده در مسکو

ماهیگری
لباس های سنتی برخی از اعضای کنگره خلق چین

کنگره خلق چین
یک تاجر هندی مشغول بررسی کانتینرهای صادراتی پنبه

تاجر هندی
برگزاری نمایشگاه از 250 هزار عکس از فاجعه سونامی فوکوشیما در نخستین سالگرد این فاجعه

سالگرد سونامی فوکوشیما
دراز کشیدن یک نوجوان کنیایی مریض روی نیمکت بیمارستانی در نایروبی

نوجوان کنیایی
فستیوال سواری گرفتن از اسب وحشی در اروگوئه

اسب وحشی
مسابقات بین المللی تیراندازی در آلمان

مسابقات تیراندازی
بادبادک بازی کودک سریلانکایی

بادبادک بازی
بدون شرح!

بدون شرح

بدون شرح
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سفری به دنيای يخی زير آب

يك عكاس آماتور روس موفق به ثبت تصاويري بسيار ديدني از دنيايي يخي در زير يك رودخانه يخ‌زده در منطقه «لنينگرادسكايا»ي روسيه شد.

به گزارش سه نسل به نقل از ايسنا، رودخانه «تيانوكسا» در شرق روسيه قرار دارد و هر ساله در فصل زمستان به دليل برودت شديد هوا يخ مي‌زند.

رودخانه منجمد تيانوكسا در شرق روسيه

يك عكاس آماتور بطور اتفاقي دنياي يخي در زير رودخانه منجمد را كشف كرد. وي با ايجاد حفره‌هاي مختلف در سطح لايه هاي يخ و قرار دادن دوربين موفق شد اين تصاوير ديدني را شكار كند.


در نگاه اول، اين تصاوير بيشتر به سيارات بيگانه يا اعماق اقيانوس شباهت دارند؛ اما در حقيقت دنيايي يخي در زير يك رودخانه منجمد هستند.


ستون‌هاي ظريف و شفاف يخي در كنار اشكال ديدني كريستالي

دنيايي رنگارنگ از ستون‌هاي يخ و اشكال ديدني كريستالي در عمق 60 سانتي لايه‌هاي يخي قرار دارد و يك لايه آب نيز بر روي سطح يخي رودخانه در جريان است.

می توانید سن این خانم را حدس بزنید؟

.
.
.
.
.
.
.
این خانم به ظاهر جوان سیسیلینا و یکی از پر طرفدار ترین بازیگران تلویزیون ایتالیا است. باور این موضوع شاید کمی سخت باشد اما سن این زن یعنی آنا ایلونا شتالر 64 سال می باشد.
او که با نام سی سیبلینا شناخته میشود متولد مجارستان است و به عنوان یک بازیگر و خواننده مطرح در تلویزیون ایتالیا فعالیت می کند. وی که خود را با نمایش اندامش در کلیپ های خود معروف کرد همواره مورد انتقاد دیگر خواننده ها است.

مقایسه دختر و پسر ها در استفاده از عابر بانک!


 

آقا پسر ها :
1-با ماشین میرن به بانک، پارک میکنن، میرن دم دستگاه عابر بانک.

2-کارت رو داخل دستگاه میذارن.

3-کد رمز رو میزنن، مبلغ درخواستی رو وارد میکنن.

4-پول و کارت رو میگیرن و میرن.

دختر خانم ها :

1-با ماشین میرن دم بانک.

2-به خودشون عطر میزنن.

3-احتمالاً موهاشون رو هم چک میکنن.

4-در پارک کردن ماشین مشکل پیدا میکنن.

5-در پارک کردن ماشین خیلی مشکل پیدا میکنن.

6-بلاخره ماشین رو پارک میکنن.

7-توی کیفشون دنبال کارتشون میگردن.

8-کارت رو داخل دستگاه میذارن، کارت توسط ماشین پذیرفته نمیشه.

9-کارت تلفن رو میندازن توی کیفشون.

10-دنبال کارت عابربانکشون میگردن.

11-کارت رو وارد دستگاه میکنن.

12-توی کیفشون دنبال تیکه کاغذی که کد رمز رو روش یاداشت کردن میگردن.

13-کد رمز رو وارد میکنن.

14-۲دقیقه قسمت راهنمای دستگاه رو میخونن.

15-کنسل میکنن.

16-دوباره کد رمز رو میزنن.

17-کنسل میکنن.

18-مبلغ درخواستی رو میزنن.

19-دستگاه ارور (خطا) میده.

20-مبلغ بیشتری رو درخواست میکنن.

21-دستگاه ارور (خطا) میده.

22-بیشترین مبلغ ممکن در خواست میکنن.

23-پول رو میگیرن.

24-برمیگردن به ماشین.

25-آرایششون رو توی آینه عقب چک میکنن.

26-توی کیفشون دنبال سویچ ماشین میگردن.

27-استارت میزنن.

28-پنجاه متر میرن جلو.

29-ماشین رو نگه میدارن.

30-دوباره برمیگردن جلوی بانک.

31-از ماشین پیاده میشن.

32-کارتشون رو از دستگاه عابر بانک بر میدارن. (حواس نمی‌ذاره برای آدم)

33-سوار ماشین میشن.

34-کارت رو پرت میکنن روی صندلی کنار راننده.

35-احتمالاً یه نگاهی هم به موهاشون میندازن.

36-میندازن توی خیابون اشتباه.

37-برمیگردن.

38-میندازن توی خیابون درست.

39-پنج کیلومتر میرن جلو.

40-ترمز دستی رو آزاد میکنن. (میگم چرا اینقدر یواش میره)
 

کوتاهترین مرد جهان چگونه زندگی می کند!

540کیلومتر دورتر از کاتماندو، پایتخت نپال روستایی دور افتاده وجود دارد که کسی نمی‌تواند تصور کند محل زندگی مردی است که در روزهای گذشته دیگر تقریباً همه مردم جهان او را به خاطر رکوردشکنی‌اش شناخته‌اند.


۵۴۰ کیلومتر دورتر از کاتماندو، پایتخت نپال روستایی دور افتاده وجود دارد
که کسی نمی‌تواند تصور کند محل زندگی مردی است که در روزهای گذشته دیگر
تقریباً همه مردم جهان او را به خاطر رکوردشکنی‌اش شناخته‌اند.


چاندارا باهادور دانگی،۷۲ ساله به تازگی به عنوان کوتاه قدترین
مرد جهان معرفی شد و صدها خبرگزاری و روزنامه عکس‌هایش را منتشر کردند. این
کشاورز نپالی با قد 54.6 سانتی‌متر، کوتاه قدترین مردی است که نامش تاکنون
در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده و همه رقبایش را پشت سر گذاشته است.


قد
او از جونری بالاوینگ که پیش از او این رکورد را اختیار داشته، ۵سانتی‌متر
کوتاه‌تر است. چاندارا باهادور دانگی که با زندگی در روستایی دورافتاده،
زندگی سختی داشته حالا قصد دارد با جایزه‌ای که دریافت کرده، به شهرهای
دیگر سفر کند و تبدیل به‌ یک جهانگرد شود. این کشاورز نپالی هفته گذشته
توانست اولین سفرش به پایتخت نپال را با هزینه گینس انجام دهد و از از
هواپیما سواری لذت ببرد! او می‌گوید: فکر می‌کنم زندگی‌ام حالا بهتر شود و
همه جهان من را شناخته‌اند. چند وقت قبل وقتی یک تاجر به روستای محل
ندگیچاندارا باهادور سفر می‌کند وخبر دیدن این مرد را به مقام‌های دولتی در
پایتخت می‌رساند.

روستایی
که او همراه با ۶برادر و ۲خواهرش زندگی می‌کنند در مجموع ۲۰۰خانه دارد که
در هیچکدام از آنها خبری از تلویزیون نیست. با وجود ۷۲سال زندگی، چاندارا
باهادور می‌گوید که تاکنون با بیماری خاصی مواجه نبوده و زندگی سالمی داشته
است. در تمامی سال‌های گذشته این مرد در کنار کشاورزی برای امرار معاش،
وسایل مردم روستا را با بستن روی شانه‌هایش حمل می‌کرده است. نپالی‌ها که
تاکنون رکورد داشتن مرتفع‌ترین قله جهان را در اختیار داشته‌اند حالا
نام‌شان با داشتن کوتاه‌قدترین انسان جهان هم در کتاب رکوردها ثبت شده است.

 هر کی جرات داره سوار شه!!!!!

.

.

 

 

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 
 
نحوه محاسبه قيمت سکه با توجه به قيمت‌هاي جهاني طلا بدين شکل است
 
 
 
مرکز خبری ارز و طلا:   نحوه محاسبه قيمت سکه با توجه به قيمت‌هاي جهاني طلا بدين شکل است:

* عيار سکه مطابق با استاندارد بانک مرکزي 9/0 با وزن 8.133 گرم است.

* قيمت‌هاي جهاني طلا براي هر اونس طلا با عيار 999/0 (که همان عيار 24 است) اعلام مي‌شود.

* هر اونس برابر با 31.103431 گرم است.

* هزينه ضرب سکه معمولا 5هزار تا 7هزار تومان در نظر گرفته مي‌شود.

مطابق با مفروضات فوق قيمت هر سکه را مي‌توان از رابطه زير به دست آورد:

قيمت سکه = (235334/0× قيمت هر اونس طلا× نرخ برابري دلار)+5000

طبق فرمول قيمت سکه طلاي بهار آزادي در بازار کشورمان درصورتي که قيمت هر اونس طلا در بازارهاي جهاني 1100دلار باشد با نرخ دلار 990توماني، حدود 261 تا 263هزار تومان مي‌شود.

بنابراين زماني که 2هفته پيش قيمت هر اونس طلا در بازارهاي جهاني به 1100دلار رسيده بود و قيمت سکه طلا در بازار کشورمان از 270هزار تومان هم بالاتر رفت، مي‌توان گفت که 7هزار تومان از قيمت سکه ناشي از جو رواني بازار يا فرصت‌طلبي فروشندگان بوده است.

اين واقعيت، بيانگر ميزان اثرگذاري بورس‌بازي بر قيمت سکه و طلا در بازار کشورمان است.
 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

«آندره پاکان»، عکاسی از اهالی اسلوواکی است که با استفاده از لنزهایی ویژه از حشراتی که در زیر قطرات باران خیس شده‌اند عکاسی کرده است.

ذرات کوچک آب بر روی بدن این حشرات چهره‌ای کاملا جدید و متفاوت را از آنها به وجود آورده است زیرا تحدب قطرات آب بدن این حشرات را ورم کرده نشان داده و ابعاد بزرگتری به آنها بخشیده است.

در یکی از این تصاویر اینطور به نظر می‌آید که مورچه‌ای به سختی در حال حمل کردن قطرات سنگین آب است. این عکاس اسلوواکی که در زمینه عکاسی از حشرات پس از بارش باران تخصصی ویژه دارد، خود را نیز به واسطه قرار گرفتن در زیر بارش باران غرق در آب می‌کند، اما به اعتقاد وی این خیس شدن در زیر باران ارزش دیدن تصاویری که در نهایت از تلاش وی به جا می‌مانند را خواهد داشت.
بر اساس گزارش میل آنلاین، تصاویر به ثبت رسیده جزئیات کوچکی را از بدن حشرات نمایش می‌دهند که دیدن آنها با چشم غیر مسلح امکان پذیر نخواهد بود. دوربین مورد استفاده این عکاس کانن ۴۰D است و وی برای نمایش دادن جزئی ترین بخشهای بدن این حشرات کوچک از لنزهایی ویژه استفاده می‌کند
 

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تصاویر بدون شرح جالب و دیدنی

 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب كنید
























































































































 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

داستان های کوتاه و خواندنی


از یک دختربچه بدجوری کتک خوردم !
امروز سر چهار راه کـتـک بـدی از یـک دختـر بچـه ی هفـت سـالـه خـوردم ! اگه دل به درددلم بدین قضیه دستگیرتون میشه ...
پشت چراغ قرمز تو ماشین داشتم با تلفن حرف میزدم و برای طرفم شاخ و شونه میکشیدم که نابودت میکنم ! به زمینو زمان میکوبمت تا بفهمی با کی در افتادی! زور ندیدی که اینجوری پول مردم رو بالا میکشی و... خلاصه فریاد میزدم که دیدم یه دختر بچه یه دسته گل دستش بود و چون قدش به پنجره ی ماشین نمی رسید هی می پرید بالا و میگفت آقا گل ! آقا این گل رو بگیرید...

منم در کمال قدرت و صلابت و در عین حال عصبانیت داشتم داد میزدم و هی هیچی نمیگفتم به این بچه ی مزاحم! اما دخترک سمج اینقد بالا پایین پرید که دیگه کاسه ی صبرم لبریز شد و سرمو آوردم از پنجره بیرون و با فریاد گفتم: بچه برو پی کارت ! من گـــل نمیخـــرم ! چرا اینقد پر رویی! شماها کی میخواین یاد بگیرین مزاحم دیگران نشین و ... دخترک ترسید و کمی عقب رفت! رنگش پریده بود ! وقتی چشماشو دیدم ناخودآگاه ساکت شدم! نفهمیدم چرا یک دفعه زبونم بند اومد! البته جواب این سوالو چند ثانیه بعد فهمیدم!

ساکت که شدم و دست از قدرت نمایی که برداشتم، اومد جلو و با ترس گفت: آقا! من گل نمیفروشم! آدامس میفروشم! دوستم که اونورخیابونه گل میفروشه! این گل رو برای شما ازش گرفتم که اینقد ناراحت نباشین! اگه عصبانی بشین قلبتون درد میگیره و مثل بابای من میبرنتون بیمارستان، دخترتون گناه داره ...

دیگه نمیشنیدم! خدایا! چه کردی با من! این فرشته ی کوچولو چی میگه؟!

حالا علت سکوت ناگهانیمو فهمیده بودم! کشیده ای که دخترک با نگاه مهربونش بهم زده بود، توان بیان رو ازم گرفته بود! و حالا با حرفاش داشت خورده های غرور بی ارزشمو زیر پاهاش له میکرد!

یه صدایی در درونم ملتمسانه میگفت: رحم کن کوچولو! آدم از همه ی قدرتش که برای زدن یک نفر استفاده نمیکنه! ... اما دریغ از توان و نای سخن گفتن!

تا اومدم چیزی بگم، فرشته ی کوچولو، بی ادعا و سبکبال ازم دور شد! اون حتی بهم آدامس هم نفروخت! هنوز رد سیلی پر قدرتی که بهم زد روی قلبمه! چه قدرتمند بود!

همیشه مواظب باشید با کی درگیر میشید! ممکنه خیلی قوی باشه و بد جور کتک بخورید که حتی نتونید دیگه به این سادگیا روبراه بشین ...
داستانی متفاوت از چوپان دروغگویی دیگر
یکی بود یکی نبود. غیر از خدا هیچ کس نبود. چوپانی مهربان بود که در نزدیکی دهی، گوسفندان را به چرا می برد. مردم ده که از مهربانی و خوش اخلاقی او خرسند بودند، تصمیم گرفتند که گوسفندانشان را به او بسپارند تا هر روز آنها را به چرا ببرد. او هر روز مشغول مراقبت از گوسفندان بود و مردم نیز از این کار راضی بودند. برای مدتها این وضعیت ادامه داشت و کسی شکوه ای نداشت تا اینکه ...

یک روز چوپان شروع کرد به فریاد: آی گرگ آی گرگ. وقتی مردم خود را به چوپان رساندند دریافتند که گرگی آمده است و یک گوسفند را خورده است.

آنان چوپان را دلداری دادند و گفتند نگران نباشد و خدا را شکر که بقیه گله سالم است. اما از آن پس، هر چند روز یک بار چوپان فریاد میزد: "گرگ. گرگ. آی مردم، گرگ". وقتی مردم ده، سرآسیمه خود را به چوپان می رساندند می دیدند کمی دیر شده و دوباره گرگ، گوسفندی را خورده است. این وضعیت مدتها ادامه داشت و همیشه مردم دیر می رسیدند و گرگ، گوسفندی را خورده بود!

پس مردم ده تصمیم گرفتند پولهای خود را روی هم بگذارند و چند سگ گله بخرند. از وحشی ترین ها و قوی ترین سگ ها را ...

چوپان نیز به آنها اطمینان داد که با خرید این سگها، دیگر هیچگاه، گوسفندی خورده نخواهد شد. اما پس از خرید سگ ها، هنوز مدت زیادی نگذشته بود که دوباره، صدای فریاد "آی گرگ، آی گرگ" چوپان به گوش رسید. مردم دویدند و خود را به گله رساندند و دیدند دوباره گوسفندی خورده شده است. ناگهان یکی از مردم، که از دیگران باهوش تر بود، به بقیه گفت: ببینید، ببینید. هنوز اجاق چوپان داغ است و استخوانهای گوشت سرخ شده و خورده شده گوسفندانمان در اطراف پراکنده است !!!

مردم که تازه متوجه شده بودند که در تمام این مدت، چوپان، دروغ می گفته است، فریاد برآوردند: آی دزد. آی دزد. چوپان دروغگو را بگیرید تا ادبش کنیم. اما ناگهان چهره مهربان و مظلوم چوپان تغییر کرد. چهره ای خشن به خود گرفت. چماق چوپانی را برداشت و به سمت مردم حمله ور شد. سگها هم که فقط از دست چوپان غذا خورده بودند و کسی را جز او صاحب خود نمی دانستند او را همراهی کردند.

بسیاری از مردم از چماق چوپان و بسیاری از آنها از "گاز" سگ ها زخمی شدند. دیگران نیز وقتی این وضعیت را دیدند، گریختند. در روزهای بعد که مردم برای عیادت از زخمی شدگان می رفتند به یکدیگر می گفتند: "خود کرده را تدبیر نیست". یکی از آنها پیشنهاد داد که از این پس وقتی داستان "چوپان دروغگو" را برای کودکانمان نقل می کنیم باید برای آنها توضیح دهیم که هر گاه خواستید گوسفندان، چماق، و سگ های خود را به کسی بسپارید، پیش از هر کاری در مورد درستکاری او بررسی کنید و مطمئن شوید که او دروغگو نیست.

اما معلم مدرسه که آنجا بود و حرفهای مردم را می شنید گفت: دوستان توجه کنید که ممکن است کسی نخست ""راستگو"" باشد ولی وقتی گوسفندان، چماق و سگ های ما را گرفت وسوسه شود و دروغگو شود. بنابراین بهتر است هیچگاه ""گوسفندان""، ""چماق"" و ""سگ های نگهبان"" خود را به یک نفر نسپاریم**.


حکایت چهار دانشجو‎
چهار دانشجو شب امتحان به جای درس خواندن به مهمونی و خوش گذرونی رفته بودند و هیچ آمادگی برای امتحانشون رو نداشتند.
روز امتحان به فکر چاره افتادند و حقه ای سوار کردند به اینصورت که سر و رو شون رو کثیف کردند و مقداری هم با پاره کردن لباس هاشون در ظاهرشون تغییراتی بوجود آوردند. سپس عزم رفتن به دانشگاه نمودند و یک راست به پیش استاد رفتند.

مسئله رو با استاد اینطور مطرح کردند:


که دیشب به یک مراسم عروسی خارج از شهر رفته بودند و در راه برگشت از شانس بد یکی از لاستیک های ماشین پنچر میشه و اونا با هزار زحمت و هل دادن ماشین به یه جایی رسوندنش و این بوده که به آمادگی لازم برای امتحان نرسیدند کلی از اینها اصرار و از استاد انکار، آخر سر قرار میشه سه روز دیگه یک امتحان اختصاصی برای این 4 نفر از طرف استاد برگزار بشه ...

آنها هم بشکن زنان از این موفقیت بزرگ، سه روز تمام به درس خوندن مشغول میشن و روز امتحان با اعتماد به نفس بالا به اتاق استاد میرن تا اعلام آمادگی خودشون رو ابراز کنند.

استاد قبل از امتحان با اونها این نکته رو عنوان می کنه که بدلیل خاص بودن و خارج از نوبت بودن این امتحان باید هر کدوم از دانشجوها توی یک کلاس جدا بنشینند و امتحان بدن که آنها هم به خاطر داشتن وقت کافی و آمادگی لازم با کمال میل قبول می کنند.

امتحان حاوی دو سوال و بارم بندی از نمره بیست بود:

1. نام و نام خانوادگی؟
2 نمره

2. کدام لاستیک پنچر شده بود؟
18 نمره

الف. لاستیک سمت راست جلو
ب. لاستیک سمت چپ جلو
ج. لاستیک سمت راست عقب
د. لاستیك سمت چپ عقب

بنظر شما دوستان، آیا اون 4 دانشجو توانستند به سوالات پاسخ صحیح بدهند ؟!

مورچه و سلیمان
روزی حضرت سلیمان مورچه ای را در پای کوهی دید که مشغول جابجا کردن خاک های پایین کوه بود.
از او پرسید: چرا این همه سختی را متحمل می شوی؟
مورچه گفت: معشوقم به من گفته اگر این کوه را جابجا کنی به وصال من خواهی رسید و من به عشق وصال او می خواهم این کوه را جابجا کنم.
حضرت سلیمان فرمود: تو اگر عمر نوح هم داشته باشی نمی توانی این کار را انجام بدهی.
مورچه گفت: "تمام سعی ام را می کنم...!"
حضرت سلیمان که بسیار از همت و پشتکار مورچه خوشش آمده بود برای او کوه را جابجا کرد.
مورچه رو به آسمان کرد و گفت: خدایی را شکر می گویم که در راه عشق، پیامبری را به خدمت موری در می آورد ...

چه بهتر که هرگز نومیدی را در حریم خود راه ندهیم و در هر تلاشی تمام سعی مان را بکنیم، چون پیامبری همیشه در همین نزدیکی ست ...

آیینه و شیشه
جوان ثروتمندی نزد عارفی رفت و از او اندرزی برای زندگی نیک خواست ...
عارف او را به کنار پنجره برد و پرسید: چه می بینی؟
گفت: آدم هایی که می آیند و می روند و گدای کوری که در خیابان صدقه می گیرد.
بعد آینه بزرگی به او نشان داد و باز پرسید: در آینه نگاه کن و بعد بگو چه می بینی؟
گفت: خودم را می بینم !
عارف گفت: ولی دیگر دیگران را نمی بینی !
آینه و پنجره هر دو از یک ماده ی اولیه ساخته شده اند و آن چیزی نیست جز "شیشه"
اما در آینه لایه ی نازکی از نقره در پشت شیشه قرار گرفته و در آن چیزی جز شخص خودت را نمی بینی
این دو شی شیشه ای را با هم مقایسه کن :
وقتی شیشه فقیر باشد، دیگران را می بیند و به آنها احساس محبت می کند.
اما وقتی از جیوه (یعنی ثروت) پوشیده می شود، تنها خودش را می بیند !
تنها وقتی ارزش داری که شجاع باشی و آن پوشش جیوه ای را از جلو چشم هایت برداری، تا بار دیگر بتوانی دیگران را ببینی و دوستشان بداری ...


میمون ها و کلاه فروش
کلاه فروشی روزی از جنگلی می گذشت. تصمیم گرفت زیر درخت مدتی استراحت کند. لذا کلاه ها را کنار گذاشت و خوابید. وقتی بیدار شد متوجه شد که کلاه ها نیست!
بالای سرش را نگاه کرد. تعدادی میمون را دید که کلاه ها را برداشته اند.
فکر کرد که چگونه کلاه ها را پس بگیرد. در حال فکر کردن سرش را خاراند و دید که میمون ها همین کار را کردند. او کلاه را از سرش برداشت و دید که میمون ها هم از او تقلید کردند.
به فکرش رسید... که کلاه خود را روی زمین پرت کند. لذا این کار را کرد. میمونها هم کلاهها را بطرف زمین پرت کردند و او همه کلاه ها را جمع کرد و روانه شهر شد.
سالهای بعد نوه او هم کلاه فروش شد. پدر بزرگ این داستان را برای نوه اش تعریف کرد و تاکید کرد که اگر چنین وضعی برایش پیش آمد چگونه برخورد کند ...
یک روز که او از همان جنگل گذشت در زیر درختی استراحت کرد و همان قضیه برایش اتفاق افتاد.
او شروع به خاراندن سرش کرد. میمون ها هم همان کار را کردند. او کلاهش را برداشت، میمون ها هم همان کار را کردند. نهایتا کلاهش را بر روی زمین انداخت. ولی میمون ها این کار را نکردند!
یکی از میمون ها از درخت پایین آمد و کلاه را از روی زمین برداشت و در گوشی محکمی به او زد و گفت : فکر می کنی فقط تو پدر بزرگ داری؟!

نکته : رقابت هیچگاه سکون نمی شناسد

تغییر دنیا
بر سر گور کشیشی در کلیسای وست مینستر نوشته شده است: "کودک که بودم می خواستم دنیا را تغییر دهم. بزرگتر که شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است من باید انگلستان را تغییر دهم. بعدها انگلستان را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهرم را تغییر دهم. در سالخوردگی تصمیم گرفتم خانواده ام را متحول کنم. اینک که در آستانه مرگ هستم می فهمم که اگر روز اول خودم را تغییر داده بودم، شاید می توانستم دنیا را هم تغییر دهم!"

زشت ترین دختر کلاس
دختر دانش آموزی صورتی زشت داشت. دندان هایی نامتناسب با گونه هایش، موهای کم پشت و رنگ چهره ای تیره. روز اولی که به مدرسه جدیدی آمد، هیچ دختری حاضر نبود کنار او بنشیند! نقطه مقابل او دختر زیباروی و پولداری بود که مورد توجه همه قرار داشت. او در همان روز اول مقابل تازه وارد ایستاد و از او پرسید:
میدونی زشت ترین دختر این کلاسی ؟
یکدفعه کلاس از خنده ترکید …

بعضی ها هم اغراق آمیزتر می خندیدند. اما تازه وارد با نگاهی مملو از مهربانی و عشق در جوابش جمله ای گفت که موجب شد در همان روز اول، احترام ویژه ای در میان همه و از جمله من پیدا کند.
او گفت: اما بر عکس من، تو بسیار زیبا و جذاب هستی.

او با همین یک جمله نشان داد که قابل اطمینان ترین فردی است که می توان به او اعتماد کرد و لذا کار به جایی رسید که برای اردوی آخر هفته همه می خواستند با او هم گروه باشند. او برای هر کسی نام مناسبی انتخاب کرده بود. به یکی می گفت چشم عسلی و به یکی ابرو کمانی و … به یکی از دبیران، لقب خوش اخلاق ترین معلم دنیا و به مستخدم مدرسه هم محبوب ترین یاور دانش آموزان را داده بود. آری ویژگی برجسته او در تعریف و تمجید هایش از دیگران بود که واقعاً به حرف هایش ایمان داشت و دقیقاً به جنبه های مثبت فرد اشاره می کرد. مثلاً به من می گفت بزرگترین نویسنده دنیا و به خواهرم می گفت بهترین آشپز دنیا!

سالها بعد وقتی او به عنوان شهردار شهر کوچک ما انتخاب شده بود به دیدنش رفتم و بدون توجه به صورت ظاهری اش احساس کردم شدیداً به او علاقه مندم. پنج سال پیش وقتی برای خواستگاری اش رفتم، دلیل علاقه ام را جذابیت سحر آمیزش می دانستم و او با همان سادگی و وقار همیشگی اش گفت:
برای دیدن جذابیت یک چیز، باید قبل از آن جذاب بود!

در حال حاضر من از او یک دختر سه ساله دارم. دخترم بسیار زیباست و همه از زیبایی صورتش در حیرتند.
روزی مادرم از همسرم سؤال کرد که راز زیبایی دخترمان در چیست ؟
و همسرم اینگونه جواب داد:
من زیبایی چهره دخترم را مدیون خانواده پدری او هستم ...

شادی را هدیه کن حتی به کسانی که آن را از تو گرفتند
عشق بورز به آنهایی که دلت را شکستند
دعا کن برای آنهایی که نفرینت کردند
و بخند که خدا هنوز آن بالا با تـوست


مفهوم خانواده

با مردی که در حال عبور بود برخورد کردم
اووه ! معذرت میخوام … من هم معذرت میخوام.
دقت نکردم … ما خیلی مؤدب بودیم، من و اون غریبه خداحافظی کردیم و به راهمان ادامه دادیم؛ اما در خانه با آنهایی که دوستشان داریم چطور رفتار می کنیم ؟!

کمی بعد از آنروز، در یک غروب غمگین مشغول پختن شام بودم. دخترم خیلی آرام کنارم ایستاد اما همینکه برگشتم به او خوردم و تقریبا انداختمش ولی بدون کمترین توجهی با اخم به او گفتم: "اه ! ازسرراه برو کنار" قلب کوچکش شکست و رفت ! اصلا نفهمیدم که چقدر تند حرف زدم ...

وقتی توی رختخوابم بیدار بودم صدای آرام خدا در درونم گفت:
وقتی با یک غریبه برخورد میکنی، آداب معمول را رعایت میکنی اما با بچه ای که دوستش داری بد رفتار میکنی !
برو به کف آشپزخانه نگاه کن. آنجا نزدیک در، چند گل پیدا میکنی.
آنها گلهایی هستند که او برایت آورده بود. خودش آنها را چیده. صورتی و زرد و آبی ...
او تنها به این خاطر آرام ایستاده بود که سورپرایزت بکنه
هرگز اشکهایی که چشمهای کوچیکشو پر کرده بود ندیدی

در این لحظه بود که احساس حقارت کردم و بی امان اشکهایم سرازیر شدند.

آرام رفتم و کنار تختش زانو زدم ... بیدار شو کوچولو، بیدار شو. اینا رو برای من چیدی؟
گفتم دخترم واقعاً متاسفم از رفتاری که امروز داشتم. نمی بایست اونجور سرت داد می کشیدم
دخترم گفت : اشکالی نداره مامان چون من به هر حال دوستت دارم مامان
من هم دوستت دارم دخترم
و گلها رو هم دوست دارم
مخصوصا آبیه رو ...

کوچولوی من ادامه داد : اونا رو کنار درخت پیدا کردم ورشون داشتم چون مثل تو خوشگل هستن. میدونستم دوستشون داری، مخصوصا آبیه رو ...


آیا میدانید که اگر فردا بمیرید شرکت یا موسسه ای که در آن کار میکنید به آسانی در ظرف یک روز برای شما جانشین جدیدی می آورد؟
اما خانواده ای که به جا میگذارید تا آخر عمر فقدان شما را احساس خواهد کرد؟
و به این فکر کنید که ما خود را عجیب وقف کار میکنیم و به خانواده مان آنطور که باید اهمیت نمی دهیم!

چه سرمایه گذاری ناعاقلانه ای !
اینطور فکر نمی کنید؟!
به راستی کلمه "خانواده" یعنی چه ؟!

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

زیبا ترین جزیره های جهان


 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب كنید

 

 
 







 
 
 







 
 
 







 
 
 






م:ایران ویج

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عروسی رنگارنگ


 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب كنید

" دو روح با یک فکر واحد
دو قلب که برای یکدیگر می تپد . . . "

 

 
 







 
 
 







 

 
 







 
 
 












م:ایران ویج

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

نام کشور

قیمت هر لیتر بنزین

ونزوئلا

5 سنت

بحرین

21 سنت

آذربایجان

75 سنت

مالزی

61 سنت

روسیه

91 سنت

کانادا

1 دلار و 30 سنت

ژاپن

1 دلار و 91 سنت

انگلیس

2 دلار و 13 سنت

آلمان

2 دلار و 17 سنت

فرانسه

2 دلار و 28 سنت

هلند

2 دلار و 40 سنت

 

بنزین در مقیاس جهانی

برخلاف آنچه تصور می شود مردم کشورهای نفت خیز و دارنده ذخایر نفتی باید هزینه کمتری را در قبال خرید سوخت مصرفی خودروهای خود بپردازند اما آمارها نشان می دهد این تصور درست نبوده و ذخایر نفتی یک کشور تعیین کننده قیمت بنزین در آن کشور نیست. به عنوان مثال امارات به عنوان چهارمین کشور دارای ذخایر بزرگ نفتی در میان سایر کشورهای عربی منطقه، سومین کشور عربی است که قیمت بنزین در آن بالا است.

در این مقایسه کشورهای سوریه و تونس دو کشوری هستند که مصرف کنندگان آن با پرداخت هر لیتر بنزین به ترتیب 3/15 درهم، یعنی حدود 1620 تومان و 2/56 درهم در حدود 1320 تومان مقام اول و دوم را به عنوان گران ترین نرخ بنزین به خود اختصاص داده اند و پس از آن امارات با قیمت هر لیتر بنزین 5/1 درهمی در حدود 770 تومان دارای مقام سوم است. همچنین کشور عراق با قیمت هر لیتر بنزین 1/39 درهم در حدود 720 تومان، الجزایر با قیمت 1/1 درهم در حدود 565 تومان، مصر با قیمت 58/0 درهم در حدود 300 تومان، لیبی با قیمت 0/51 درهم در حدود 260 تومان و عربستان با قیمت 0/44 درهم در حدود 220 تومان به ترتیب رتبه های چهارم تا هشتم را دارا هستند. در این رتبه بندی نکته جالب توجه میزان ذخایر نفتی کشورهاست؛ مثلا کشور مصر که ذخایر نفتی آن کمتر از یک بیستم ذخایر نفتی امارات است قیمت بنزین در آن تقریبا 300 درصد کمتر از قیمت بنزین در کشور امارات است اما نکته حائز اهمیت در این مقایسه رتبه ایران است که با کمی محاسبه و درنظر گرفتن این که به عنوان هفتمین دارنده ذخایر نفتی جهان و دومین دارنده ذخایر گازی در جهان شناخته می شود قیمت بنزین در آن کمی بالا بوده و بعد از کشور امارات قرار می گیرد در حقیقت باید ایران را به عنوان چهارمین کشور در این لیست جای داد.

کشورهای اروپایی

کشورهای اروپایی به جهت در اختیار نداشتن ذخایر نفتی هزینه بنزین و در مجموع هزینه های تامین انرژی نسبت به سایر کشورها خصوصا کشورهای آسیایی که تولیدکننده نفت هستند بسیار بالاست اما این درحالی ست که مردم ساکن در این کشورها به واسطه داشتن سطح درآمدی مناسب، دغدغه چندانی برای تامین هزینه بنزین مصرفی خود را ندارند. جالب است بدانید در بین کشورهای اروپایی هلند با قیمت دو دلار و 40 سنت برای هر لیتر بنزین مقام اول و ایتالیا و دانمارک با قیمت دو دلار و 36 سنت برای هر لیتر دوم و فنلاند با دو دلار و 33 سنت مقام سوم را به لحاظ گران ترین بنزین در بین سایر کشورهای اروپایی دارا هستند. همچنین فرانسه با دو دلار و 28 سنت، آلمان 2 دلار و 17 سنت، پرتغال با دو دلار و 16 سنت و انگلیس با دو دلار و 13 سنت به ترتیب رتبه های چهارم تا هفتم را در اختیار دارند. نکته جالب توجه در بین کشورهای اروپایی قیمت پایین بنزین در بلغارستان بوده که با قیمت یک دلار و 74 سنت ارزان ترین بنزین اروپا را به مردم خود ارائه می کند.

کشورهای قاره آمریکا

با وجود اینکه اغلب کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی خود دارای منافع نفتی هستند و می توانند با تکیه بر همین اصل قیمت بنزین را در حد تعادل نگه دارند اما به نظر می رسد سیاست های این کشورها در شرایط کنونی فقط بر اصل واردات پایه گذاری شده و قصد استفاده از منابع داخلی خود را ندارند.

هرچند قیمت بنزین در این کشورها نسبت به کشورهای اروپایی در حد مناسب تری قرار دارد اما به نسبت درآمد ساکنان آنها هزینه بنزین برای آنها بالا است. در بین کشورهای آمریکایی برزیل با قیمت یک دلار و 53 سنت در هر لیتر عنوان نخست گران ترین بنزین را به خود اختصاص داده و بعد از آن اروگوئه با یک دلار و 52 سنت و شیلی با یک دلار و 36 سنت مقام های دوم و سوم را دارا هستند. همچنین قیمنت بنزین در کانادا یک دلار و 30 سنت به فروش می رسد و در خود ایالات متحده مردم برای هر لیتر باید 89 سنت پرداخت نمایند.

جالب است بدانید کشور بولیوی دارای ارزان ترین قیمت بنزین در بین سایر کشورهای حوزه آمریکا بوده و مردم آن بابت هر لیتر بنزین فقط 54 سنت می پردازند.

ارزان ترین و گران ترین بنزین جهان

جالب است بدانید ارزان ترین بنزین جهان در کاراکاس پایتخت ونزوئلا و آن هم فقط با قیمت پنج سنت بابت هر لیتر فروخته می شود و پس از آن کشورهای عربستان و لیبی رتبه های دوم و سوم را در اختیار دارند. همچنین در خصوص گران ترین قیمت بنزین جهان نیز باید گفت مردم کشور ترکیه با پرداخت دو دلار و 68 سنت بیشترین هزینه را با بت خرید بنزین پرداخت می کنند و بعد از آن کشورهای انگلیس و هنگ کنگ در رده های بعدی گران قیمت ترین بهای بنزین جهان قرار دارند.

تناسب بهای بنزین و قدرت خرید مردم

مقایسه قیمت بنزین نسبت به درآمد سرانه مردم نشان می دهد قدرت خرید مردم در نقاط مختلف جهان جهت خرید بنزین متفاوت است. هرچند آمار و ارقام به دست آمده گویای گران تر بودن قیمت بنزین در کشورهای اروپایی نسبت به سایر کشورهای جهان است اما سرانه درآمد مردم این کشورها نشان می دهد هزینه پرداختی آنها بابت بنزین رقم معقولی بوده و بررسی قیمت ها نمی تواند ملاک مناسبی برای گرانی یا ارزانی بنزین در یک منطقه باشد.


درخصوص جایگاه کشور ایران باید گفت براساس آمارهای جهانی سرانه درآمد سالانه هر ایرانی 12 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده، حال اگر مبنای قیمت بنزین را بنزین آزاد لیتری 700 تومانی قرار دهیم؛ هر ایرانی برای مصرف هزار لیتر بنزین سالانه باید در حدود 700 هزار تومان هزینه کند و این یعنی اختصاص کمتر از دو درصد از درآمد خاص هر ایرانی برای مصرف بنزین سالانه که همانطور که مشخص است ایران در جایگاه بدی قرار ندارد.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

حس نوستالژیکی که این روزها با به خاطر آوردن آن‌ها به ما دست میدهد شاید یکی از قشنگترین حس‌ها باشد. این گوشی‌ها در زمان خودشان آنقدر زیاد شده بودند که شاید از بدست گرفتن آن‌ها خجالت میکشیدید اما این روزها به داشتن آن‌ها افتخار میکنید.

ما نیز سعی کردیم تا گزارشی از این گوشی‌های بسیار نوستالژیک تهیه کنیم و مروری داشته باشیم بر تعدادی از آن‌ها که برای ما و شما یادآور خاطرات تلخ و شیرین هستند:

 نوکیا ۱۱۰۰:

خاطرات من,موبايل, گوشی‌, خاطرات ,گوشی‌های نوکیا

  نوکیا ۱۱۰۰ به عنوان یکی از مهمترین گوشی‌های بازار ایران به شمار می‌آید. این گوشی به گفته خیلی‌ها هیچوقت از یادها نمیرود. بیش از ۹۰ درصد از افرادی که این گوشی را خریداری کردند از آن راضی هستند و به طور خاصی روی آن تعصب دارند. یکی از ویژگی‌های فراموش نشدنی این گوشی چراغ قوه آن بود که در زمان‌های حساس واقعا به کمک صاحبانش میشتافت. این گوشی در طی زمان‌های مختلف به نام‌هایی مانند:

گوشکوب، یازده دو سوراخ، یازده چراغ قوه معروف بود.

یکی دیگر از ویزگی‌های این گوشی که بیشتر زبان زد شد سفت و محکم بودن آن بود. همیشه وقتی با صاحبان این گوشی‌ها صحبت کنید خاطراتی مبنی بر سقوط از ارتفاع یا رد شدن ماشین از روی آن میشنوید.

 نوکیا ۶۶۰۰:

خاطرات من,موبايل, گوشی‌, خاطرات ,گوشی‌های نوکیا

این گوشی جزء اولین گوشی‌هایی است که دارای سیستم بلوتوث بود. البته در آن زمان این فناوری زیاد کابرد نداشت زیرا گوشی‌های دیگر تنها قابلیت‌های ابتدایی داشتند. نوکیا ۶۶۰۰ به عنوان یکی از گوشی‌هایی شناخته میشود که توانست انقلابی را در عرصه موبایل ایجاد کند.

این گوشی توانایی پخش بعضی از فرمت‌های تصویری را داشت و به خاطر طراحی زیبا و جذابی که دارا بود توانست خیلی زود جای خود را در بین جوانان ایرانی باز کند. البته در آن زمان گوشی‌هایی مانند ۷۶۱۰ نیز در بازار وجود داشت،اما در کنار فروش زیاد این گوشی شاید خیلی به چشم نمی‌آمد. البته دوربینVGA و همچنین ۶ مگابایت حافظه داخلی نیز از دیگر امکانات این گوشی بود.

نوکیا ۶۶۰۰ به خاطر شکل خاصی که داشت بیشتر به نام‌هایی مانند: کتلت یا آجر شناخته می‌شد.

از دیگر گوشی‌های نوکیا که در دوره‌های متفاوت توانستند اسم و رسم خوبی برای خود دست و پا کنند میتوان به N70 یا N73 که در زمان خود بسیار همه گیر شده بودند اشاره کرد. نوکیا همچنان به ارائه گوشی‌های ساده ادامه میدهد اما در تولید گوشی‌های لمسی نیز بیکار نیست و گوشی‌هایی مانند:N8 یا ۵۸۰۰ تولید می‌کند.

یکی دیگر از شرکت‌هایی که آن روزها در بین مردم طرفداران بسیاری داشت و توانسته بود نظر افراد زیادی را به سمت

خود جلب کند سونی اریکسون بود. این شرکت نیز بعد از نوکیا بازار فروش خوبی در کشور ما داشت. این فروش خوب به این معنا است که حتما گوشی‌های خاطره انگیز نیز تولید کرده است.

 سونی اریکسون P910:

 

خاطرات من,موبايل, گوشی‌, خاطرات ,گوشی‌های نوکیا

این گوشی با صفحه ۳ اینچی و لمسی خود توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. شاید این اولین گوشی لمسی ای نبود که وارد کشور ما شد اما باید به جرات بگوییم که جزء اولین گوشی‌های این سبک بود که به قدرت و محبوبیت رسید. از مزایای آن میتوان به یک دوربین VGA و بلوتوث و درگاه مخصوص اتصال به کامپیوتر نام برد. همچنین به غیر از صفحه نمایش لمسی این گوشی دارای یک صفحه کیبورد QWERTY نیز بود. از اجداد این گوشی که در ایران هم وجود داشتند میتوان به P810 و P900 اشاره کرد که آن‌ها نیز بازار نسبتا خوبی داشتند.

چندی پیش که در بازار موبایل قدم میزدم که متوجه یکی از این گوشی‌ها بابرچسب “فروشی نیست” شدم و وقتی علت را از صاحب مغازه پرسیدیم او در جواب گفت: ” این گوشی تنها برای تزئین و زیبایی ویترین اونجاست و خیلی دوستش دارم”. این جمله شاید سندی برای محبوبیت زیاد این گوشی باشد.

 سونی اریکسون K750:

خاطرات من,موبايل, گوشی‌, خاطرات ,گوشی‌های نوکیا

شاید معروف ترین گوشی در ایران همین K750 باشد. تقریبا ۹۹ درصد از مردم با این گوشی به خوبی آشنا هستند و کمتر کسی است که آن را ندیده و یا نشناسد. بعد از شنیدن کلمه همه گیر یا در اصطلاح عامیانه “خز” شاید اولین چیزی که به ذهن شما میرسد همین گوشی باشد.

K750 گوشی ای ساده و با امکانات نه چندان زیادی مانند دوربین ۲ مگاپیکسلی و البته وزن کم و متناسب بود. اما همین امکانات نسبتا کم توانست سر وصدای زیادی را به پا کند به طوری که در بعضی مقاطع این گوشی نایاب نیز شد. البته همانطور که میدانید گوشی‌هایی که طرفداران زیادی دارند حتما اسم‌های خاص نیز دارند. از مهمترین اسم‌های این گوشی میتوان به آجر اشاره کرد.

البته پس از این گوشی مدل‌های جدیدتری از آن نیز وارد بازار شدن مانند:K800 که آن نیز به دسته گوشی‌های همه گیر پیوست اما نتوانست خاطرات K750 را دوباره زنده کند.

اما در بین گوشی‌های سونی اریکسون شاید انصاف نباشد که از سری W نام نبریم.

 W700:
خاطرات من,موبايل, گوشی‌, خاطرات ,گوشی‌های نوکیا

در بین گوشی‌های این سری شاید مهمترین و محبوب ترین گوشی W700 بود. سری W در سونی اریکسون با هدف افزایش قدرت صوتی و تصویری به بازار آمد. البته نباید از این مسئله غافل شویم که این سری از گوشی‌های این شرکت بسیار خوب و کارآمد بودند.

W700 به علت سبک ساده و قدرت زیادی که داشت توانست خیلی سریع در بین مردم جایی برای خود پیدا کند به طوری که گاهی دیده میشد که تمام اعضای یک خانواده از این گوشی استفاده میکنند.

نکته جالب اینکه در حین گشت و گذار در یکی از بازارهای موبایل شرق تهران بافردی روبرو شدیم که یک W700 در دست داشت. از او در مورد تلفن اش سوالی پرسیدیم و جواب جالبی نیز دریافت کردیم. او در پاسخ به اینکه آیا از گوشی خود راضی هست یا نه گفت: “این گوشی ۴ ساله داره کار میکنه، دوربینش خرابه،صفحش شکسته، بعضی از دکمه‌هاش کار نمیکنه اما هنوز بسیار عالیه و قصد عوض کردش را ندارم”.

در اینجا

باید به این اشاره کنیم که به جز این دوشرکت در زمان‌های گذشته گوشی‌ها و شرکت‌هایی بوده اند که در دوره ای از زمان همه گیر شده اند. از بین این شرکت‌ها میتوان به SONY یا ALCATEL اشاره کرد. همچنین گوشی‌هایی مانند Z5 نیز خاطرات زیادی برای شما یادآوری میکند. همچنین گوشی‌هایی مانند نوکیا۸۱۱۰ نیز هستند که خاطراتی را برای اولین افرادی که تلفن همراه داشتند یادآوری میکند.

برای اینکه با نظر مردم و مغاره داران نیز بیشتر آشنا بشویم سری به یکی از بازارهای موبایل زدیم. در ابتدا پس از صحبت با مغازه داران از آنها خواستیم تا نظراتشون در مورد گوشی‌ها بگویند.

یکی از نکات مشترکی که در بین همه افراد وجود داشت تمجید آن‌ها از گوشی۱۱۰۰ بود. همه این گوشی را به عنوان یکی از قدرتمندترین و بهترین گوشی‌های  ساخته شده در جهان می‌دانستند. تقریبا ۹۰ درصد از افرادی که از آن‌ها سوالاتی پرسیدیم خاطراتی با این گوشی داشتند.

در مورد دیگر گوشی‌ها نیز جملات جالبی را عده ای به زبان آوردند. وقتی ازیک نفر در مورد گوشی ۳۳۱۰ سوال کردیم او در جواب گفت: “منفجر میشد اما کارمیکرد”.

یا هنگامی‌که از یک دانش آموز در مورد همین گوشی پرسیدیم او گفت:“این گوشیا به سن من قد نمی‌ده”.

جملاتی که در مورد K750 و ۶۶۰۰ شنیدیم بیشتر در این حوزه که : “دست همه بود”.

این روزها مردم بیشتر به گوشی‌های ظریف، با کاربری بالا، هوشمند و قالبا صفحه لمسی روی آورده اند. گوشی‌هایی که شاید با یک زمین خوردن از بین بروند.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تا لود شدن کامل عکس ها منتظر بمانید...

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 
 
در هفته‌های اخیر، مقامات رژیم صهیونیستی، اظهارات خود درباره حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را تشدید کرده‌اند، ولی در این مدت هیچ گاه واکنشی از سوی جامعه مذهبی یهودیان در این باره ابراز نشده بود.
 
 
 
تابناک:در هفته‌های اخیر، مقامات رژیم صهیونیستی، اظهارات خود درباره حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را تشدید کرده‌اند، ولی در این مدت هیچ گاه واکنشی از سوی جامعه مذهبی یهودیان در این باره ابراز نشده بود؛ اما گویا این سکوت به پایان رسیده و اظهارنظرها در میان این گروه نیز آغاز گشته است.

حاخام «مایکل نوف»، از چهره‌های مذهبی جامعه یهودیان آمریکا، مقاله را در رابطه با این موضوع به نگارش درآورده که در برخی از نشریات اسرائیلی منتشر شده است.

وی در این مقاله با بررسی متون دینی یهودیان، به ارزیابی این امر می‌پردازد که آیا جنگ با ایران از نظر این دین توجیهی دارد یا خیر؟

وی در آغاز با بیان اینکه سنت یهود، نظر یکپارچه‌ای درباره اخلاق جنگ ندارد، اظهار می‌دارد با این حال، می‌توان با نگاهی دقیق‌تر به این آیین، به برداشت‌هایی در رابطه با موضوع مورد نظر رسید.

حاخام نوف اشاره می‌کند، در زمان کنونی، تنها جنگی که آیین یهود اجازه آن را می‌دهد، جنگ دفاعی است.

وی بر این باور است، هرچند در این آیین دست زدن به «جنگ خودخواسته» برای فتح قلمرو یا اثبات سلحشوری نظامی پیش‌بینی شده، اما از آنجا که «سانهدرین» (یک دادگاه باستانی یهودی) و «اوریم و تومیم» (الهامات روحانی) وجود ندارد، این نوع جنگ‌ها، هم‌اکنون ممنوع هستند؛ حتی اگر به حفظ جان یهودیان منجر شوند.

وی به گفته‌ای از «ابن میمون»، اندیشمند مشهور یهودی، اشاره می‌کند که می‌گوید، جنگ دفاعی، جنگی است که «اسرائیل را در مقابل دشمنی که بر آنها وارد شده یاری می‌کند».

حاخام نوف نتیجه می‌گیرد که تنها جنگ مجاز، جنگی است که حمله‌ای را دفع کرده و جان‌های در خطر افتاده را نجات دهد؛ افزون بر آن که در این نوع جنگ،نخست باید دشمن حمله را آغاز کرده باشد.

وی در ادامه، به باور موجود میان مقامات اسرائیلی اشاره می‌کند که با توجه به تغییرات تکنولوژیکی نظامی و اینکه می‌توان با فشار یک دکمه، دشمنی را نابود کرد، استدلال خود برای جنگ را توجیه می‌کند. وی پایه استدلال‌های این مقامات را بخشی از «تلمود» (از متون مذهبی یهود) می‌داند که می‌گوید: «اگر کسی به قصد کشتن تو آمد، تو زودتر برای کشتن او برخیز».

نوف می‌گوید: با وجود این، درباره تعمیم این قاعده دفاع شخصی به عرصه میان ملت‌ها تردید است و در این مورد، برخی از حاخام‌های بلندمرتبه یهودی حتی با نفس جنگ (در هر شکل آن) مخالفند.

افزون بر این، وی می‌گوید: جمله تلمود ناظر بر این است که باید درباره قصد دشمن برای قتل و فوری بودن اقدام قاتل اطمینان وجود داشته باشد. تلمود نمی‌گوید: «اگر فکر می‌کنی کسی برای کشتن تو می‌آید...» یا «اگر کسی برنامه دارد که روزی تو را بکشد...».

خاخام نوف سپس دو چالش پیش روی استدلال‌های مربوط به حمله به ایران را مطرح می‌کند؛ نخست اینکه چه کسی می‌تواند تضمین کند، خشونت کنترل شدنی باشد و خون بیگناهان ریخته نشود؟ به بیان وی: «دارو نباید از درد بدتر باشد».

چالش دوم که مهمتر نیز هست، مربوط به استانداردهای تلمود درباره جنگ پیش دستانه است.

نوف می‌نویسد: «آیا ما می‌دانیم که ایران قرار است سلاح هسته‌ای بسازد یا در صورت ساخت از آن استفاده کند؟

ـ خیر.

اگر بدانیم ایران قصد حمله اتمی دارد، آیا می‌دانیم قصدش کشتن یهودیان یا نابود کردن اسرائیل است؟

ـ خیر.

و اگر بدانیم قصد ایران حمله به اسرائیل است، آیا می‌دانیم که این موضوع فوری است؟

ـ خیر».

در پایان، حاخام نوف به تجربه حمله آمریکا به عراق اشاره می‌کند که به بهانه نابود کردن سلاح‌های کشتار جمعی صدام حسین صورت گرفت و به کشته شدن بیش از 150 هزار نفر منجر شد.

او بر این اساس نتیجه می‌گیرد، اگر نگوییم همه، اما بیشتر استدلال‌ها از جنگ نادرست هستند.

وی در پایان می‌نویسد: «بنا بر آموزه‌های تلمود، یهودیه در سال 586 پیش از میلاد نابود شد؛ نه به این دلیل که از نظر دفاعی ضعیف بود، بلکه به این دلیل که یهودیان نسبت به ریخته شدن خون‌ها بی‌تفاوت بودند».    
 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 
 
بالا‌بلندی، توپ چرخی، تیله بازی، خاله بزغاله، خروس جنگی، زو، شاه‌ و وزیر، شمع- گل- پروانه، عمو زنجیر باف، قایم باشک، قلعه، کلاغ پر، گل یا پوچ، لی لی، هفت‌سنگ، وسطی و ده‌ها بازی دیگر که هر یک نامی آشنا برای نسل‌هایی از ایرانیان هستند. اما بعضی از این بازی‌های کودکانه دیگر فراموش شده‌اند و به تاریخ پیوسته‌اند.
 
 
 
روزنه آنلاین: بالا‌بلندی، توپ چرخی، تیله بازی، خاله بزغاله، خروس جنگی، زو، شاه‌ و وزیر، شمع- گل- پروانه، عمو زنجیر باف، قایم باشک، قلعه، کلاغ پر، گل یا پوچ، لی لی، هفت‌سنگ، وسطی و ده‌ها بازی دیگر که هر یک نامی آشنا برای نسل‌هایی از ایرانیان هستند. اما بعضی از این بازی‌های کودکانه دیگر فراموش شده‌اند و به تاریخ پیوسته‌اند.


 
 
امروزه در کلان‌شهرهای ایران و با صنعتی‌شدن زندگی، جای خالی بازی‌های خلاقانه و مبتکرانه کوکان دیده می‌شود. حال دیگر کودکان از سنین پایین به بازی‌های رایانه‌ای روی می‌آورند و کمتر به بازی‌های دستی و فیزیکی علاقه نشان می‌دهند. بازی‌های گروهی کودکان به فراموشی سپرده شده و درحال منسوخ‌شدن است.

کودکان در بازی‌های دسته‌جمعی با محیط بیرون ارتباط برقرار می‌کنند، حمایت از افراد ضعیف را می‌آموزند، قدرت ابراز وجود پیدا می‌کنند و از ترس و خجالت رها می‌شوند. آنها با رعایت اصول و مقرارت و مفهوم سلسله مراتب آشنا می‌شوند. بازی، رقابت و تجربه شکست را به کودکان می‌آموزد.

بازی‌های کودکانه موجب ابراز احساسات، عواطف، ترس‌ها و تردیدها، مهر و محبت، خشم و کینه و نگرانی‌ها می شود. انسان به همه این احساس‌ها برای زندگی اجتماعی نیاز‌مند است.

کودکان در بازی به توانمندی‌های فکری و بدنی خود آگاهی پیدا می‌کنند، نیرو و انرژی آنها به بهترین شکل مصرف می‌شود. علاوه بر این بازی باعث رشد هماهنگ دستگاه‌ها و اعضای مختلف بدن می‌شود.

بازی‌های گروهی کودکان در یادگیری زبان، ساختارهای اجتماعی، رشد قوه تخیل و تفکر و همچنین آشنایی با مفاهیم فضا، شکل و ساخت نقش به سزایی دارند.

به دلیل زندگی محدود در آپارتمان‌ها، جلوگیری از مزاحمت برای همسایگان، عدم امنیت در خیابان‌ها و کوچه‌ها به هنگام بازی، کودکان شهرنشین از انجام بازی های طبیعی محروم هستند. یکی از نتایج بزرگ شدن شهرهای ایران، محدودیت‌های غیر طبیعی برای کودکان است. وقت کودکان، بخصوص دختران اکنون بیشتر در چاردیواری می‌گذرد: « چاردیواری خانه، اطاق، ماشین، مدرسه».

شرایط فرهنگی ایران امكان كمتری برای بازی در خارج از خانه برای دختران ایجاد می‌كند. بنابراین شرایط فیزیكی داخل خانه، فضاهای كوچک‌تر و فضاهای بسته، دختران را به سمت بازی‌های تخیلی و نمادین هدایت می‌كند.

اسباب‌بازی‌های سنتی نیز حال دیگر جای خود را به اسباب‌بازی‌های ارزان‌قیمت چینی داده‌اند.

اکنون کودکان پس از "عبور از مرحله بازی با اسباب‌بازی" به بازی‌های رایانه‌ای روی می‌آورند. هنوز تاثیرات مثبت و منفی بازی‌های رایانه‌ای بر روی کودکان دقیقا مشخص نیست و این روند "نو" موضوع تحقیقاتی طولانی‌مدت برای جامعه‌شناسان و روان‌شناسان خواهد بود.






















 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

چگونه با توقعات غیر منطقی در ازدواج مقابله کنید


 

یاد بیگیرید چطور زندگی زناشویی نامطلوب خود را دوست بدارید
یک روز صبح پاییزی مریم در آشپزخانه مشغول نوشیدن چای بود. درخت داخل حیاط طلایی شده بود و خورشید می‌تابید. او باید آماده می‌شد تا سر کار خود در دفتر مجله حاضر شود. با نارضایتی به این فکر می‌کرد، "چرا حالا که ازدواج کرده‌ام هم باز باید سر کار بروم؟ چرا شوهرم نباید از من محافظت کند؟ دوست دارم در خانه بمانم."

به یاد می‌آورد، "این فکر شوکه‌ام کرد. بعد از فکرم خنده‌ام گرفت. من عاشق کارم بودم و هیچوقت به این فکر نمی‌کردم که از آن بیرون بیایم. تازه به درآمد آن هم نیاز داشتیم. متوجه شدم که آن قسمت از من به دنبال یک ازدواج خیلی سنتی بود. آنجا شوهرم را بخاطر یک انتظار ناگفته و درواقع احمقانه متهم کردم که از دوران کودکی با من بوده است."

انتظارات و توقعات زندگی زناشویی که نیمه پنهان بوده و به زبان نمی‌آیند، زن و شوهرها را در مرحله ادراک به آزمایش می‌کشد. این "قوانین" که در دوران کودکی و سالهای نوجوانی با نگاه کردن به والدینمان و جذب مفاهیم مربوط به نقش زن و شوهر در جامعه؛ از وابستگی‌ها و اعتقادات مذهبی ما؛ از برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و کتاب‌ها شکل می‌گیرند. عشق‌ها و دوستی‌های قبلی هم می‌توانند شکل‌دهنده انتظارات ما باشند. و در سطحی عمیق‌تر، معمولاً باور داریم که همسرمان زخم و جراحت‌های روحی درونی ما را التیام خواهد بخشید.

این تخیلات بعد از ازدواج بیرون می‌آیند (که برای آنهایی که سالها قبل از ازدواج دوست بوده و رابطه داشته‌اند واقعاً تعحب‌برانگیز است). اما متخصصین عقیده دارند که تخیلات مربوط به کارهایی که همسرتان باید و نباید انجام دهد، خطرناک هستند. اگر همسرتان را با یک استاندارد غیرممکن مقایسه ‌کنید، اگر نتواند ذهن شما را خوانده و آسیب‌های کودکی شما را التیام بخشیده و به طرز جادویی زندگی رویایی برای شما بسازد، ناامید و دلسرد خواهید شد.

وقتی زوجی هنوز دلباخته هم هستند، نیاز به چیز زیادی ندارند چون هنوز از آن عشق و دلباختگی اولیه لذت می‌برند. توقعتان خیلی کم است، احساسی عالی دارید و زمان زیادی را برای خوشنود کردن همدیگر صرف می‌کنید. اما هرچه رابطه عمیق‌تر می‌شود، توقعات و انتظارات تغییر می‌کنند. و زمانیکه آن نیازها برآورده نشوند، دیگر کاری از دست همسرتان برای خوشنود کردن شما برنخواهد آمد و همه چیز آزاردهنده به نظر خواهد رسید. هر خستگی و دلزدگی ثابت می‌‌کند که رابطه‌تان درست نبوده و برای هم ساخته نشده‌اید. دعواها و مشاجره‌ها شروع می‌شوند و این مشاجرات بر سر موضوعات اصلی که اذیتتان می‌کند نیست.

دلیل آن معمولاً این است که خودتان هم نمی‌فهمید که موضوعات و مشکلات اصلی چه هستند—یا از به زبان آوردن آنها واهمه دارید. اولین قدمتان؟ باید انتظارات و توقعات خودتان درمورد ازدواج را آشکار کنید—مجموعه‌ای از اعتقادات شوکه‌کننده، گاهی مسخره و خنده‌دار و معمولاً آسیب‌پذیر. از اینکه آماده کردن صبحانه صبح با کدامتان باشد گرفته تا زمانی که می‌خواهید بچه‌دار شوید، از اینکه در چه چیزهایی سرمایه‌گذاری کنید تا اینکه چند وقت یکبار رابطه‌جنسی داشته باشید، از اینکه همسرتان درمورد مدل موی جدیدتان چه باید بگوید تا اینکه صبحها چطور به هم صبح‌بخیر بگویید.

در هر مرحله از زندگی زناشویی ممکن است انتظارات جدیدی به وجود آید، مثل اینکه کی خانه بخرید، کی به اتفاق هم در باغچه گلکاری کنید، کی بچه‌دار شوید، چطور با یک بیماری حاد کنار بیایید، در زمان سختی‌های اقتصادی چه برخوردی داشته باشید و یا حتی رفتارتان در زمان میانسالی. اگر الان مهارت لازم برای کشف انتظاراتتان را به دست آورید، به شما کمک می‌کند کشف کنید در هر مرحله از زندگی واقعاً چه در ذهنتان می‌گذرد.

اشتباه متوجه منظورمان نشوید. همه توقعات و انتظارات غیرواقعبینانه نیستند. نیازی هم نیست که انتظاراتتان را نادیده بگیرید. وقتی کنترل توقعاتتان را به دست گرفتید—و همسرتان هم همین کار را کرد—می توانید لیست انتظاراتتان را با هم مقایسه کنید. برای شناختن بهتر همدیگر، درمورد هر کدام با هم صحبت کنید.
تصمیم بگیرید که کدامیک از انتظارات همدیگر را می‌توانید برآورده کنید. خیلی مهم است که برای خوشنودی همسرتان تلاش کنید، حتی اگر دیدگاه خودتان درمورد یک ازدواج موفق آنگونه نباشد. و از سایر انتظارات بعنوان یک نقطه شروع برای کشف و رشد فردی استفاده کنید: شاید از همسرتان انتظار داشته‌اید که یک هیجان جدید وارد زندگیتان کند اما توقعاتتان برآورده نشده است. خودتان فعالیت‌هایی که دوست دارید را دنبال کنید: صخره‌نوردی؟ اسکیت؟ یا شاید هم طراحی جواهر؟



نکاتی مثبت


انتظارات خود—و همسرتان-- را بپذیرید.
این امیدها و آرزوها—و حتی بایدها—نشانه نیازهای عمیق شماست. ازدواج شما قادر به برآورده کردن همه آنها نیست اما نادیده گرفتن آنها هم باعث می‌شود هر دوی شما احساس ناامیدی، تنهایی و خشم کنید.

چیزهایی از همسرتان بخواهید که واقعبینانه باشند.
احتمالاً همسرتان نمی‌تواند هر روز صبح صبحانه را آماده کرده و در تختتان بیاورد، روزی سه بار از ظاهر شما تعریف و تمجید کند یا هیچوقت دعوایی شروع نکند. اما می‌تواند زمان بیشتری برای درست کردن غذا و گذراندن وقت با شما صرف کند. توافق درمورد برخی توقعات واقعبینانه احساس موفقیت و رضایت را در هر دوی شما ایجاد خواهد کرد.

ببینید چه کاری از دست خودتان برمی‌آید.
مریم داستان ما نمی‌توانست از شغل خود استعفا دهد و بی‌خیال در خانه بماند، در صندلی زیر درخت زیبای حیاط لم بدهد و کتاب بخواند اما متوجه شد که می‌تواند کاری با استرس کمتر پیدا کند که اجازه دهد بتواند از زندگی زناشویی خود لذت بیشتری ببرد. یک سال بعد، کار خود را عوض کرد و زمان بیشتری برای زندگی زناشویی خود و خانواده داشت.

برای چیزی که نمی‌توانید داشته باشید افسوس نخورید.
یکی از سخت‌ترین کارها در ازدواج قبول کردن این است که بعضی از موارد لیست بایدهایتان هیچوقت توسط همسرتان اجرا نخواهد شد—بخاطر اینکه او کامل نیست و دلیلی هم ندارد که شاهزاده قصه‌ شما باشد. وقتی چیزی را واقعاً می‌خواهید که می‌دانید قرار نیست به دست بیاورید، می‌توانید ناراحت یا عصبانی شوید و یا کاری را بکنیدکه همه زن و شوهرها بعد از گذشت چند سال از ازدواجشان می‌کنند: افسوس چیزهایی را بخورید که به خاطر تعهد ازدواج نتوانستید به دست آورید. قبول کردن ازدواج و همسرتان باوجود ناکاملی آنها، تمرینی درازمدت است که برای یک رابطه سالم و خوشبخت ضروری است.

از ناامیدی بعنوان نشانه‌ای از انتظارات ناخودآگاه استفاده کنید.
وقتی در زندگی زناشویی خود و از دست همسرتان ناامید و دلسرد شدید، کمی مکث کرده و به آن توقعتان فکر کنید. این کار باعث می‌شود درمورد انتظاراتتان هوشیاری و آگاهی به دست آورید که اعمال و رفتارهایتان را هدایت می‌کند. آیا توقعتان منطقی بوده است؟ آیا بهتر نیست خودتان آن را برآورده کنید؟

همسرتان را با همسر دیگران مقایسه نکنید—یا ازدواجتان را با دیگر ازدواج‌ها.
روی عشق، خنده‌ها، غصه‌ها و کشمکش‌های دنیای خودتان تمرکز کنید. هیچ همسری ایدآل نیست و هیچ ازدواج ایدآلی هم وجود ندارد. با این وسوسه که به خودتان بگویید "اگر فقط همسرم شبیه به شوهر دوستم بود" یا "اگر ازدواج ما مثل ازدواج آنها بود" مقابله کنید. هر ازدواجی خاص است و پستی‌بلندی‌های خاص خود را دارد.

مراقب توقعاتی که از خودتان دارید باشید.
30 سال پیش نیست و شما هم پدر و مادرتان نیستید. بااینکه بسیاری از زوج‌های تازه ازدواج‌کرده ناخودآگاه از خود انتظار دارند که زندگیشان به اندازه زندگی والدینشان خوب و کامل باشد. درمورد کلیشه‌های فرهنگی جامعه از همسر ایدآل نیر همینطور است.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تا لود شدن کامل عکس ها منتظر بمانید...
 

S A L I J O O N

S A L I J O O N


S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

تا لود شدن کامل عکس ها منتظر بمانید...
 

S A L I J O O N

S A L I J O O N


S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

تا لود شدن کامل عکس ها منتظر بمانید...
 

S A L I J O O N

S A L I J O O N


S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

تا لود شدن کامل عکس ها منتظر بمانید...
 

S A L I J O O N

S A L I J O O N


S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 چهار دانشجو شب امتحان به جای درس خواندن به مهمونی وخوش گذرونی رفته بودند و هيچ آمادگی امتحانشون رو نداشتند.

روز امتحان به فکر چاره افتادند وحقه ای سوارکردند به اين صورت که سر و رو شون رو کثيف کردند ومقداری هم با پاره کردن لباس هاشون در ظاهرشون تغييراتی بوجود آوردند.

سپس عزم رفتن به دانشگاه نمودندويک راست به پيش استاد رفتند.

مسئله رو با استاد اينطور مطرح کردند:

که ديشب به يک مراسم عروسی خارج ازشهر رفته بودندو در راه برگشت از شانس بد يکی از لاستيک های ماشين پنچرميشه و اونا با هزار زحمت و هل دادن ماشين به يه جايی رسوندنش واين بوده که به آمادگی لازم برای امتحان نرسيدند کلی از اينها اصرار و از استاد انکار، آخر سر قرار ميشه سه روز ديگه يک امتحان اختصاصی برای اين 4 نفرازطرف استاد برگزار بشه،

آنها هم بشکن زنان از اين موفقيت بزرگ، سه روز تمام به درس خوندن مشغول ميشن و روز امتحان با اعتماد به نفس بالا به اتاق استاد ميرن تا اعلام آمادگی خودشون رو ابراز کنند

استاد عنوان مي کنه بدليل خاص بودن و خارج از نوبت بودن اين امتحان بايد هر کدوم از دانشجوها توی يک کلاس بنشينند و امتحان بدن که آنها به خاطر داشتن وقت کافی وآمادگی لازم باکمال ميل قبول مي کنند.

امتحان حاوی دو سوال و بارم بندی از نمره بيست بود:

1 ) نام و نام خانوادگی؟ 2 نمره

2 ) کدام لاستيک پنچر شده بود؟ 18 نمره

الف) لاستيک سمت راست جلو
ب) لاستيک سمت چپ جلو
ج) لاستيک سمت راست عقب
د) لاستيك سمت چپ عقب
 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به این میگن گربه آب زیر کاه!!!

اندکی تحمل فرمائید تا تصویر به طور کامل بارگذاری شود.


 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عجایبی که فقط در ایران می توان دید!








































 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 
 
خودروسازی در چین با کپی برداری از محصولات کمپانی های مشهور آغاز شد و هنوز هم در نمایشگاه های بین المللی خودرو، چینی هایی را می توان دید که با کنجکاوی و دقت فراوان، از مدل های موفق کمپانی های خودروسازی تصویربرداری و ابعاد و احجام آنها را اندازه گیری می کنند.
 
 
 
خودروسازی در چین با کپی برداری از محصولات کمپانی های مشهور آغاز شد و هنوز هم در نمایشگاه های بین المللی خودرو، چینی هایی را می توان دید که با کنجکاوی و دقت فراوان، از مدل های موفق کمپانی های خودروسازی تصویربرداری و ابعاد و احجام آنها را اندازه گیری می کنند.

هرچند که کپی های چینی، هرگز و از هیچ نظر برابر اصل نبودند اما تلاش و جسارت آنها موجب شد تا کمپانی های خودروسازی فراوانی در چین راه اندازی شود و امروزه اکثر شرکت های اتومبیل سازی سعی دارند که بعضی از سایت های مونتاژ خود را به چین منتقل کنند.

شاید باورش سخت باشد اما در حال حاضر، چین به بزرگ ترین بازار خودرو در دنیا تبدیل شده و ضمنا برخی از محصولات چینی، در کشورهایی چون روسیه، مصر، ترکیه و ایران مونتاژ می شود. در ادامه شما را با  خودروهای چینی موجود در بازار داخلی آشنا می کنیم که البته MG را به خطار قیمت بالا و دورگه (انگلیسی – چینی) بودنش، از فهرستمان حذف می کنیم.

چری (QQ (MVM110


 

بعد از توقف مونتاژ خودروی کوچک و شهری دوو ماتیز در ایران، چری QQ به کمک مدیران خودرو به ایران راه یافت. MVM 110 یک کپی کاملا آشکار و ناشیانه از دوو ماتیز بوده که باتوجه به سابقه خوب ماتیز در ایران، این خودرو نیز مورد استقبال هموطنان قرار گرفت اما خیلی زود مشخص شد که MVM 110 از لحاظ ایمنی در برابر تصادفات، پایداری بر سطح مسیر، کیفیت مونتاژ و همچنین استهلاک قطعات بسیار ضعیف تر از ماتیز است.

استهلاک بالای این خودرو با ایجاد سر و صدای اضافی در کابین خودرو آشکار شده و به تدریج ایرادات دیگری نیز به فهرست خرابی آن اضافه شد. سیستم تعلیق MVM 110 بسیار خشک بوده و ضربات حاصل از ناهمواری های سطح مسیر را به بدنه و شاسی منتقل می کند.

تجربه ثابت کرده که مصرف سوخت این خودرو بسیار اندک بوده هرچند که ارقام و اعداد دقیقی از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است. MVM 110 در دو نوع سه سیلندر خطی 12 سوپاپ و چهار سیلندر خطی 16 سوپاپ با گیربکس پنج دنده دستی یا چهار دنده اتوماتیک در ایران عرضه می شود که مدل سه سیلندر آن فوق العاده کند و ضعیف است. در کل می توان گفت که این خودرو فقط جهت انجام خریدهای روزمره و رفت و آمدهای درون شهری مناسب است.

قیمت: 8700000 تا 12200000 تومان (شرکتی، تحویل دو هفته ای)



چری: A15 (ویانا)


 

چری A15 نخستین محصول کمپانی چری است که در سال 1997 در چین تاسیس شد. این خودرو از یک طراحی بسیار ساده و فاقد هیجان برخوردار است که در آن، شباهت های غیرقابل انکاری با سیتروئن زانتیا نیز دیده می شود.

البته این شباهت فقط در ظاهر آنها نبوده و از لحاظ ایمنی در تصادفات نیز مانند زانتیا، رضایت بخش نیست زیرا سیستم های ABS و EBD آن به موقع وارد مدار نشده و ایربگ های سرنشینان جلو نیز نقش موثری در حفاظت از سرنشینان ایفا نمی کنند اما جالب اینجاست که این خودرو در روسیه با استقبال خوبی رو به رو شد و حداقل از این نظر امیدواریم که با آب و هوای سرد و زمستانی، سازگاری خوبی داشته باشد!

از امکانات این خودرو می توان به شیشه بالابرهای برقی در جلو و عقب، سیستم صویت با قابلیت پخش CD و فرمت MP3، تنظیم برقی آینه ها و ایموبلایزر اشاره کرد. چری A15 در ابتدا به لطف قیمت 11 میلیون تومانی با فروش خوبی مواجه شد و از نظر رقابت با خودروهای داخلی باعث نگرانی خودروسازان وطنی شد اما با گذشت زمان معلوم شد که این خودرو هم استهلاک بالایی داشته و از لحاظ فنی نیز با برخورداری از پیشرانه چهار سیلندر هشت سوپاپه، چابک و رضایت بخش به نظر نمی رسد.

قیمت: 14250000 تومان (شرکتی)



چری (A5  (MVM530


 

تقریبا می توان گفت که چری A5 اولین خودروی چینی بود که فراتر از انتظار ظاهر شد و این نکته را گوشزد کرد که یک خودروی چینی نیز می تواند حداقل نیازهای کیفی و فنی را برطرف سازد. این خودرو در سال 2006 میلادی تولید شده و از تابستان سال 1389 در ایران عرضه می شود.

طراحی ظاهری آن با همکاری و مشاوره استودیوهای مشهوری چون پنین فارینا و برتونه ایتالیا انجام شده و به رغم سادگی، نسبتا شیک و رضایت بخش است. هرچند که قسمت عقب آن، بیش از حد ساده و فاقد هیجان است اما از به کارگیری احجام اغراق آمیز و تصنعی در طراحی آن خودداری شده است. کابین این خودرو باتوجه به کلاسش (سدان رده B) بسیار جادار بوده و صندوق بارش نیز حجیم است.

کیفیت مواد به کار رفته در پوشش و تزئینات کابین، نسبت به دیگر چینی ها رضایت بخش بوده اما هنوز جنس کلیدهای تعبیه شده روی پانل مرکزی آن دلچسب نیست. طراحی داخلی در مقایسه با چهره خودرو، مدرن تر به نظر می رسد ولی از لحاظ ارگونومی دارای نقایصی بوده که ازجمله آنها می توان به جای نامناسب برخی کلیدها روی پانل مرکزی اشاره کرد. پدال کلاچ MVM 530 بسیار سبک و نرم بوده و تعویض دنده ها نیز به نرمی و راحتی انجام می پذیرد، ضمن اینکه در رانندگی با آن، از دید مناسبی برخوردار خواهید بود و خبری از نقطه کور نیست.

شتاب گیری اولیه و ثانویه MVM 530 تحسین برانگیز است اما هندلینگ و پایداری آن باتوجه به سیستم تعلیق بسیار نرمش، چندان جالب نیست هرچند که در نمونه های جدیدتر، اصلاحاتی در سیستم تعلیق و وضعیت کیفی مواد داخلی صورت گرفته است و جالب اینجاست که این خودرو در رده بندی کیفی محصولات داخلی، بالاتر از اتومبیل هایی چون سمند، پارس و 405 قرار گرفته و امکانات کاملی را در اختیار خریداران قرار می دهد که این یعنی به صدادرآمدن زنگ خطر برای خودروسازان داخلی!

قیمت: 20150000 (شرکتی، تحویل 30 روزه)



چری: X33 (تیگو)


 


چندی پیش در مقاله شاسی بلندهای جمع و جور درمورد X33 گفتیم که این خودرو فقط از لحاظ ظاهری شبیه یک کراس اور یا همان SUV کوچک شهری است و به هیچ وجه خودروی مناسبی برای مسیرهای خارج از جاده ای نیست زیرا سیستم تعلیق آن فقط برای سواری آرام در جاده های هموار طراحی شده و پیشرانه چهارسیلندر 16 سوپاپ آن نیز، جوابگوی خودرویی با این وزن و ابعاد نیست.

کیفیت ادوات داخلی آن نیز مانند اکثر چینی ها، تعریف چندانی ندارد اما مجموعه امکانات رفاهی نسبتا خوب و مناسبی را در اختیارتان قرار داده و شاید به خطار ارتفاع بالاترش نسبت به اکثر خودروها، حس تسلط بیشتری را در شما القا کند. همان طور که گفته شد، تیگو برای یک رانندگی آرام و ملایم، به صورتی نرم و نسبتا بی سر و صدا ظاهر می شود.

قیمت: 30 میلیون تومان (شرکتی)



لیفان 520


 

کمپانی لیفان در سال 1992 در چین تاسیس شد و در زمینه ساخت خودرو و موتورسیکلت به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کرده است. لیفان 520 نیز در ابتدای ورودش به ایران، رقیب سرسختی برای خودروهای د اخلی به نظر می رسید زیرا طراحی ظاهری و داخلی آن نسبتا به روز بود و امکاناتی چون ایربگ سرنشینان جلو، فرمان تلسکوپی، تنظیم برقی آینه ها و سیستم ABS و EBD در لیست تجهیزات آن به چشم می خورد.

ضمنا در ابتدای کار به رغم سابقه بد اتومبیل های چینی در کشور، با استقبال خوبی از سوی ایرانیان مواجه شد اما استهلاک بالا و نارضایتی مشتریان از خرابی های متعدد این خودرو باعث شد تا کم کم محدودیت خود را از دست بدهد. داشبورد لیفان 520 از پلاستیک خشک و نامرغوبی ساخته شده که غالبا در اثر تغییرات دمایی ترک خورده و به تدریج ظاهری ناخوشایند را پدیدار می سازد. از لحاظ فضای کابین و راحتی سرنشینان، شبیه کیا ریو بوده اما کمی راحت تر به نظر می رسد. موتور آن در مقایسه با خودروهای داخلی و رقبای هم وطن خود، قوی تر بوده و مصرف سوختش نیز مناسب به نظر می رسد.

قیمت: 14900000 تومان (شرکتی)



لیفان 620


 

لیفان 620 بزرگترینمدل تولیدی این کمپانی بوده و رقیب سرسختی برای MVM 530 است. در طراحی و ساخت این خودرو از کمپانی های روور، کرایسلر و ب ام و کمک گرفته شده و شاید به همین علت است که فرم چراغ های جلو، کاملا شبیه ب ام و سری 3 سدان E90 است. در کل چهره خودرو اسپورت تر و پخته تر از دیگر چینی های بازار داخلی به نظر می رسد و تناسبات طراحی، بیشتر رعایت شده است به طوری که در نگاه اول ممکن است به چینی بودن خودرو پی نبرید.

طراحی داخلی و به خصوص قسمت داشبورد کمی شبیه به MG می باشد (هر دو از ب ام و تقلید کرده اند) و در ساخت آن از پلاستیک نرم و نسبتا با کیفیت استفاده شده اما جنس تزئینات چوبی و نقره ای رنگ حاکی از دوام و کیفیت پایین آنها است. غربیلک فرمان این خودرو شبیه به غربیلک فرمان مرسدس بنز ML-Class بوده و بسیار خوش دست است. پیشرانه چهار سیلندر این خودرو، همان تریتک معروف بوده که مدتی در تولیدات کمپانی مبنی، کرایسلر و روور نیز مورد استفاده قرار می گرفت و شتاب اولیه خوبی را در اختیارتان قرار می دهد اما متناسب نبودن ضریب دنده ها باعث شده تا در دورگیری ها و شتاب ثانویه، کند و آزار دهنده به نظر برسد. سطح تجهیزات و امکانات رفاهی این خودرو مانند MVM 530، نسبتا کامل و رضایت بخش بوده با این تفاوت که دارای سانروف برقی نیست. جای خالی مدل دنده اتوماتیک این خودرو در کشور، بسیار خالیست.

قیمت: 19500000 تومان (شرکتی)



HAFEILOBO


 

چند سال پیش در یک نمایشگاه تاسیسات ساختمان، کاتالوگ های مختلفی از یک خودروی کوچک و شهری عرضه می شد. کاتالوگ گویای این بود که ظاهرا قرار است یک اتومبیل کوچک چینی، با ظاهری عجیب و رنگ بندی وسیع در ایران عرضه شود. در نگاه اول فهرست تجهیزات و امکانات رفاهی این خودرو نظر بسیاری را جلب کرد اما می شد مطمئن بود که به این زودی ها وارد بازار نمی شود.

حدودا در دو سال بعد، این خودرو با نام لوبو از شرکت بم خودرو عرضه شد و البته بسیاری از امکاناتی که روی کاتالوگ نوشته بود را دارا نبود. ظاهر خودرو کمی نامتعارف و طراحی داخلی آن فوق العاده ساده و فاقد هیجان است. این خودرو، فقط دارای یک کیسه هوا برای راننده بوده و ترمزهای عقب آن از نوع کاسه ای است. سیستم صوتی نیز قابلیت پخش کاست را دارد و مدل CD پلیر آن به صورت سفارشی نصب خواهد شد. مصرف ترکیبی این اتومبیل جمع و جور شهری، حدود 6/5 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و شاسی آن متعلق به لوتوس است.

قیمت: 11500000 تومان
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 
 
یک مقام آگاه در سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: یارانه نقدی اسفند ماه ظرف 2 تا 3 روز آینده واریز می‌شود.
 
 
 
فارس:  یک مقام آگاه در سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: یارانه نقدی اسفند ماه ظرف 2 تا 3 روز آینده واریز می‌شود.

این مقام آگاه در سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: احتمالاً یارانه نقدی اسفند ماه مانند گذشته به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان خواهد بود که ظرف 2 تا 3 روز آینده پرداخت می‌شود.

وی در مورد اینکه آیا یارانه افزایش پیدا نمی‌کند؟ گفت: فعلاً امکان افزایش یارانه نقدی وجود ندارد مگر اینکه از 10 میلیون نفری که برای انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه مکاتبه شده است دست کم 5 میلیون نفر انصراف دهند تا بودجه برای افزایش یارانه بقیه وجود داشته باشد.

این مقام آگاه گفت: در حال حاضر رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها مرتب از سازمان‌های درگیر مانند خزانه کل کشور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی پیگیری می‌کند که یارانه‌ها به موقع به حساب مردم واریز شود.

وی افزود: هنوز یارانه برخی از دستگاه‌ها مانند آب و فاضلاب پرداخت نشده است.

احتمال افزایش یارانه نقدی اسفندماه برای اجرای فاز دوم هدفمندی وجود دارد ولی در صورت افزایش مبلغ واریزی، همان 45500 تومان قابل برداشت است و مازاد بر آن تا قبل از افزایش قیمتها در سال آینده قابل برداشت نخواهد بود. 
 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دفترکارهای مبتکرانه !




































































































نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این مادر ژاپنی نهایت رضایت فرزند 4 ساله اش را با ساخت یک ماشین فرمول 1 تامین کرد. او در یک ابتکار جالب و خلاقانه این ماشین را از روی آخرین مدل یک خودرو فرمول 1 ساخت سال 2011 طراحی کرد.علیرغم اینکه همه رسانه ها این کار وی را تحسین کرده اند اما این زن میگوید از کارش خیلی راضی نیست و قصد دارد هنوز روی این ماشین کار کند.


این ماشین سه تکه ساخته شده است و زمانیکه از آن استفاده نمیشود میتوان آن را جدا کرد و در فضای کمتری نگهداری کرد. این مادر خلاق از تصاویر موجود نمونه واقعی این ماشین در سایتها استفاده کرده و آن را طراحی و ساخته است.

 

معروف ترین زنان هالیوودی که هکرها عکس و اطلاعات شخصی شان را منتشر کردند!

1.اسکارلت جوهانسون



اسکارلت جوهانسون، بازیگر و خواننده معروف آمریکایی دانمارکی از دیگر قربانیان هکرهاست. وی پس از اینکه عکس های خصوصی اش در فضای مجازی پخش شد، در گفتگو با شبکه خبری CNN از اینکه به خاطر مشهور بودنش حریم خصوصی اش رعایت نمی شود، ابزار تاسف کرد.
2. پاریس هیلتون



پاریس هیلتون در سال 2005 و پیش از ظهور آی فون، یک هکر 17 ساله تمامی شماره های شخصی این هنرپیشه، خواننده و مدل آمریکایی را منتشر کرد و به خاطر این کارش 11 ماه را در بازداشتگاه سپری کرد.
3. میلا کونیس


میلا کونیس، بازیگر آمریکایی که در اکراین متولد شده، از جمله کسانی است که هکرها وارد ایمیل شخصی اش شده اند و عکس هایی از او را برای عموم به نمایش درآوردند.
4. مایلی سایرس



این هنرپیشه و خواننده آمریکایی هم دست کم دوبار طعم هک شدن را چشیده و هکرها یکبار به ایمیل و یک بار به حساب شخصی اش در شبکه اجتماعی مای اسپیس وارد شده و عکس هایش را منتشر کرده اند.

زن و شوهری که تاکنون 15 بار با هم ازدواج کرده اند!

این زوج که سوران و ایوان مانی نام دارند هردو کالیفرنیایی هستند . آنها در سال1996ازدواج کرده اند و بعد از اولین سال ازدواج تصمیم گرفته اند که این اتفاق خوشایند را تکرار کنند اما هر بار در یک کشور.

ایوان 41ساله و سوزان 39 ساله است . سوزان یک معلم است و آنها در یک سوپر مارکت با هم آشنا شدند و 11 ماه بعد این آشنایی منجر به ازدواج شد. ایوان در مقابل چشمان متعجب دانش آموزان سوزان در کلاس از وی خواستگاری کرد و او هم بلافاصله پذیرفت.


سوزان میگوید همسرش بهترین مرد دنیاست و زمانیکه نامزد بودند برای اینکه هر صبح یادداشت عاشقانه ای برای او روی شیشه ماشینش بگذارد مسیری 20 دقیقه ای را طی میکرده . او میگوید خیلی احساس خوشبختی میکند و امکان ندارد جایی بتواند این خوشبختی را با کس دیگری تجربه کند.

اگرچه به عقیده خیلی ها این ازدواجها هزینه زیادی برای این زوج به دنبال داشته است اما خود آنها معتقدند این عشق ارزش این پول را دارد.
سریع ترین فراری ساخته شد

بر اساس اخبار منتشر شده خودروی F۱۲ برلینتا شركت فراری سریع ترین خودروی ساخته شده در تاریخ این شركت ایتالیایی به شمار می رود. سرعت این خودرو در عرض ۳.۱ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت می رسد. قدرت موتور این خودروی كوپه ۷۳۰ اسب بخار بوده و موتور آن از نوع V۱۲ است. وزن این خودرو هزار و ۵۲۵ كیلوگرم بوده كه ۷۰ كیلوگرم كمتر از مدل قبلی فراری یعنی ۵۹۹ است است.


به گزارش فوربس، این خودرو ۳۰ درصد سوخت كمتری نسبت به مدل ۵۹۹ فراری مصرف می كند و میزان تولید آلاینده دی اكسید كربن این خودرو نیز كمتر شده است.

معنی بسیار خنده دار و مرموز برخی کلمات خانم ها
- خبٌ :این کلمه ‏ای است که زنان برای پایان دادن به مکالمه‏ هایی استفاده می‏کنند که در آن حق با آن‏هاست و شما باید خفه‏ بشوید.‏

-پنج دقیقه :اگر مشغول لباس ‏پوشیدن است یعنی حداقل نیم ساعت. هرچند پنج دقیقه دقیقاً معادل پنج دقیقه است اگر به شما پنج دقیقه بیش‏تر زمان جهت تماشای فوتبال داده شده باشد.

-هیچٌی : این آرامش قبل از توفان است. معنی و مفهوم آن این است که باید به شدت گوش‏ به ‏زنگ باشید . بحث‏هایی که با هیچی شروع می‏شوند، غالباً با خبٌ تمام می‏شوند.‏

-بفرمایید:این کلمه اصلاً ربطی به اجازه دادن انجام کاری ندارد. "اگه جرئت داری" در آن مستتر است.

- آه بلند :این در حقیقت یک کلمه محسوب می‏شود که معمولاً درست فهمیده نمی‏شود. آه بلند یعنی او فکر می‏کند شما یک احمق به ‏دردنخور هستید و او نمی‏داند چرا دارد وقتش را با ماندن و بحث با شما سر هیچٌی تلف می‏کند.

- اشکال نداره :این یکی از خطرناک ‏ترین جملاتی است که زن شما ممکن است به شما بگوید.اشکال نداره یعنی اون به زمان طولانی‏ تری احتیاج دارد که تصمیم بگیرد شما چگونه باید تاوان این اشتباه‏تان را پس بدهید.‏

- ممنون :از شما تشکر می‏کند.فقط بگویید خواهش می‏کنم.هیچ حرف اضافه‏ای نزنید. خیلی ممنون می‏تواند نشان دهنده یک خطر بالقوٌه باشد.

- اصلاً هرچی : این ترکیب برای گفتن به حساب می رسم! یا مرده ‏شورت رو ببرن استفاده می‏شود.

-نه . نگران‏ش نباش عزیزم، خودم انجام می‏دم: یک جمله بسیار خطرناک دیگر. به معنی آن‏که این کار به دفعات متعدد به شما محول شده و حالا تصمیم گرفته خودش دست به کار شود. این حالت معمولاً منجر به حالت‏ی خواهد شد که شما بپرسید چی شده؟

روستایی واقعا خنده دار و عجیب در ترکیه

ساکنان روستایی در منطقه باستانی کاپادوکیه از سقف وارد خانه‌های خود می‌شوند. درب ورود به خانه‌ها در این روستا در سقف قرار دارد.


این روستای ۱۲ خانه‌ای در واقع نمونه‌ای از طرز زندگی در کاپادوکیه باستان را به تصویر می‌کشد. مردم منطقه کاپادوکیه در ۱۰ هزار سال قبل از سقف وارد خانه‌های خود می‌شده‌اند. خانه‌های آن زمان دارای دو اتاق بوده و ساکنان از سقف به وسیله نردبانهایی چوبی به داخل خانه می‌رفتند.


ساکنان کاپادوکیه در آن زمان نسبت به مردم اطراف خود زندگی پیشرفته‌تری داشته‌اند به طوری که در هر خانه‌ای سنگهای آسیاب، اجاق‌ها و سبدهای حصیری به چشم می‌خورد. این منطقه مهد یکی از قدیمی‌ترین تمدنهای جهان است و قدیمی‌ترین سیستم شهری جهان نیز در این منطقه شکل گرفته است.


نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آیا میدانید : در تایوان بشقابهای گندمی درست میشود وافراد بعد از خوردن غذا بشقابهایشان را هم میخورند.

آیا میدانید : گوش و بینی درتمام طول عمر انسان در حال رشد میباشند و بزرگتر میشوند.

آیا میدانید : آب دریا بهترین ماسک زیبایی پوست میباشد.

آیا میدانید : اولین مردمانی که نخ را کشف کردند وموفق به ریسیدن آن شدند ایرانیان بودند.

آیا میدانید : بزرگترین دریای دنیا دریای مدیترانه است و عمیقترین نقطه آن به ۴۳۳۰متر میرسد.

آیا میدانید : فقط پشه ماده نیش میزند و از پروتین خون مکیده شده جهت تخم گذاری استفاده میکند.

آیا میدانید : هر چشم مگس دارای ۱۰ هزار عدسی است.

آیا میدانید : مقاومت موش صحرایی در برابر بیآبی بیشتر از شتر است.

آیا میدانید : جمعیت میمونهای هند بالغ بر ۵۰ میلیون است.

آیا میدانید : یک نوع وزغ وجود دارد که در بدن خود سم کافی برای کشتن ۲۲۰۰ انسان در اختیار دارد.

آیا میدانید : ۳۵۰ هزار نوع کفشدوزک در جهان وجود دارد.

آیا میدانید : نوشابه های زرد رنگ، زیانبارتر از نوشابههای سیاه رنگ هستند.

آیا میدانید : شش چپ، اندکی از شش راست کوچکتر است تا فضای کافی برای قرارگیری قلب فراهم آید.

آیا میدانید : تعداد سلولهای گیرنده بویایی در سگهای معمولی، یک میلیارد و در سگهای شکاری،۴ میلیارد عدد است

آیا میدانید : رشد کودک در بهار بیشتر است.

آیا میدانید :  هر انسان در حدود نیم ساعت یک تک سلولی بوده است ؟

آیا میدانید :  دندان تنها بخش از بدن انسان است که ترمیم نمی شود ؟

آیا میدانید :  هر چروک ایجاد شده در ابرو نتیجه ۲۰۰۰۰۰ اخم است ؟

آیا میدانید :  اکثر افراد در کمتر از ۷ دقیقه خوابشان می‌برد ؟

آیا میدانید :  آب دریا بهترین ماسک برای صورت انسان است ؟

آیا میدانید :  ورزش کردن در گرما به کاهش اشتها کمک می‌کند ؟

آیا میدانید :  عمر پرزهای چشایی انسان از ۷ تا ۱۰ روز است ؟

آیا میدانید :  اندازه قلب هر فرد به اندازه مشت اوست ؟

آیا میدانید :  قلب انسان بطور متوسط ۱۰۰ هزار بار در سال میتپد ؟

آیا میدانید :  سریع ترین عضله بدن انسان زبان اوست ؟

آیا میدانید :  بدن انسان پنجاه هزار کیلومتر رشته عصبی دارد ؟

آیا میدانید :  تنها قسمت بدن که خون ندارد قرنیه چشم است ؟

آیا میدانید :  استرس تا ۵ برابر سیستم ایمینی بدن را پایین می آورد ؟

آیا میدانید :  تـنها در طول زمانی که این جمله را می خوانید در حدود ۵۰ هزار سلول بدنتان میمیرد و سلول های جدید جایگزین آن می شود ؟

آیا میدانید :  در طـول یـک ساعت قلب شما آنقدر سخت کار می کند کـه مــی تـــوانــد انرژی حمل یک جسم یک تنی به اندازه یک کیلومتر از سطح زمین را تامین کند ؟

آیا میدانید :  اولین دوقلوهای آزمایشگاهی اولین بار در سال ۱۹۸۱ به دنیا آمدند ؟

آیا میدانید :  اگر سلول های موجود بر روی پوست بدن انسان را به دنبال هم بچینیم، طول آن به ۴۵ مایل خواهد رسید ؟

آیا میدانید :  در طول یک سال، قلب یک انسان عادی ۴۰ میلیون بار می تپد ؟

آیا میدانید :  بیشتر انسانها در یک دقیقه ۲۵ مرتبه پلک می زنند و بطور میانگین هر انسان سالانه بیش از ۱۳ میلیون مرتبه پلک می زند ؟

آیا میدانید :  معده شما باید هر دو هفته یکبار ماده مخاطی جدید ترشح کند در غیر اینصورت خودش را هضم خواهد کرد ؟

آیا میدانید :  شش سمت چپ کوچکتر از شش سمت راست است تا فضایی برای قلب ایجاد شود ؟

آیا میدانید :  جراحی چشم یکی از پیشرفت های چشمگیر در طب باستان به شمار می رود ؟

آیا میدانید :  عطسه در هنگام خارج شدن از دهان، سرعتی بالغ بر ۱۰۰ مایل بر ساعت دارد ؟

آیا میدانید :  اگر بدن شما خشک و یخ زده شود ۱۰% به وزن آن اضافه خواهد شد که این مقدار وزن اضافی را مایکرو ارگانیسم هایی که بر روی بدن قرار دارند، تشکیل می دهند ؟

آیا میدانید :  براساس آمارهای اخیرسازمان جهانی سلامتی، روزانه در حدود ۱۰۰ میلیون فعالیت جنسی رخ میدهد؟

آیا میدانید :  زمانیکه گوشت و شیر را با هم می خورید، بدن به هیچ وجه کلسیم شیر را جذب نمی کند و بهتر است میان مصرف گوشت و شیر حداقل ۲ ساعت فاصله باشد ؟

آیا میدانید :  ما یک داروخانه کامل در بدن خود داریم و می توانیم هر دارویی را در بدن خود تولید کنیم ؟

آیا میدانید :  طول قد هر انسان سالم برابر هشت وجب دست خود اوست ؟

آیا میدانید :  محـقـقان اخیـراً بـه ایـن نتیجه رسیده اند که کلیه انسان ۵۰۰ عملکرد متفاوت دارد ؟

آیا میدانید :  ساختمان عملکرد دست وال، سگ، پرندگان (بال ها) و انسان دقیقاً مشابه است ؟

آیا میدانید :  شبکه چشم ۱۳۵ میلیون سلول احساس دارد که مسئولیت گرفتن تصاویر و تشخیص رنگها را بر عهده دارد ؟

آیا میدانید :  چشم انسان حدود ۱۳۵ میلیون سلول بینایی دارد که معادل یک دوربین ۱۳۵ مگاپیکسل عمل می کند ؟

آیا میدانید :  چشم سالم انسان میتواند ده میلیون رنگ را مختلف را ببیند و آنها را از یکدیگر تمیز دهد ؟

آیا میدانید :  گوش و بینی شما در تمام طول عمر به رشد خود ادامه می دهند ؟

آیا میدانید :  چشم‌های ما از بدو تولد همین اندازه بوده‌اند، اما رشد گوش و بینی ما هیچ‌وقت متوقف نمی‌شوند ؟

آیا میدانید :  شواهد نشان داده است که انسان از هفتاد هزار سال پیش لباس بر تن می کرده است ؟

آیا میدانید :  عمر مفید انسانها در کف دستشان اینگونه (۸۱ – ۱۸ = ۶۳) نوشته شده است ؟

آیا میدانید :  ضریب هوشی انسان های معمولی بین ۸۵ تا ۱۰۵ است ؟

آیا میدانید :  هر تار موی انسان میتواند تا وزن ۱۰۰ گرم رشد کند ؟

آیا میدانید :  یک انسان نهایتا میتواند با سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت بدود ؟

آیا میدانید :  کالبد شکافی انسانهای جدید بسیار بیشتر از انسانهای قدیمی طول میکشد ؟

آیا میدانید :  انسان با خوردن ۲۰ نیش از زنبور عسل در آن واحد خواهد مرد ؟

آیا میدانید :  هر انسان میتواند ۱ دقیقه نفس خود را حبس کند و رکوردش در جهان ۸۵ ثانیه است ؟

آیا میدانید :  وزن اسکلت انسان بالغ ۱۳ تا ۱۵ کیلوگرم است ؟

آیا میدانید :  انسان اولیه (ناندرتال ها) و اجداد اولیه انسان هر دو در یک زمان در اروپا بودند ؟

آیا میدانید :  یک انسان ۸ ثانیه بعد از قطع گردن هنوز به هوش است ؟

آیا میدانید :  لایه بیرونی پوست انسان هر ۲ هفته یکبار با سلولهای جدید تعویض میشود ؟

آیا میدانید :  انسان ۹ هزار سال پیش از میلاد برای اولین بار به کشاورزی پرداخت ؟

آیا میدانید :  دویست میلیون موجود زنده روی زمین وجود دارد که انسان یکی از آنها است ؟

آیا میدانید :  کبد انسان در ۳۰۰ تا ۵۰۰ روز نو میشود، یعنی اینکه از سلولهای جدیدی برخوردار میشود ؟

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N


S A L I J O O N


S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N


S A L I J O O N

S A L I J O O N


S A L I J O O N

S A L I J O O N


S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N


S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N


S A L I J O O N

S A L I J O O N

 
S A L I J O O N

S A L I J O O N


S A L I J O O N


S A L I J O O N



S A L I J O O N


S A L I J O O N

S A L I J O O N

 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

  

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , ssb.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com